Mentre curses el grau en Medicina aniràs adquirint unes competències que utilitzaràs en el teu futur professional:
-
Que l’estudiantat haja demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar en un nivell que, si bé té el suport de llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
-
Que l’estudiantat sàpiga aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsca les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi;
-
Que l’estudiantat tinga la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
-
Que l’estudiantat puga transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
-
Que l’estudiantat haja desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.
-
Competències en habilitats clíniques.
-
Anamnesi del pacient i/o dels seus familiars. Ser capaç de:
-
Fer una anamnesi completa, centrada i estructurada en el pacient, tenint en compte tots els grups d'edat, el sexe, els factors multiculturals i els ètnics.
-
Utilitzar una bona tècnica de comunicació.
-
Recollir les dades psicosocials significatives.
-
Valorar les expectatives del pacient, pares i tutors.
-
Conduir l'entrevista per a poder extraure les dades clíniques rellevants.
-
Valorar i saber interpretar els aspectes relacionats amb la comunicació no verbal (postura, mirada, gestualitat).
-
Competències en procediments pràctics.
Sistema cardiovascular. Saber:
-
Prendre la pressió arterial.
-
Fer una oscil·lometria.
-
Fer i interpretar un electrocardiograma normal i anormal.
Sistema respiratori. Saber:
-
Interpretar els trets bàsics d'una espirometria.
-
Mesurar la saturació d'oxigen.
-
Utilitzar l’oxigenoteràpia.
-
Utilitzar inhaladors i aerosols.
-
Competències per a l'estudi del pacient.
Principis generals de la investigació del pacient. Ser capaç de:
-
Establir una metòdica raonada i ordenada d'exploracions complementàries, segons el procés de base i el diagnòstic diferencial establert.
-
Valorar el risc i el benefici de cada exploració.
-
Conèixer el rendiment diagnòstic de les diferents exploracions.
-
Conèixer les indicacions i contraindicacions de les diferents proves.
-
Conèixer el cost de l'exploració.
-
Informar detalladament el pacient de les exploracions que es realitzaran.
-
Obtenir el consentiment.
Competències per al tractament del pacient.
Principis generals per al tractament del pacient. Ser capaç de:
-
Reconèixer els efectes globals de la malaltia en el pacient (físics, psíquics, econòmics i socials). Valorar la relació risc/benefici dels procediments terapèutics.
-
Saber fer ús d'un tractament multidisciplinari.
-
Reconèixer la importància de la recerca bibliogràfica pels diversos mitjans.
-
Supervisar el compliment d'instruccions, tant en els aspectes de seguiment de pautes farmacològiques com de procediments exploratoris o de canvis en hàbits de salut.
-
Competències per a la promoció de la salut i per a la prevenció de la malaltia.
Reconèixer les causes de la malaltia i les amenaces per a la salut dels individus i poblacions de risc. Ser capaç de:
-
Conèixer els problemes de salut pública prioritaris en la comunitat.
-
Conèixer els components de l'educació sanitària.
-
Utilitzar adequadament el consell mèdic.
-
Reconèixer els factors psicològics, físics o conductuals presents en el desencadenament i el manteniment d'una malaltia, com ara el tabaquisme, drogodependències, sedentarisme, falta de protecció solar, alteracions alimentàries...
-
Identificar els signes i símptomes de la malaltia per al seu diagnòstic precoç.
-
Conèixer la validesa i el significat dels diversos procediments utilitzats en el diagnòstic precoç de les malalties específiques.
-
Actituds, aspectes ètics i responsabilitats legals.
-Mostrar actituds professionals adequades. Ser capaç de:
-
Establir confiança entre el metge i el pacient, respectant-lo i adoptant una postura empàtica i holística.
-
Avaluar i preservar l'autonomia del pacient i mantenir la participació en totes les decisions que l’afecten.
-
Respectar les institucions professionals i els serveis sanitaris.
-
Competències per a aconseguir les funcions dins del sistema sanitari
-
Competències de desenvolupament personal.
Capacitat d'autocrítica i d'autoavaluació. Ser capaç de:
-
Comportar-se d'una forma reflexiva i responsable, constructivament crític.
-
Actuar valorant la pròpia competència i les pròpies capacitats