El grau en Humanitats: Estudis Interculturals és una titulació pionera que s'ocupa de l'estudi dels éssers humans i de les seues activitats en el marc d'una àmplia concepció de la cultura, al mateix temps que incideix en els aspectes relacionats amb la interculturalitat, per a oferir una formació especialitzada en aquest àmbit. Tracta de diferents aspectes de l'ésser humà com són:
- El pensament,
- El llenguatge,
- La història,
- La geografia,
- La capacitat artística,
- Les cultures clàssica i contemporània,
- Les dimensions filosòfiques, ètiques, polítiques o socials,
- Anàlisi dels conflictes actuals i les seues solucions: la pau, la ciència i la tecnologia, els valors...
L'objectiu d'aquest grau és la formació de caràcter interdisciplinari en els camps de les humanitats. Proporciona una formació integral bàsica, la qual permet una funció flexible i polivalent en l'ensenyament, les empreses i les institucions socials i l'animació i assessorament social i cultural.
El programa formatiu recull els tres grans àmbits en els quals es fonamenta el grau (llengües i literatura; pensament i filosofia; i història) i està orientat a l'adquisició de coneixements, actituds i destreses davant la realitat multicultural i multilingüe en què estem immersos.
La interdisciplinarietat entre la història, la filologia i la filosofia dota els titulats i titulades d'unes característiques que, d'una banda, poden completar la formació universitària prèvia en altres titulacions i, d'una altra, poden ser complementades amb altres titulacions més especialitzades. D’aquesta manera, els titulats i titulades poden adaptar-se amb flexibilitat als perfils professionals que requereixen un saber expert des d'una profunda formació cultural bàsica.
Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, vies d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.
Amb l’objectiu que es produïsca una adequada adaptació de l’alumnat de nou ingrés al pla d’estudis proposat i, amb la finalitat d’assegurar el seu adequat desenvolupament, s’especifica una relació de característiques personals i acadèmiques que configuren el perfil d’ingrés idoni:
• Compromís social i ètic
• Interès pel coneixement cultural
• Habilitats per a les relacions interpersonals
• Capacitat de treball en equip
• Competència en expressió oral i escrita en les llengües oficials
• Competència oral i escrita en anglès bàsic
• Competència en el maneig d’eines informàtiques bàsiques
• Capacitat de síntesi i argumentació
• Comprensió i anàlisi de textos.
Per a accedir a la Universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:
Oferta de places...
La nota de tall o d’accés...
Per exemple, si en Humanitats: Estudis Interculturals s’han oferit 50 places i la nota de tall per a un determinat any ha estat 5,000, això significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el número 50) tenia aquesta qualificació.
Preinscripció
Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any també es pot sol·licitar.
Llistes d’espera
- Cada Universitat estableix un determinat procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants.
Matrícula
Permanència i rendiment
Permanència en primer curs
Rendiment acadèmic
Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, responsables acadèmics, etc.
En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobaràs tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents, ...): Consulta SIA.
Primer curs
Llatí i Llengües Europees (FBB)
Noves Tecnologies per a les Llengües i les Humanitats (FB)
Patrimoni Arqueològic i Prehistòric d’Europa (OB)
Filosofia Antiga i Medieval (OB)
Patrimoni Natural: Geografia General Física (FBB)
Història del Món Clàssic (FBB)**
Història dels Països de Parla Anglesa (FBB)
Teoria de l’Argumentació i del Discurs (FBB)
Filosofia de les Ciències Humanes i Socials (OB)
Cultura Grega a través dels Textos (OB)
Segon curs
Lingüística (FBB)**
Llengua Catalana / Llengua Espanyola (FBB)
Pensament Contemporani i Interculturalitat (FBB)
Història Medieval d’Europa (OB)
Història Moderna (OB)
Història Contemporània (OB)
Llengua Anglesa (FBB)*
Ètica (FBB)
El Paisatge com a Patrimoni: Geografia General Humana (OB)
Estètica, Gust i Patrimoni (OB)
Tercer curs
Literatura Comparada (OB)
Fonts Grecollatines en la Literatura (OB)
Filosofia Política: Teoria de la Democràcia (OB)
Literatura Espanyola (OB)
Patrimoni i Història de les Arts Visuals (OB)
Història Contemporània d’Espanya (OB)
Filosofia Moderna i Contemporània (OB)
Llengua i Cultura Franceses / Llengua i Cultura Alemanyes (OB)**
Ètica de les Organitzacions (OB)
Filosofies del Gènere (OB)
Quart curs
Discurs i Societat (OB)**
Ciutadania Intercultural (OB)**
Literatura Catalana (OB)
Pràctiques Externes (PE)1**
Treball de Final de Grau (TFG)1**
Optativa 1 (OP)
Optativa 2 (OP)
Optativa 3 (OP)
Optativa 4 (OP)
Optativa 5 (OP)
OPTATIVES
Norma i Ús de l’Espanyol Oral i Escrit (OP)
Pragmàtica Intercultural (OP)
Francès de la Comunicació Internacional / Alemany Acadèmic i de la Comunicació** (OP)
Literatura Espanyola Contemporània (OP)
Filosofia de la Pau i de la Cooperació Intercultural (OP)
Filosofia de la Religió en la Societat Global (OP)
Filosofia de la Ciència i la Cultura (OP)
Gestió de la Societat Intercultural (OP)
Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en http://sia.uji.es.
1Per a cursar les assignatures Pràctiques Externes (PE) i el Treball de Final de Grau (TFG) cal haver superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) / formació bàsica de branca (FBB) i obligatòries (OB).
*Docència en llengua estrangera.
**Docència parcial en llengua estrangera.
En el grau en Humanitats: Estudis Interculturals, es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants i estudiantes de les competències bàsiques, recollides en el RD1393/2007:
Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.
G - COMPETÈNCIES GENÈRIQUES
G01 - Capacitat d'anàlisi i síntesi
G02 - Capacitat d'organització i planificació
G03 - Coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi
G04 - Resolució de problemes
G05 - Presa de decisions
G06 - Treball en equip
G07 - Treball en un context interdisciplinari
G08 - Raonament crític
G09 - Coneixement d'altres cultures i costums
G10 - Compromís ètic
G11 - Reconeixement a la diversitat i la multiculturalitat
G12 - Aprenentatge autònom
G13 - Comunicació oral i escrita en llengua nativa
G14 - Creativitat
E - COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES
E01 - Consciència crítica de la relació entre els esdeveniments i processos actuals i el passat
E02 - Coneixement de l'estructura diacrònica general del passat
E03 - Consciència de les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos
E04 - Coneixements generals de geografia
E05 - Capacitat de comunicar-se oralment en l'idioma propi usant la terminologia i les tècniques acceptades en les disciplines de les ciències humanes
E06 - Coneixement d'habilitat per a comunicar-se oralment i per escrit en idiomes estrangers usant la terminologia i les tècniques adaptades a les ciències humanes
E07 - Coneixement, comprensió i capacitat d'anàlisi dels processos històrics i socioculturals
E08 - Coneixement dels grans corrents de pensament per a ser capaç de situar-se en el món des d'un posicionament crític, igualitari, obert i flexible
E09 - Capacitat crítica, que permeta analitzar les informacions contingudes en els textos, els discursos i les imatges, i jutjar-les d'una manera autònoma i creativa
E10 - Adquisició de destreses argumentatives que porten a incorporar el diàleg com la forma més oberta i inclusiva de generació de coneixement i progrés
E11 - Habilitat per a transmetre i ensenyar de forma organitzada els coneixements adquirits
E12 - Desenvolupament d'actituds empàtiques i d'habilitats tendents a la convivència intercultural
E13 - Identificació de les diferents interrelaciones individu-cultura-societat
E14 - Capacitat de generar nous coneixements i idees creatives que permeten noves respostes als apressants i creixents conflictes interculturals
E15 - Comprensió del fenomen de la comunicació intercultural: anàlisi i avaluació de les diferències culturals
E16 - Capacitat per a la gestió de projectes i iniciatives interculturals que poden ser reflex de polítiques interculturals, institucionals o d'entitats privades
E17 - Adquisició d'habilitats i estratègies de comunicació, negociació i resolució de conflictes en un món global
E18 - Intervenir en els processos de cooperació internacional
E19 - Capacitat de situar-se en un medi cultural, social, professional, per a analitzar situacions noves i evolutives, i participar en la vida col·lectiva nacional i internacional en tant que ciutadans i ciutadanes
E20 - Capacitat per a pensar i generar estructures d'igualtat que enriquisquen els àmbits de treball.
Ací podràs consultar la informació i normativa sobre el TFG, així com el repositori de treballs dels cursos anteriors.
Haver superat el 80% de les assignatures de formació bàsica i obligatòria del grau, sense considerar en aquest còmput les assignatures Pràctiques Externes i Treball de Final de Grau.
El Treball de Final de Grau té com a objectiu fonamental proveir als graduats i graduades d’experiència personal sobre el que constitueix la pràctica professional. Es tractarà d’aprofundir en els coneixements, capacitats i actituds desenvolupats al llarg del grau directament vinculats tant al sector de l’empresa privada com a les institucions públiques.
Consulta la guia docent de l'assignatura
Consulta professorat tutor de TFG
La Universitat Jaume I ha elaborat una Normativa que conté les directrius bàsiques relacionades amb la definició, organització, elaboració, tutela, presentació, defensa, avaluació i gestió administrativa dels TFG a la Universitat Jaume I.
Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest grau, així com les opcions de continuar la teva formació.
Màster
Què és?
Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.
Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?
Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (un o dos cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.
El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea, sense haver de realitzar-hi cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.
El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral, i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.
El màster propi de la Universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).
Quins màsters pots cursar a l’UJI relacionats amb el grau en Humanitats: Estudis Interculturals?
-Màsters oficials:
Així mateix, amb el grau en Humanitats: Estudis Interculturals també pots accedir a altres màsters.
Doctorat
Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d'investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l'elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, que consisteix en un treball original de recerca.
Més informació sobre estudis de postgrau a l'UJI:
https://www.uji.es/serveis/ode
Per a continuar la teua formació professional
Consulta els programes per a titulats i titulades en la guia PROMOTE your International Career, elaborada per l'OIPEP
Consulta la guia PREOCUPA’T: Com millorar l’ocupabilitat?
http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/
Més informació:
Àmbits de treball i professionals
Gestió sociocultural:
Cooperació i desenvolupament:
Mediació i assessoria en polítiques de gènere i en plans d'igualtat.
Gestió i disseny de programes d’educació en desenvolupament sostenible.
Llengües:
Docència:
Relacions amb els nous jaciments d'ocupació
RESUM
Més informació
Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)
Accedeix a tots els sistemes de qualitat d'aquest grau i a la informació completa del títol.
Enllaç a totes les normatives d'aquest grau: avaluació, permanència, reconeixements, etc.