Prevenció de Riscos Laborals (Nou pla d'estudis)

06/05/2025 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El principal objectiu del màster en Prevenció de Riscos Laborals és formar titulats i titulades capacitats per a exercir funcions de nivell superior en els serveis de prevenció d'empreses i institucions, en les tres especialitats: Seguretat en el Treball, Higiene Industrial i Ergonomia i Psicosociología Aplicada. Per a açò, es proposa una formació bàsica de tipus teòric i un complement formatiu pràctic, amb resolució de casos reals, visites a empreses amb una posterior avaluació de les seues condicions de treball, realització d'estades en pràctiques tutoritzades en empreses i un treball  final de màster.

La Llei de prevenció de riscos laborals, Llei 31/1995, de 8 de novembre, estableix en l’exposició de motius que «el propòsit de fomentar una autèntica cultura preventiva, mitjançant la promoció de la millora de l'educació en la matèria en tots els nivells educatius, involucra la societat en el seu conjunt i constitueix un dels objectius bàsics i d'efectes potser més transcendents per al futur dels perseguits per la present llei». Aquesta llei s'actualitza amb data 13 de desembre de 2003, quan es publica, en el Butlletí Oficial de l'Estat, la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció dels riscos laborals i amb la publicació del Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa l'article 24 de la Llei 31/1995 esmentada.

Al seu torn, el Reglament dels serveis de prevenció, Reial decret 39/1997, de 17 de gener, modificat pel Reial decret 337/2010, de 19 de març, regula les capacitats o aptituds necessàries per a l'exercici de l'activitat preventiva, així com la formació mínima exigible per al desenvolupament d'aquesta activitat i per a l'exercici d'aquestes funcions que es classifiquen en nivell bàsic, intermedi i superior en prevenció de riscos laborals.

Entitats col·laboradores:

Entitats col·laboradores

Premi nacional de prevenció de riscos laborals "Empreses i Institucions"

Premi nacional de prevenció de riscos laborals "Empreses i Institucions"

Accés i admissió

Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.

Requisits d'accés obligatoris

Criteris d'admissió

El Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals està obert a tots els llicenciats, enginyers, arquitectes, diplomats, enginyers tècnics, arquitectes tècnics i graduats, si bé el perfil més adequat perquè l'alumnat del màster puga superar amb èxit el programa és el d'un titulat universitari en les àrees de ciències experimentals, ensenyaments tècnics, psicologia o ciències de la salut.

Així, tenen preferència en la matrícula els següents titulats, per aquest ordre:

1.- Ciències experimentals i ensenyaments tècnics.

2.- Psicologia.

3.- Ciències de la salut.

4.- Resta de titulacions.

Dins de cada grup s'estableix l'ordre de prelació d'acord amb la nota mitjana de l'expedient acadèmic de la titulació d'accés.

Amb la finalitat d'assegurar que l'alumnat és capaç de seguir totes les activitats formatives, s'exigirà, per a l'admissió de l'estudiantat procedent de països no hispanoparlants, l'acreditació d'un nivell equivalent a B2 d'espanyol, certificat per qualsevol dels organismes reconeguts per ACLES (Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior a Espanya) i que ha d'estar verificat i validat en l'acreditació emesa per la UNED, o el Certificat de Coneixements de Valencià nivell B2.

A més, a criteri de la Comissió de Titulació, es podrà establir alguna altra prova específica per a verificar l'adequació del nivell d'idioma de l'alumnat al de la titulació.

Quedarà exempt d'aquesta acreditació l'alumnat que haja cursat els seus estudis en sistemes educatius que empren l'espanyol com a llengua vehicular.

Normativa de permanència

L'estudiantat ha de conèixer la normativa de permanència, d'aquesta destaquem:

- Matrícula en el Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals:

L'estudiantat podrà matricular-se en els estudis universitaris oficials que s'imparteixen a la Universitat Jaume I amb una dedicació a l'estudi a temps complet o a temps parcial, encara que el règim de dedicació ordinari de l'estudiantat de la Universitat Jaume I és a temps complet.

L'estudiantat de nou ingrés podrà matricular-se, amb una dedicació a l'estudi a temps complet, d'entre 41 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d'estudis, o amb una dedicació a l'estudi a temps parcial, d'entre 6 i 40 crèdits. 

En segon i posteriors cursos, temps complet i temps parcial, s'haurà de matricular d'entre 12 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d'estudis, excepte en el cas que li quede un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis. 

Es podrà autoritzar la modificació del règim de dedicació als estudis durant el mateix curs acadèmic de matrícula a temps parcial a matrícula a temps complet. 

- Permanència i Rendiment

  1. L'estudiantat que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 40% dels crèdits matriculats, haurà de romandre un curs acadèmic sense matricular-se o realitzar la preinscripció en un estudi de màster diferent.
  2. No s'aplicaran aquestes normes de permanència a l'estudiantat que haja superat el 80% dels crèdits del pla d'estudis.
  3. A aquest efecte, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d'intercanvi.

Normativa de reconeixement i transferència de crèdits

L'estudiantat ha de conèixer la Normativa sobre Reconeixement i Transferència de Crèdits en els Estudis Oficials de Grau i Màster a la Universitat Jaume I.

A més, en el Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals l'estudiantat té l'opció de reconèixer fins a 12 ECTS per acreditació d'experiència laboral i professional.

Oferta de places

36 places.

Crèdits i import

90 Crèdits ECTS (European Credit Transfer System)

Consulta preu del crèdit

Pla d'estudis

Coneix les assignatures, horaris, professorat, competències del títol, coordinació del màster, etc.

Pla d'estudis

El programa del màster està adaptat al temari oficial per a l'acompliment de funcions de nivell superior (annex VI del RD 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció).

El títol de Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals s'obté després de superar els 66 crèdits d'assignatures obligatòries, Pràctiques Acadèmiques Externes de 12 crèdits ECTS, més el Treball fi de màster  de 12 crèdits ECTS.

El pla d'estudis s'impartirà en un curs acadèmic i mitjà, el primer curs de 40 setmanes lectives, dividit en 2 semestres de 20 setmanes incloent els períodes d'avaluació (exàmens i presentació de treballs) i el segon curs amb 20 setmanes incloent els períodes d'avaluació. Les assignatures obligatòries s'imparteixen de mode seqüencial.

Primer semestre (30 crèdits):

  • Fonaments de les Tècniques de Millora de les Condicions de Treball (OB) (3 crèdits ECTS)
  • Introducció a la Seguretat en el Treball (OB) (6 crèdits  ECTS)
  • Introducció a la Higiene Industrial (OB) (6 crèdits ECTS)
  • Introducció a l'Ergonomia i Psicosociologia Aplicada (OB) (6 crèdits ECTS)
  • Gestió de la Prevenció de Riscos Laborals (OB) (3 crèdits ECTS)
  • Àmbit Jurídic de la Prevenció (OB) (3 crèdits ECTS)
  • Altres Actuacions en Matèria de Prevenció de Riscos Laborals (OB) (3 crèdits ECTS)

Segon semestre (30 crèdits):

  • Seguretat en el Treball (OB) (10 crèdits ECTS)
  • Higiene Industrial (OB) (10 crèdits ECTS)
  • Ergonomia i Psicosociologia Aplicada (OB) (10 crèdits ECTS)

Tercer semestre (30 crèdits):

  • Tècniques Afins (OB) (3 crèdits ECTS)
  • Medicina del Treball (OB) (3 crèdits ECTS)
  • Pràctiques Acadèmiques Externes (PAE) (12 crèdits ECTS)
  • Treball Fi de Màster (TFM) (12 crèdits ECTS)

Objectius

El principal objectiu del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals és formar titulats capacitats per a exercir funcions de nivell superior en els serveis de prevenció d'empreses i institucions, en les tres especialitzacions reconegudes per la Llei per als no professionals de la salut: Seguretat en el Treball, Higiene Industrial i Ergonomia i Psicosociologia aplicada. Per a això, es proposa una formació bàsica de tipus teòric i un complement formatiu pràctic, amb resolució de casos reals amb una posterior avaluació de les seues condicions de treball, realització d'estades en pràctiques tutoritzades en empreses i un Treball fi de màster.

Aquesta preparació està inspirada en l'enfocament científic-professional, que assumeix que una bona preparació com a professional implica l'adquisició de competències tant professionals com d'investigació. Aquest objectiu general es pot especificar en els següents:

1. Proporcionar als estudiants una preparació sòlida tant en coneixements teòrics com en competències en els tres camps principals de la disciplina (Seguretat en el Treball, Higiene Industrial i Ergonomia i Psicosociologia aplicada) que els permeta:

- descriure, avaluar, diagnosticar, explicar i interpretar els principals fenòmens i processos en les àrees de Seguretat en el treball, Higiene Industrial i Ergonomia i Psicosociologia aplicada.

- planificar, implementar, monitorar, proposar i valorar els canvis i intervencions amb la finalitat de millorar les conductes, les situacions i els processos.

- dissenyar, a nivell bàsic, nous models, estratègies, mètodes i eines amb la finalitat de millorar les conductes, les situacions i els processos psicosocials en les àrees Seguretat en el Treball, Higiene Industrial i Ergonomia i Psicosociologia aplicada.

- dur a terme un projecte d'investigació i col·laborar en el desenvolupament de noves metodologies i eines per a la intervenció o adaptar les existents de manera que complisquen els requisits i estàndards del model científic-professional.

2. Proporcionar als estudiants l'oportunitat de practicar, en una etapa inicial sota la supervisió professional, algunes de les competències i rols requerits per a l'exercici professional.

Aquests objectius tindran el seu desenvolupament i consecució a través de les competències específiques en cadascuna de les matèries del pla d'estudi, capacitant als alumnes per a totes les activitats atribuïdes a aquests professionals en l'article 17 del Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció (BOE núm. 27, de 31 de gener).

Resultats d'aprenentatge

En el Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals per la Universitat Jaume I, es garantirà el desenvolupament per part de l'estudiantat dels resultats d'aprenentatge arreplegats en l'Art. 7 Nivell de Màster del RD1027/2011. Són els següents:

a) haver adquirit coneixements avançats i demostrat, en un context d'investigació científica i tecnològica o altament especialitzat, una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en un o més camps d'estudi;

b) saber aplicar i integrar els seus coneixements, la comprensió d'aquests, la seua fonamentació científica i les seues capacitats de resolució de problemes en entorns nous i definits de manera imprecisa, incloent-hi contextos de caràcter multidisciplinari tant investigadors com professionals altament especialitzats;

c) saber avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d'estudi per a formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada incloent, quan calga i pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que es propose en cada cas;

d) ser capaces de predir i controlar l'evolució de situacions complexes mitjançant el desenvolupament de noves i innovadores metodologies de treball adaptades a l'àmbit científic/investigador, tecnològic o professional concret, en general multidisciplinari, en el qual es desenvolupe la seua activitat;

e) saber transmetre d'un mode clar i sense ambigüitats a un públic especialitzat o no, resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten;

f) haver desenvolupat l'autonomia suficient per a participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic, en contextos interdisciplinaris i, si és el cas, amb una alta component de transferència del coneixement;

g) ser capaços d'assumir la responsabilitat del seu propi desenvolupament professional i de la seua especialització en un o més camps d'estudi.

Aquests resultats d'aprenentatge es concreten en els següents coneixements o continguts, habilitats o destreses i competències avaluables i que corresponen als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.

CONEIXEMENTS O CONTINGUTS:

  • CON01 - Redactar plans d'emergència i autoprotecció.
  • CON02 - Redactar textos científics.
  • CON03 - Conèixer l'epidemiologia laboral, els sistemes d'informació sanitària i altres sistemes de vigilància epidemiològica.
  • CON04 - Conèixer els principis bàsics de gestió dels diferents sistemes en l'empresa i les característiques de la seua integració en la gestió total.
  • CON05 - Conèixer els diferents factors psicosocials, mètodes d'intervenció i avaluació.
  • CON06 - Conèixer els principis bàsics sobre sostenibilitat i responsabilitat social.
  • CON07 - Conèixer els aspectes introductoris a la medicina en el treball i els protocols de vigilància de la salut laboral.
  • CON08 - Conèixer i desenvolupar els programes de promoció de la salut.
  • CON09 - Conèixer de forma detallada els fonaments de la inspecció de seguretat i la investigació d'accidents. Metodologia i posada en pràctica.
  • CON10 - Conèixer les principals patologies d'origen laboral i el quadre de malalties professionals.
  • CON11 - Conèixer i manejar riscos específics de psicosociologia laboral.
  • CON12 - Conèixer els sistemes de notificació d'accidents, la seua normativa i documentació.

HABILITATS O DESTRESES:

  • HAB01 - Analitzar dades estadístiques i obtenir conclusions d'ells.
  • HAB02 - Realitzar activitats d'informació i formació bàsica de treballadors.
  • HAB03 - Dirigir les actuacions a desenvolupar en casos d'emergència i primers auxilis.
  • HAB04 - Proporcionar proteccions col·lectives i individuals per a disminuir riscos.
  • HAB05 - Investigar accidents i determinar les causes d'aquests.
  • HAB06 - Aplicar els diferents mètodes ergonòmics d'avaluació de les condicions de treball.
  • HAB07 - Analitzar i dissenyar l'adaptació del lloc de treball a les característiques dels treballadors especialment sensibles.
  • HAB08 - Comprendre i utilitzar els principis de la toxicologia laboral.
  • HAB09 - Entendre i aplicar tècniques de motivació i satisfacció laborals.

COMPETÈNCIES:

  • COM01 - Usar bases de dades científiques i legals.
  • COM02 - Comunicar coneixement de manera efectiva.
  • COM03 - Promoure, amb caràcter general, la prevenció en l'empresa.
  • COM04 - Proporcionar mesures per al control i reducció dels riscos.
  • COM05 - Avaluar riscos el desenvolupament dels quals exigisca l'establiment d'una estratègia de mesurament.
  • COM06 - Avaluar riscos el desenvolupament dels quals exigisca una interpretació o aplicació no mecànica dels criteris d'avaluació.
  • COM07 - Impartir formació i informació de caràcter general, en matèria de prevenció de riscos laborals a tots els nivells.
  • COM08 - Planificar l'acció preventiva.
  • COM09 - Avaluar i informar de les responsabilitats dels agents implicats en el sistema.
  • COM10 - Dissenyar estudis epidemiològics laborals.
  • COM11 - Aplicar els criteris d'Excel·lència Empresarial, de la Responsabilitat Social Corporativa, i els principis de gestió de la Qualitat Total (TQM) i la millora contínua com a mitjans per a la integració.
  • COM12 - Avaluar els distints components de la càrrega de treball física i mental i establir mesures preventives.
  • COM13 - Col·laborar en els programes de promoció de la salut en el treball i entendre la significació dels programes de prevenció de riscos laborals.
  • COM14 - Analitzar i estudiar riscos emergents de naturalesa psicosocial.

 

Duració i calendari

18 mesos, distribuïts en tres semestre consecutius. Primer curs de setembre a octubre de l'any següent (dos semestres) i segon curs, de setembre a gener-febrer de l'any següent (un semestre).

Docència presencial: setembre 

 

Horaris

Entre dilluns i divendres de 16 a 21h. 

 

Coordinació del màster

Dra. Consolación Gómez Íñiguez. Departament Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia.

Resta de membres de la Comissió de titulació:

  • Secretari: Mª Isabel Almodóvar Fernández
  • Vocals: Juana María Rivera Lirio, Belén Altava Benito,Joan Franco González, Vicente Esteve Cano.
  • Estudiantat: 
  • Representant en la Comissiò Coordinadora de màsters: Vicente Esteve Cano

INFORMACIÓ ACADÈMICA:
Consolación Gómez Íñiguez
Telèfon: 964 729 705
iniguez@uji.es

Coordinació de pràctiques en empresa, itinerari professional

La coordinadora de pràctiques externes és Consolación Gómez Íñiguez.

Coordinació del treball final de màster

El coordinador del Treball Final de Màster és Vicente J. Esteve Cano

Metodologia docent i sistemes d'avaluació

METODOLOGIA I AVALUACIÓ

Activitats Ensenyament – Aprenentatge

Les competències del màster en el seu conjunt es desenvolupen a partir d'un conjunt d'activitats de diferent tipus que complementen i donen coherència als continguts i resultats d'aprenentatge previstos.

Les activitats d'ensenyament-aprenentatge contemplades en l'actual Màster són les següents:

  • Ensenyament teòric: Exposició de la teoria per part del professorat, amb la participació activa de l'estudiantat (implica l'ús de tècniques com: lliçó magistral, debats i discussions, etc.).
  • Ensenyament pràctic (problemes i supòsits pràctics): Classes on l'estudiantat ha d'aplicar continguts apresos en les sessions teòriques. Inclou tant classes de problemes i exercicis, implica l'ús de tècniques com: resolució de problemes, casos, simulacions, ordinadors, treball cooperatiu, etc.
  • Ensenyaments pràctics (pràctiques acadèmiques externes): Activitat de naturalesa formativa realitzada pels estudiants universitaris i supervisada per les universitats, l'objectiu de les quals és permetre als mateixos aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seua formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competències que els preparen per a l'exercici d'activitats professionals, faciliten la seua ocupabilitat i fomenten la seua capacitat d'emprenedoria.
  • Ensenyament pràctic (tallers i laboratoris): Classes en les quals l'estudiantat entra en contacte amb els equips i material que utilitzarà al llarg de la seua vida laboral. Realitzarà mesures de paràmetres físics i químics i realitzarà càlculs matemàtics per a determinar la incidència dels paràmetres en els treballadors i el compliment de de la legislació i normatives vigents.
  • Tutories: Treball personalitzat amb un alumne o grup, a l'aula o en un espai reduït. Es tracta de la tutoria com a recurs docent d'ús “ obligatori” per l'alumne per a seguir un programa d'aprenentatge. Normalment la tutoria suposa un complement al treball no presencial i implica l'ús de tècniques com: Ensenyament per projectes, Supervisió de Grups d'investigació, tutoria especialitzada, etc. Les tutories es duran a terme en les assignatures de Pràctiques Externes i Treball de Fi de Màster.
  • Seminaris: Es tracta d'un espai per a la reflexió i/o aprofundiment dels continguts ja treballats per l'alumne amb anterioritat (teòrics i/o pràctics) (implica l'ús de tècniques com: tallers monogràfics, cinefórum, taller de lectura, convidar experts,...)
  • Avaluació: Activitat consistent en la realització de proves (escrites, orals, pràctiques, projectes, treballs, etc.) utilitzats per a la valoració del progrés i resultats de l'aprenentatge de l'estudiant. Totes les assignatures del màster parteixen d'una prova tipus test sobre els conceptes teoricopràctics (del 70 al 80% de la nota final) i la complementen proves pràctiques tant individuals com en grup: projectes, resolució de casos, exposicions orals, treballs acadèmics, informes de pràctiques (del 20 al 30% de la nota final).
  • Treball personal: Preparació per part de l'estudiant, de manera individual o grupal, de seminaris, lectures, investigacions, treballs, memòries, etc. per a exposar o lliurar en les classes tant teòriques com pràctiques.
  • Preparació de l'examen: la preparació per als exàmens inclou qualsevol activitat d'estudi: estudiar per a l'examen, lectures complementàries, practicar problemes i exercicis, etc.

Metodologies a utilitzar per a l'ensenyament-aprenentatge

D'acord amb les activitats anteriors, per a la docència es preveuen les següents estratègies metodològiques:

  • Lliçó magistral: Mètode expositiu consistent en la presentació d'un tema lògicament estructurat amb la finalitat de facilitar informació organitzada seguint criteris adequats a la finalitat pretesa. Centrat fonamentalment en l'exposició verbal per part del professor dels continguts sobre la matèria objecte d'estudi.
  • Resolució d'exercicis i problemes: Situacions on l'alumne ha de desenvolupar i interpretar solucions adequades a partir de l'aplicació de rutines, fórmules, o procediments per a transformar la informació proposada inicialment. Se sol usar com a complement a la lliçó magistral.
  • Treball de laboratori: Mètode que consisteix en el desenvolupament per part dels alumnes d'un treball específic de laboratori sota la supervisió del professor. Aquest tipus de metodologia es distingeix per l'elevada autonomia amb la qual ha de treballar l'alumne.
  • Aprenentatge Basat en Problemes (ABP): Mètode d'ensenyament-aprenentatge el punt de partida del qual és un problema que, dissenyat pel professor, l'estudiant ha de resoldre per a desenvolupar determinades competències prèviament definides.
  • Estudi de casos: Anàlisi intensiva i completa d'un fet, problema o succés real amb la finalitat de conèixer-lo, interpretar-ho, resoldre-ho, generar hipòtesi, contrastar dades, reflexionar, completar coneixements, diagnosticar-ho i, a vegades, entrenar-se en els possibles procediments alternatius de solució.
  • Aprenentatge a través de l'aula virtual: Situació d'ensenyament-aprenentatge en les quals s'usa un ordinador amb connexió a la xarxa com a sistema de comunicació entre professor-alumne i es desenvolupa un pla d'activitats formatives integrades dins del currículum.

L'alumne/a té ampli suport a través de tutories presencials i virtuals i Aula Virtual, en la qual es troben els apunts i presentacions de totes les assignatures, així com exercicis d'autoavaluació amb obertura i tancament programats, per a induir a l'alumne a un estudi regular.

També es programen visites a empresa, taules redones i jornades amb àmplia participació de professionals, de manera que l'alumne/a és motivat fortament.

Proves d'avaluació d'aprenentatge

Les proves d'avaluació de l'aprenentatge contemplades com a pròpies del màster són:

  • Elaboració de treballs acadèmics: desenvolupament d'un treball escrit que pot anar des de treballs breus i senzills fins a treballs amplis i complexos.
  • Examen escrit (test, desenvolupament i problemes). Prova escrita  de tipus obert o assaig (sense limitacions d'espai), escrita de tipus tancada (construcció de resposta amb espai restringit) i estructurada amb diverses preguntes o ítems en els quals l'alumnat no elabora la resposta; només ha d'assenyalar la correcta o completar-la amb elements molt precisos (per exemple, emplenar buits) on tenen un temps limitat per a contestar a l'examen.
  • Memòries i informes de pràctiques: treball estructurat la funció del qual és informar sobre els coneixements i competències adquirits durant les pràctiques i sobre els procediments seguits per a obtenir els resultats. Pot tenir des de format lliure, a seguir un guió estructurat o fins i tot respondre a un qüestionari pràcticament tancat.
  • Procés d'autoavaluació (escrita, individual): L'alumnat realitza, de manera individual i en línia una prova escrita de tipus tancat i estructurat amb diverses preguntes o ítems en els quals l'alumnat no elabora la resposta; només ha d'assenyalar la correcta o completar-la amb elements molt precisos (per exemple, emplenar buits) on tenen un temps limitat per a contestar a l'examen en una determinada franja horària. Tant les preguntes com l'ordre de les respostes varia pseudo-aleatòriament d'uns alumnes a uns altres.
  • Resolució de casos pràctics: suposa l'anàlisi i la resolució pràctica d'una situació professional amb la finalitat de realitzar una conceptualització experiencial i cercar solucions eficaces.
  • Resolució d'exercicis i problemes: A l'alumnat se li plantegen exercicis i problemes similars als que trobarà en el treball real, que ha de resoldre de manera numèrica o analítica. Generalment els problemes són de tipus obert, no donant-se-li a l'alumnat totes les dades necessàries, devent aquest obtenir les dades del material bibliogràfic amb el qual compte en l'examen o prendre decisions sobre suposicions a realitzar.
  • Elaboració del Treball de Final de Màster: L'alumne realitzarà una memòria consistent en un treball professional com els que han de realitzar els Tècnics Superiors en Prevenció de Riscos Laborals en l'exercici de la seua professió. La memòria estarà supervisada per un tutor, que serà qui decidirà quan aquesta correctament finalitzada per a la seua exposició i defensa.
  • Presentació i defensa oral pública del Treball de Final de Màster: La memòria s'exposarà i defensarà, en acte públic, davant un tribunal format per tres membres -professors del Màster-. El tribunal valorarà tant el contingut de la memòria, així com la seua correcció formal des del punt de vista del tipus de treball realitzat, com la presentació realitzada per l'alumne (ajust al temps previst, utilització de mitjans i llenguatge tècnic adequat), així com les contestacions de l'alumne a les preguntes en relació al tema exposat, formulades pel tribunal. L'exposició tindrà una duració d'entre 15 i 20 minutos i les preguntes del tribunal i les respostes de l'alumne tindran un temps màxim de 10 minuts.
 

Després del Màster

Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest màster, així com les opcions de continuar la teva formació.

Continuar la meua formació

Aquest títol de Màster, permet accedir al doctorat als alumnes que ho cursen i tinguen almenys 300 crèdits ECTS entre els seus títols oficials de grau i màster.

Eixides professionals

Tècnic de servei de prevenció propi, Tècnic de servei de prevenció alié, Tècnic de prevenció en Mútues, Coordinador de Seguretat i Salut en obres de construcció (depenent de la titulació d´origen), Recurs preventiu, Formador/a en prevenció de riscos laborals, accés a l'Escala de Titulats Superiors de l'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball, entre altres.

Qualitat del títol

Accedeix a la memòria, els sistemes de qualitat, informes, indicadors i satisfacció dels grups d'interés d'aquest máster

Normatives

Enllaç a totes les normatives d'aquest màster: avaluació, permanència, reconeixements, etc.