Comissió de titulació de grau
Segons el Reglament de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I (aprovat el 13 d'abril de 2022 i modificat el 27 de febrer de 2024), cada grau adscrit a la Facultat ha de disposar d'una comissió de titulació de grau (CTG), que és l'òrgan d'assessorament encarregat de facilitar l'organització i la coordinació dels ensenyaments.
Composició i Estructura
La Comissió està formada per una representació del professorat a temps complet (preferentment amb vinculació permanent i que imparteix docència en la titulació) i una representació de l'estudiantat. La seua composición será la següent:
A més, comptarà amb una representació de les àrees implicades en la docència del títol.
A aquesta estructura es pot afegir la coordinació del programa d’intercanvis i, si escau, la coordinació de programes de doble titulació internacional, en funció dels criteris que establisca el vicerectorat amb competències en internacionalització.
Funcions Principals
La comissió de titulació actua col·legiadament i realitza les funcions adients per al bon funcionament del grau, de les quals cal destacar:
a) Col·laborar en el disseny d’informació institucional del grau.
b) Coordinar els ensenyaments de les matèries impartides en el títol, especialment en aspectes com ara les competències que s’han de complir, les modalitats organitzatives o les tècniques d’avaluació i distribució del volum de treball de l’estudiantat entre les assignatures de cada curs acadèmic.
c) Coordinar-se amb unes altres comissions de titulació de grau implicades en la docència de les assignatures bàsiques de branca o assignatures compartides per diferents títols.
d) Designar els tribunals que han d’avaluar els treballs finals de grau.
e) Organitzar acadèmicament la realització de les pràctiques externes i els intercanvis d’estudiantat amb títols equivalents d’altres universitats.
f) Proposar i gestionar la planificació docent, vetlar per la correcta execució i resoldre les incidències i reclamacions en el desenvolupament de l’activitat docent de la seua titulació.
g) Proposar a la Junta de Centre l’assignació de les matèries a les àrees de coneixement, d’acord amb els criteris establerts per aquesta comissió.
h) Proposar a la Junta de Centre les modificacions tècniques necessàries del títol corresponent.
i) Proposar el nomenament del professorat tutor de titulació previst en l’Estatut de l’estudiantat universitari.
j) Realitzar un seguiment del desenvolupament del plans d’estudis i responsabilitzar-se del control i millora del sistema de garantia interna de qualitat que s’haja establert en el títol.
k) Revisar les guies docents de cada curs i la planificació setmanal d’activitats en cada semestre.
l) Revisar i analitzar la informació sobre els resultats del títol transmesa per la coordinació de curs i el vicedeganat i proposar, si escau, accions de millora.
m) Qualsevol altra competència que li delegue el Deganat o li conferisquen els Estatuts i les normes de desenvolupament, així com totes les funcions que possibiliten la coordinació del pla d’estudis.