El grau en Màrqueting té com a objectiu formar professionals en l’àmbit de la comercialització de béns, serveis i idees, en organitzacions públiques i privades, amb competències digitals, i que sàpiguen combinar la perspectiva fora de línia i en línia. També pretén formar analistes del mercat que siguen capaços d’extraure informació de diferents fonts de dades (fora i en línia), organitzar-la, tractar-la amb la tècnica estadística apropiada, analitzar-la i elaborar un informe professional adequat per a la presa de decisions de màrqueting.
El grau consta d’una sèrie de matèries que preparen l’estudiant o estudianta per a l’exercici professional de tasques directament relacionades amb el màrqueting (marca, producte, preu, comunicació i distribució), màrqueting digital (disseny web, màrqueting de cercadors, màrqueting de continguts, màrqueting d’entrada, comerç electrònic, màrqueting de xarxes socials i influenciador, intel·ligència artificial i ciberseguretat), vendes (CRM, nacional i internacional), i business analyst (intel·ligència de negoci, dades massives, estadística i investigació de mercats). Es tracta d’un pla d’estudis modern i actual, adaptat a les necessitats de les empreses, amb àmplies eixides professionals, que es complementa amb seminaris, tallers pràctics, xarrades/conferències de professionals i visites a empreses.
Aquest grau s’emmarca en l’oferta d’estudis reglats de l’àrea d’Empresa i Economia de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, juntament amb el grau en Administració i Direcció d’Empreses, el grau de Finances i Comptabilitat, i el grau en Economia. El grau en Màrqueting comparteix el primer curs amb aquests graus, amb la finalitat que l’estudiantat tinga una visió global de les principals àrees empresarials (direcció, finances, comptabilitat, economia).
Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, vies d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.
El perfil d'ingrés més adequat dels estudiants que volen cursar el Grau en Màrqueting és el de persones conscients de la rellevància de la tecnologia en el món de l'empresa en general, i del màrqueting en particular, i que estiguen motivades per gestionar les diverses activitats de màrqueting des d'una perspectiva integral i ètica de manera que els seus impactes econòmics, socials i mediambientals siguen positius.
Els qui accedeixen al Grau en Màrqueting han de tenir facilitat per a comunicar-se amb altres cultures i països, per la qual cosa es recomana un nivell B1 d'anglès per a l'accés.
Els estudiants que volen estudiar el Grau en Màrqueting han de mostrar respecte per altres cultures i territoris, tenir interès a conèixer els secrets de la gestió del màrqueting en els seus diversos aspectes (fonamental, digital, analític i comercial), i estar disposats a incorporar les tecnologies existents i emergents a les activitats de màrqueting. Han de ser persones tolerants, creatives, proactives i innovadores, desitjoses de millorar la societat.
Amb la finalitat d'assegurar que l'alumnat és capaç de seguir totes les activitats formatives, s'exigirà, per a l'admissió de l'estudiantat procedent de països no hispanoparlants, l'acreditació d'un nivell equivalent a B2 d'espanyol, certificat per qualsevol dels organismes reconeguts per ACLES (Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior a Espanya) i que ha d'estar verificat i validat en l'acreditació emesa per la UNED, o el Certificat de Coneixements de Valencià nivell B2.
A més, a criteri de la Comissió de Titulació, es podrà establir alguna altra prova específica per a verificar l'adequació del nivell d'idioma de l'alumnat al de la titulació.
Quedarà exempt d'aquesta acreditació l'alumnat que hagi cursat els seus estudis en sistemes educatius que emprin l'espanyol com a llengua vehicular.
En aquest grau es recomana un nivell B1 d'anglès per a l'accés
Per a accedir a la universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:
Oferta de places...
En el grau en Màrketing s s’ofereixen 60 places.
La nota de tall o d’accés...
Per exemple, si en Màrqueting s’han oferit 60 places, i la nota de tall per a un determinat any ha sigut 11,133, significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el núm. 60) tenia aquesta qualificació.
Criteris d'admissió
Requisit de llengües: Atès que la docència es realitza en espanyol i valencià, i amb la finalitat d'assegurar que l'alumnat és capaç de seguir totes les activitats formatives, s'exigirà, per a l'admissió de l'estudiantat procedent de països no hispanoparlants, l'acreditació d'un nivell equivalent a B2 d'espanyol, certificat per qualsevol dels organismes reconeguts per ACLES (Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior a Espanya) i que ha d'estar verificat i validat en l'acreditació emesa per la UNED, o el Certificat de Coneixements de Valencià nivell B2.
A més, a criteri de la Comissió de Titulació, es podrà establir alguna altra prova específica per a verificar l'adequació del nivell d'idioma de l'alumnat al de la titulació.
Quedarà exempt d'aquesta acreditació l'alumnat que hagi cursat els seus estudis en sistemes educatius que emprin l'espanyol com a llengua vehicular.
Preinscripció
Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any, també es pot sol·licitar.
Llistes d’espera
Matrícula
Permanència i rendiment
Permanència en primer curs
Rendiment acadèmic
Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, responsables acadèmics, etc.
En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobaràs tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents...): Consulta el SIA (Sistema d'Informació Acadèmica).
Primer curs
Segon curs
Tercer curs
Quart curs
Optatives
Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en http://www.sia.uji.es.
1Per a cursar les assignatures Pràctiques Externes (PE) i Treball de Final de Grau (TFG) cal haver superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) / formación bàsica de branca (FBB) i obligatòries (OB).
*Docència en llengua estrangera.
En el Grau en Màrqueting per la Universitat Jaume I, es garantirà el desenvolupament per part de l'estudiantat dels resultats d'aprenentatge arreplegats en l'Art. 6 Nivell de Grau del RD1027/2011. Són els següents:
a) haver adquirit coneixements avançats i demostrat una comprensió dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en el seu camp d'estudi amb una profunditat que arribe fins a l'avantguarda del coneixement;
b) poder, mitjançant arguments o procediments elaborats i sustentats per ells mateixos, aplicar els seus coneixements, la comprensió d'aquests i les seues capacitats de resolució de problemes en àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores;
c) tenir la capacitat de recopilar i interpretar dades i informacions sobre les quals fonamentar les seues conclusions incloent, quan calga i pertinent, la reflexió sobre assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit del seu camp d'estudi;
d) ser capaces de desembolicar-se en situacions complexes o que requerisquen el desenvolupament de noves solucions tant en l'àmbit acadèmic com laboral o professional dins del seu camp d'estudi;
e) saber comunicar a tota mena d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa, coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions en l'àmbit del seu camp d'estudi;
f) ser capaces d'identificar les seues pròpies necessitats formatives en el seu camp d'estudi i entorn laboral o professional i d'organitzar el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tota mena de contextos (estructurats o no).
Aquests resultats d'aprenentatge es concreten en els següents coneixements o continguts, habilitats o destreses i competències avaluables i que corresponen als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.
CONEIXEMENTS O CONTINGUTS
HABILITATS O DESTRESES
COMPETÈNCIES
Ací podràs consultar la informació i normativa sobre el TFG, així com el repositori de treballs dels cursos anteriors.
ASPECTES GENERALS
Tal com s'estableix en la Memòria del Grau d'Administració d'Empreses (d'ara en avant AE), el Treball de Fi de Grau (d'ara en avant TFG) és una matèria de 6 crèdits del pla d'estudis, pertanyent al segon semestre de quart curs.
El Treball de Fi de Grau és el resultat d'un treball personal i autònom de l'estudiant realitzat sota la tutela d'un professor/tutor que haurà de presentar-se i defensar-se de manera individual i pública.
El seu objectiu és que l'estudiant pose de manifest els coneixements que ha anat adquirint al llarg de l'estudi del Grau en relació amb alguna/s de les matèries cursades i que supose una aportació addicional respecte a l'àrea de coneixement triada.
Amb la finalitat d'unificar criteris en la seua elaboració i avaluació l'alumnat disposa a l'Aula Virtual creada a aquest efecte, una detallada Guia docent, Normativa UJI, Normativa de Facultat, recursos informatius d'ajuda, treballs d'exemple, normes d'estil, fòrums d'avisos i notícies i tasques associades als processos de gestió d'assignacions, depòsit i defensa dels treballs.
CONEIXEMENTS PREVIS RECOMANABLES
És imprescindible haver cursat el 80% dels crèdits obligatoris de la carrera (incloent les assignatures obligatòries de formació bàsica) per a poder matricular-se en aquesta assignatura, excloent d'aquest còmput el treball fi de carrera i els crèdits de les pràctiques externes.
Addicionalment, i atès que l'idioma a utilitzar en el seu desenvolupament serà l'anglès, es recomana a l'estudiant haver reforçat els seus coneixements en aquesta llengua.
CONTINGUTS TEMÀTICS
En aquest treball autònom s'ha de demostrar l'adquisició de competències bàsiques, genèriques i específiques associades al títol per part de l'estudiant. En aquest sentit, tots els continguts de les diferents assignatures són susceptibles de ser aplicats al TFG.
No hi ha temari ajustat al desenvolupament del TFG com a tal. Dependrà del tema triat per l'estudiant, així com de la tipologia concreta del treball a desenvolupar. A manera de referència, i d'acord amb el que es preveu en el marc reglamentari, el contingut del TFG podrà correspondre a les següents tipologies:
A) PROJECTE EMPRESARIAL relacionat amb alguna/s de les disciplines treballades en la titulació, com ara un pla de màrqueting, pla d'operacions, pla organitzatiu i de RH, pla de vendes, pla d'internacionalització, etc.
B) Treballs de REVISIÓ TEÒRICA centrats en diferents camps relacionats amb la titulació. En aquesta opció, el/la estudiant revisarà la literatura científica i l'evidència empírica existent sobre una temàtica. Ha de descriure de forma integrada "l'estat de la qüestió" d'aqueixa temàtica i extraure conclusions per a fonamentar les línies bàsiques de la investigació futura o la pràctica professional. Les bases documentals utilitzades seran científicament reconegudes.
C) ESTUDI DE CAS de vessant professional basat en els diferents àmbits de l'exercici professional per als quals qualifica el títol. S'inclou ací la possibilitat de TFG consistents en l'anàlisi sobre l'aplicació de conceptes, rutines, mecanismes, recursos i capacitats organitzatives en un context d'estudi determinat, a través del qual puguen extraure's conclusions respecte al plantejament de bones pràctiques en el context empresarial, ja siguen d'àmbit intern o extern a l'empresa.
D) TREBALL DE RECERCA associat a les línies de treball desenvolupades pel tutor o grup d'investigació associat.
E) ALTRES treballs proposats pels tutors, no assignables a les categories anteriors.
El Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting està implicat en l'oferta de les línies temàtiques, i per consegüent tutoritzacions, dels TFG del Grau en AE. Concretament les Àrees involucrades són les d'Organització d'Empreses i de Comercialització i Investigació de Mercats.
Cada tutor proposarà les diferents línies temàtiques, ajustant-se en la mesura que siga possible als interessos de l'alumnat, realitzant-se les assignacions als temes/tutors tenint en compte la nota mitjana de l'expedient de l'estudiant.
En tot cas, es recomana l'assistència a la sessió de presentació de l'assignatura impartida pel coordinador d'aquesta, així com a la sessió de cerca bibliogràfica oferida pel personal de la Biblioteca de l'UJI.
METODOLOGIA DIDÀCTICA
L'estudiant s'iniciarà en les activitats necessàries per a complir amb els objectius d'aprenentatge, havent per tant de realitzar consultes a pàgines Web, biblioteques universitàries, revistes especialitzades, bases de dades, etc. Tot això sota la supervisió del tutor assignat, la funció del qual serà la d'orientar, assessorar i planificar les activitats de l'alumnat, dur a terme un seguiment del seu treball durant el curs i col·laborar en tot allò que permeta una bona consecució d'aquest. Serà per tant el tutor el que fixarà amb cada estudiant el pla de treball de manera individual i personalitzada.
Malgrat això, independentment de la temàtica específica a tractar i que la metodologia concreta depenga del tutor, tots els TFG hauran de respectar les normes formals d'estil indicades en la Guia Docent de l'assignatura (normes d'estil extretes de l'Annex 1 de les directrius específiques pels TFG de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI, aprovades per la Junta de Facultat de 21 de març de 2013). El tutor, com a responsable acadèmic del TFG, guiarà a l'estudiant en el seguiment i adaptació, si fóra necessari, d'aquestes normes d'estil.
L'alumnat haurà d'atendre amb rigor la planificació marcada pel seu tutor. Aquest, amb caràcter previ a la defensa del TFG en sessió pública per part de l'estudiant, haurà d'emetre un informe amb la seua valoració sobre el treball sobre la base de la tutorització duta a terme. L'informe del tutor s'ha de realitzar d'acord amb el model que figura en l'Annex 4 de les Directrius específiques pels TFG de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI, aprovades per la Junta de Facultat de 21 de març de 2013.
En qualsevol cas la realització del TFG ha d'atendre el previst en la normativa UJI sobre els TFG i TFM aprovada pel Consell de Govern núm. 26, de 26 de juliol de 2012; modificada pel Consell de Govern núm. 30, d'11 de desembre de 2012, temporalment per acord del Consell de Govern 4/2020, de 24 d'abril de 2020, i pel Consell de Govern núm 9 de 28 d'octubre de 2021. I específicament a les Directrius específiques dels TFG de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI, aprovades per la Junta de Facultat de 21 de març de 2013.
CRITERIS TEMPORALS I D'AVALUACIÓ
L'alumne haurà de tenir en compte els següents aspectes clau al llarg de tot el procés, incloent l'assignació de temes/tutors, la defensa dels seus treballs i la seua consegüent avaluació:
Procediment d'assignació:
L'assignació de temes de TFG i tutors es realitzarà atenent els criteris de preferència de l'estudiant i nota mitjana d'expedient. El procediment tècnic d'assignació de tutor i TFG s'indicarà durant el curs a través de l'Aula Virtual de l'assignatura TFG.
El TFG s'ha de realitzar sota la supervisió d'un tutor o tutora acadèmica, que ha de ser docent d'assignatures del títol, a més de la de TFG, que actuarà com a dinamitzador i facilitador del procés d'aprenentatge.
El tutor o tutora acadèmica és el responsable d'exposar a l'estudiantat les característiques del TFG, d'assistir i orientar-lo en el seu desenvolupament, de vetlar pel compliment dels objectius fixats i d'emetre un informe del treball que haja tutelat, abans de la presentació.
L'assignació d'un tutor o tutora i del tema del TFG només té validesa en el curs acadèmic en què es troba matriculat l'estudiantat. No obstant això això, aquesta adjudicació pot ser tinguda en consideració per la comissió de titulació, en adjudicacions de cursos posteriors, si l'estudiantat no supera la matèria en el curs en què es va matricular.
L'estudiantat que en l'últim curs es trobe en un programa d'intercanvi, té dret a l'assignació d'un tema per a realitzar el TFG en semblants condicions amb la resta de l'estudiantat. Aquest estudiantat pot proposar un TFG durant el primer mes de la seua estada en un altre centre. Aquest projecte l'ha d'aprovar la comissió de titulació que, a més, ha d'assignar un tutor o tutora amb docència en la titulació. La presentació i defensa de dita TFG s'ha d'ajustar a les normes descrites en aquesta guia.
Criteris temporals:
6) S'estableixen 2 períodes de defensa del TFG: el primer període en la setmana següent a la finalització del període d'exàmens de la primera convocatòria ordinària del segon semestre (primera convocatòria); i un segon període en la setmana següent a la finalització del període d'exàmens de segona convocatòria ordinària del segon semestre (segona convocatòria).
7) La sol·licitud de defensa del TFG haurà de fer-se amb una antelació mínima de 2 setmanes a l'inici del període d'avaluació del TFG.
8) Les dates a considerar seran publicades a l'Aula Virtual de l'assignatura amb la suficient antelació.
Procediment de lliurament:
9) És obligació de l'alumne el lliurament del TFG en format electrònic per les següents dues vies, segons les pautes exposades a l'Aula Virtual de l'assignatura:
-En primer lloc, l'estudiant pujarà el seu TFG a través de la tasca habilitada a l'Aula Virtual (en la secció creada per a cada convocatòria) tenint en compte el següent.
-En segon lloc, la resta del procés es realitzarà íntegrament a través del SPI habilitat per l'UJI per al depòsit dels TFG.
10) És obligació del tutor completar la sol·licitud generada per l'estudiant a través del SPI seguint els passos específics que es detallen a l'Aula Virtual (en la secció creada per a cada convocatòria). Bàsicament les tasques serien:
-Autorització de publicació en obert en el repositori de Biblioteca.
-Informe del TFG tutelat segons el model de rúbrica facilitat a l'Aula Virtual.
11) El coordinador de TFG s'encarregarà de comprovar la disponibilitat dels documents i de facilitar al tribunal el TFG en format electrònic, així com l'informe elaborat pel tutor.
Procediment de defensa i avaluació:
12) El TFG es defensarà davant d'un tribunal avaluador constituït a aquest efecte. El dia i hora concrets de la defensa, així com l'estructura i la duració màxima de l'exposició, seran comunicats als alumnes amb l'antelació suficient.
13) L'acte de defensa consistirà en una exposició oral, que podrà ser pública, del TFG per part de l'estudiantat, després de la qual el professor o professora avaluador o els membres del tribunal avaluador podran realitzar les consideracions i preguntes que estimen oportunes, als quals ha de respondre l'estudiantat.
14) La Comissió Avaluadora emetrà la qualificació definitiva del TFG tenint en compte, de manera global, la documentació presentada per l'estudiantat, l'informe del tutor o tutora i l'exposició oral dels treballs.
15) És necessari obtenir una qualificació mínima de 5 (sobre 10) per a aprovar.
16) S'entendrà que el TFG ha sigut presentat quan es defense davant el tribunal corresponent.
17) La Comissió Avaluadora avaluarà els TFG seguint la següent ponderació:
Criteris d'avaluació Ponderació orientativa
Qualitat científica i tècnica del TFG presentat 80
Claredat expositiva (presentació i ús de materials) 20
Total 100
18) La revisió o reclamació de la qualificació final del TFG per part de l'estudiantat s'ha de dur a terme seguint el procediment previst en la Normativa d'avaluació de la Universitat Jaume I.
UNA ALTRA INFORMACIÓ D'INTERÈS
1. Queda exclosa la possibilitat de fer treballs en grup, excepte el reflectit en l'article 4 de la normativa general i amb l'informe favorable de la Comissió de Grau corresponent.
2. La titularitat dels drets de propietat intel·lectual o de propietat industrial dels TFG correspon a l'estudiantat que els ha realitzats, en els termes i condicions previstes en la legislació vigent.
És imprescindible haver superat el 80% dels crèdits obligatoris de la carrera (incloent les assignatures obligatòries de formació bàsica) per a poder matricular-se en aquesta assignatura, excloent d'aquest còmput el treball fi de carrera i els crèdits de les pràctiques externes.
Treball final de carrera que demostre el resultat final o la consecució dels objectius proposats després d'acabar la carrera.
Consulta la guia docent de l'assignatura
La Universitat Jaume I ha elaborat una normativa que conté les directrius bàsiques relacionades amb la definició, organització, elaboració, tutela, presentació, defensa, avaluació i gestió administrativa dels TFG a la Universitat Jaume I.
Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest grau, així com les opcions de continuar la teva formació.
Màster
Què és?
Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.
Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?
Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (un o dos cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.
El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea sense haver de realitzar cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.
El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.
El màster propi de la Universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).
Quins màsters pots cursar a l'UJI relacionats amb el Grau en Màrqueting?
- Màsters oficials:
- Màsters propis:
Així mateix, amb el títol de Grau en Màrqueting també pots accedir a altres màsters.
Doctorat
Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d’investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l’elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, que consisteix en un treball original d’investigació.
Entre altres programes s'ofereix el Programa de Doctorat en Economia i Empresa (més informació en: https://www.uji.es/estudis/oferta/base/doctorat/actual/economia/)
Més informació sobre els estudis de postgrau a l'UJI:
https://www.uji.es/serveis/ode
Per a continuar la teua formació professional
Consulta els programes per a titulats i titulades en la guia PROMOTE your International Career elaborada per l'OIPEP
Consulta la Guia PREOCUPA’T: Com millorar l’ocupabilitat?
http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/
Més informació:
- Emprenedor o emprenedora digital marketing y/o marketing analytics.
- Marketing Chief Officer (MCO).
- Tècnic o tècnica en màrqueting on-line.
- Social Media Manager.
- Product Manager.
- Business Analyst.
- Branding Manager.
- Tècnic o tècnica de e-commerce.
- Director o directora de contingut.
- Tècnic o tècnica comercial/de vendes o executiu o executiva de comptes.
- Consultor o consultora de màrqueting.
- Docent i investigador o investigadora en universitats públiques i privades.
- Professor o professora de secundària i de formació professional.
Més informació
Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)
Accedeix a tots els sistemes de qualitat d'aquest grau i a la informació completa del títol.
Enllaç a totes les normatives d'aquest grau: avaluació, permanència, reconeixements, etc.