Història i Patrimoni (Nou pla d'estudis)

29/04/2024 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Accés i admissió

Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, vies d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.

Perfil d’ingrés

Amb l’objectiu que es produïsca una adequada adaptació de l’alumnat de nou ingrés en el grau en Història i Patrimoni, i amb la finalitat d’assegurar el seu adequat desenvolupament, s’especifica una relació de característiques personals i acadèmiques que configuren el perfil d’ingrés idoni:

• Compromís social i ètic

• Interès per comprendre la societat actual i els mecanismes que l’han conformat

• Capacitat de treball en equip

• Competència en expressió oral i escrita en les llengües oficials

• Competència en expressió oral i escrita en anglès bàsic (nivell equivalent a l'A2 MCER)

• Capacitat per comprendre i valorar el patrimoni històric i cultural, la protecció i els mecanismes per a fer-lo valer

• Competència en el maneig d’eines informàtiques bàsiques.

Criteris d'admissió

Amb la finalitat d'assegurar que l'alumnat és capaç de seguir totes les activitats formatives, s'exigirà, per a l'admissió de l'estudiantat procedent de països no hispanoparlants, l'acreditació d'un nivell equivalent a B2 d'espanyol, certificat per qualsevol dels organismes reconeguts per ACLES (Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior a Espanya) i que ha d'estar verificat i validat en l'acreditació emesa per la UNED, o el Certificat de Coneixements de Valencià nivell B2.

A més, a criteri de la Comissió de Titulació, es podrà establir alguna altra prova específica per a verificar l'adequació del nivell d'idioma de l'alumnat al de la titulació.

Quedarà exempt d'aquesta acreditació l'alumnat que hagi cursat els seus estudis en sistemes educatius que emprin l'espanyol com a llengua vehicular.

Oferta de places i procediment d'admissió

Per a accedir a la Universitat és important que tingueu en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:


Oferta de places...

En el grau en Història i Patrimoni s’ofereixen 60 places.


La nota de tall o d’accés...

  • És la nota de l’última persona que ha accedit a la titulació.
  • No està predeterminada, ja que depèn de l’oferta de places i de la demanda per part de l’estudiantat que la sol·licita.
  • Si una titulació està molt sol·licitada, la nota d’accés tendeix a ser alta.
  • S’ha de considerar com un referent, ja que varia cada any.

Per exemple, si en Història i Patrimoni s’han oferit 50 places i la nota de tall per a un determinat any ha estat 6,210, això significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el número 50) tenia aquesta qualificació.


Notes de tall

Criteris d'admissió

Requisit de llengües: Atès que la docència es realitza en espanyol i valencià, i amb la finalitat d'assegurar que l'alumnat és capaç de seguir totes les activitats formatives, s'exigirà, per a l'admissió de l'estudiantat procedent de països no hispanoparlants, l'acreditació d'un nivell equivalent a B2 d'espanyol, certificat per qualsevol dels organismes reconeguts per ACLES (Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior a Espanya) i que ha d'estar verificat i validat en l'acreditació emesa per la UNED, o el Certificat de Coneixements de Valencià nivell B2.
A més, a criteri de la Comissió de Titulació, es podrà establir alguna altra prova específica per a verificar l'adequació del nivell d'idioma de l'alumnat al de la titulació.
Quedarà exempt d'aquesta acreditació l'alumnat que hagi cursat els seus estudis en sistemes educatius que emprin l'espanyol com a llengua vehicular.

 

Preinscripció

  • Cal indicar les carreres que voleu cursar per ordre de preferència.
  • La sol·licitud per a cursar una determinada carrera ha de fer-se d’acord amb els procediments, els impresos i els terminis de la comunitat autònoma a la qual es vol accedir.

Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any també es pot sol·licitar.

Més informació


Llistes d’espera

Cada Universitat estableix un determinat procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants.

Més informació


Matrícula

  • Cada Universitat té un procediment i un període de matrícula (en l’UJI sol ser la segona quinzena de juliol).
  • En l’UJI es formalitza la matrícula de forma no presencial per Internet.

Més informació


Permanència i rendiment
 

Permanència en primer curs

  1. L’estudiantat matriculat per primera vegada en el primer curs d’un estudi de grau a la Universitat Jaume I ha de superar un mínim del 20 % del total de crèdits matriculats.
  2. L’estudiantat que no supere aquest mínim només podrà matricular-se, en el curs acadèmic següent en què es matricule, d’assignatures de primer curs o fer la preinscripció en un estudi de grau diferent.
  3. A aquest efecte, les assignatures reconegudes o de caràcter extracurricular no comptabilitzen com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.
  4. A l’estudiantat de nou ingrés per preinscripció amb 30 o més crèdits reconeguts no se li aplica permanència, sinó que es considera com el primer any de rendiment


Rendiment acadèmic

  1. L’estudiantat que es matricule per segona vegada o posteriors en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats en cadascun d’aqueixos dos anys, ha d’estar un curs acadèmic sense matricular-se o fer la preinscripció en un estudi de grau diferent.
  2. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.
  3. A aquests efectes, les assignatures reconegudes o de caràcter extracurricular no comptabilitzen com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Més informació

Pla d'estudis

Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, responsables acadèmics, etc.

Pla d'estudis 2024

Resum de crèdits

Primer curs

Prehistòria Universal (FBA)

Patrimoni Natural: Geografia General Física (FBA)

Ètica Professional (FB)*

Història de les Grans Civilitzacions del Món Antic (FBA)

Cànon Literari i Història de la Cultura (OB)

Patrimoni Urbà i Arquitectònic del Món Clàssic al Neoclassicisme (OB)

Territori, Patrimoni i Paisatge (FBA)

Introducció a l’Arqueologia (OB)

Història de l’Edat Mitjana (FBA)

Segon curs

Pensament Feminista (FB)*

Patrimoni Prehistòric de la Península Ibèrica (OB)

Història Moderna (FBA)*

Estètica i Teoria del Gust (OB)

Patrimoni Geogràfic d’Espanya (OB)

Arquitectura Moderna i Contemporània, Urbanisme i Patrimoni Immaterial (OB)

Història Global Contemporània (FBA)*

Retòrica i Estratègies del Discurs (OB)

Les Arts Visuals a l’Europa Moderna (Segles XVI-XX) (OB)

Filosofia de la Globalització (OB)

Tercer curs

Geografia del País Valencià (OB)

Gestió i Conservació del Patrimoni Prehistòric i Arqueològic (OB)*

Història Política i Social de l’Espanya Moderna (OB)

La Formació Medieval dels Regnes Ibèrics (Segles V-XV) (OB)

Història d’Espanya en el segle XIX (OB)

Gestió del Patrimoni Rural i Urbà (OB)

Gestió i Conservació del Patrimoni Escrit: Arxius i Biblioteques (OB)

Gènere i Imatge en la Història (OB)

Patrimoni de l’Espanya Antiga (OB)

Història d’Espanya en el segle XX (OB)

Quart curs

Història i Patrimoni de la Corona d’Aragó en l’Edat Moderna (OB)

Sostenibilitat: Gestió i Conservació del Patrimoni Artístic i Cultural (OB)*

Història Contemporània d’Amèrica (OB)

Patrimoni de l’Art Contemporani (OB)

Pràctiques Acadèmiques Externes (PAE)1

Treball de Final de Grau (TFG)1

Optativa 1 (OP)

Optativa 2 (OP)

Optativa 3 (OP)

Optatives

Tècniques d'Anàlisi Geogràfica (OP) 

Arqueologia Clàssica i Mediterrània (OP)

Història Medieval de la Corona d’Aragó (OP)

Història Moderna d’Amèrica (OP)

Història Contemporània d’Àsia i Àfrica (OP)

Art Espanyol i Iberoamericà (OP)

 

Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en  http://sia.uji.es.

1Per a cursar les assignatures Pràctiques Acadèmiques Externes (PE) i el Treball de Final de Grau (TFG) cal haver superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB-FBA) i obligatòries (OB).

* L'asterisc indica les assignatures que s'imparteixen totalment o parcialment en llengua estrangera.

 

Assignatures, guia docent i horaris

En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobareu tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents, ...): Consulta SIA.

Resultats d'aprenentatge

En el Grau en Història i Patrimoni per la Universitat Jaume I, es garantirà el desenvolupament per part de l'estudiantat dels resultats d'aprenentatge arreplegats en l'Art. 6 Nivell de Grau del RD1027/2011. Són els següents:

a) haver adquirit coneixements avançats i demostrat una comprensió dels aspectes teòrics i pràctics i de la metodologia de treball en el seu camp d'estudi amb una profunditat que arribe fins a l'avantguarda del coneixement;

b) poder, mitjançant arguments o procediments elaborats i sustentats per ells mateixos, aplicar els seus coneixements, la comprensió d'aquests i les seues capacitats de resolució de problemes en àmbits laborals complexos o professionals i especialitzats que requereixen l'ús d'idees creatives i innovadores;

c) tenir la capacitat de recopilar i interpretar dades i informacions sobre les quals fonamentar les seues conclusions incloent, quan calga i pertinent, la reflexió sobre assumptes d'índole social, científica o ètica en l'àmbit del seu camp d'estudi;

d) ser capaces de desembolicar-se en situacions complexes o que requerisquen el desenvolupament de noves solucions tant en l'àmbit acadèmic com laboral o professional dins del seu camp d'estudi;

e) saber comunicar a tota mena d'audiències (especialitzades o no) de manera clara i precisa, coneixements, metodologies, idees, problemes i solucions en l'àmbit del seu camp d'estudi;

f) ser capaces d'identificar les seues pròpies necessitats formatives en el seu camp d'estudi i entorn laboral o professional i d'organitzar el seu propi aprenentatge amb un alt grau d'autonomia en tota mena de contextos (estructurats o no).

Aquests resultats d'aprenentatge es concreten en els següents coneixements o continguts, habilitats o destreses i competències avaluables i que corresponen als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.

CONEIXEMENTS O CONTINGUTS

  • CON01 - Identificar i manejar de manera correcta i eficaç les principals aplicacions informàtiques pròpies de l'àmbit de la Història, Geografia i Història de l'Art
  • CON02 - Comprendre la diversitat cultural i social com un fenomen humà
  • CON03 - Conèixer la dimensions temporals i espacials dels processos ambientals
  • CON04 - Comprendre l'estructura diacrònica general del passat
  • CON05 - Identificar i classificar continguts propis de la Geografia
  • CON06 - Interpretar críticament els processos històrics i socioculturals
  • CON07 - Examinar els grans corrents de pensament per a ser capaç de situar-se en el món des d'un posicionament crític, igualitari, obert i flexible
  • CON08 - Interpretar els diferents llenguatges i tècniques artístiques, teoria i pensament estètic
  • CON09 - Presentar i explicar adequadament els principals continguts relacionats amb el camp de la iconografia
  • CON10 - Descriure l'evolució històrica i valorar les realitzacions socials i polítiques a nivell global
  • CON11 - Interpretar críticament els diferents mecanismes per a la gestió, protecció, coneixement i difusió de les col·leccions i el mercat de l'art
  • CON12 - Conèixer i aplicar els principis i valors democràtics i els objectius de desenvolupament sostenible, amb especial atenció al respecte dels valors humans i drets fonamentals, a la igualtat de gènere, a l'accessibilitat universal i a la sostenibilitat i el canvi climàtic
     

HABILITATS O DESTRESES

  • HAB01 - Proposar solucions a problemes aplicant tècniques i procediments de la Història, Geografia i Història de l'Art
  • HAB02 - Aplicar mètodes sistemàtics per a prendre decisions amb coherència, encert i certesa
  • HAB03 - Comprendre i qüestionar amb un alt grau d'autonomia els models teòrics de les diverses disciplines històriques i indagar en noves àrees de coneixement
  • HAB04 - Comprendre i redactar textos científics senzills en anglès
  • HAB05 - Participar de manera activa i constructiva en tota mena de diàlegs i debats, contribuint així al desenvolupament d'un coneixement més complet, inclusiu i innovador
  • HAB06 - Extraure conclusions i generar nous coneixements a partir de l'ús adequat de les fonts històriques i la seua aplicació pràctica
  • HAB07 - Interpretar i comentar textos historiogràfics o documents originals tant en la pròpia llengua com en altres idiomes, així com de transcriure, resumir i catalogar informació de manera pertinent
  • HAB08 - Presentar i usar adequadament les metodologies científiques de les diferents branques de la Història, Geografia i Història de l'Art, i la seua aplicació pràctica per a extraure conclusions i generar nous coneixements i hipòtesis de treball.
  • HAB09 - Descriure i analitzar coherentment la informació històrica complexa
  • HAB10 - Examinar els diferents mètodes d'investigació i eines per a planificar els recursos d'un territori
  • HAB11 - Coordinar els recursos patrimonials i béns culturals del territori per a elaborar projectes
  • HAB12 - Presentar i usar adequadament la metodologia d'investigació de les disciplines d'Història, Geografia i Història de l'Art i la seua aplicació pràctica per a extraure conclusions i generar nous coneixements i hipòtesis de treball.

COMPETÈNCIES

  • COM01 - Relacionar i interpretar informació de l'àmbit de la Història, Geografia i Història de l'Art, integrant-la en un discurs propi
  • COM02 - Organitzar el treball personal i planificar projectes i tasques pròpies de l'àmbit de la Història, Geografia i Història de l'Art
  • COM03 - Treballar en equip de manera cooperativa en tasques acadèmiques i projectes
  • COM04 - Dissenyar treballs en un equip de caràcter interdisciplinari, amb pautes marcades, reflexió i sentit crític
  • COM05 - Fonamentar els arguments que s'emeten i analitzar la coherència d'aquests.
  • COM06 - Demostrar un compromís sòlid i constant amb els principis i valors ètics
  • COM07 - Resultar convincent mitjançant la comunicació oral i escrita en llengua nativa, demostrant un estil propi en l'organització i expressió de continguts llargs i complexos.
  • COM08 - Identificar i desenvolupar el pensament creatiu en les tasques acadèmiques dins de l'àmbit de la Història, Geografia i Història de l'Art
  • COM09 - Emprendre projectes ambiciosos (complexos i desafiadors) propis de l'àmbit de la Història, Geografia i Història de l'Art, que impliquen una decisió social
  • COM10 - Comparar críticament la relació entre els esdeveniments i processos actuals i el passat
  • COM11 - Distingir les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos
  • COM12 - Comunicar en les llengües pròpies de la universitat, usant la terminologia i les tècniques adaptades a les ciències humanes
  • COM13 - Interpretar críticament les informacions contingudes en els textos, els discursos i les imatges, i generar judicis propis basats en arguments fonamentats i evidències sòlides de manera autònoma i creativa
  • COM14 - Explicar els continguts corresponents a les coordenades espaciotemporals de la Història i la Història de l'Art
     

Treball de Final de Grau (TFG)

Ací podràs consultar la informació i normativa sobre el TFG, així com el repositori de treballs dels cursos anteriors.

Treball de final de grau

Haver superat el 80% de les assignatures de formació bàsica i obligatòria del grau, sense considerar en aquest còmput les assignatures Pràctiques Externes i Treball de Final de Grau.

Realització d’un treball personal que servisca per a avaluar els resultats d’aprenentatge associats a l’obtenció del grau en Història i Patrimoni. Els continguts, per tant, s’han de correspondre amb els de les competències de les assignatures que estiguen relacionades amb l’objecte del treball. Aquest treball ha d’incloure, obligatòriament, la recerca i consulta bibliogràfica en una llengua estrangera, així com un resum o presentació del treball en aquesta mateixa llengua. La dedicació a aquestes tasques ha de ser, almenys, de tres crèdits ECTS.

Consulta guia docent de l'assignatura

Consulta professorat tutor de TFG


La Universitat Jaume I ha elaborat una normativa que conté les directrius bàsiques relacionades amb la definició, organització, elaboració, tutela, presentació, defensa, avaluació i gestió administrativa dels TFG a la Universitat Jaume I.

Després del Grau

Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest grau, així com les opcions de continuar la teva formació.

Continuar la meua formació

Màster

Què és?

Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.

Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?

Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (un o dos cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.

El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea sense haver de realitzar cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.

El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral, i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.

El màster propi de la Universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).

Quins màsters podeu cursar a l’UJI relacionats amb el grau en Història i Patrimoni?

- Màsters oficials:

  • Màster universitari en Història i Identitats en la Mediterrània Occidental (segles XV-XIX) (interuniversitari).
  • Màster universitari en Igualtat i Gènere en l’Àmbit Públic i Privat.
  • Màster universitari en Investigació Aplicada en Estudis Feministes, de Gènere i Ciutadania.
  • Màster interuniversitari en Història de l’Art i Cultura Visual (interuniversitari).
  • Màster universitari en Professor o Professora d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes.

Així mateix, amb el grau en Història i Patrimoni també podeu accedir a altres màsters.

 

Doctorat

Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d'investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l'elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, la qual consisteix en un treball original d'investigació.   

 

Més informació sobre estudis de postgrau a l'UJI:  

https://www.uji.es/serveis/ode

Per a continuar la vostra formació professional

 

Consulteu els programes per a titulats i titulades en la guia PROMOTE your International Career elaborada per l'OIPEP

http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/?urlRedirect=http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/&url=/societat/laboral/promote/

Consulta la guia PREOCUPA’T: Com millorar l’ocupabilitat?

http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/

Més informació:

www.uji.es/serveis/oipep

 

 

 

Eixides professionals

Àmbits de treball

  • Gestió del patrimoni històric i cultural: interpretació, valoració, comunicació i difusió.
  • Gestió i catalogació de fons documentals, arxius, biblioteques i centres d’imatge.
  • Gestió de conjunts monumentals i fundacions culturals.
  • Treball en museus, exposicions, comissariat artístic i centres d’interpretació.
  • Docència de la Història: ESO, batxillerat, cicles formatius, estudis superiors de grau i postgrau.
  • Excavacions arqueològiques en projectes institucionals i empreses.
  • Investigació històrica en museus, fundacions, empreses i institucions públiques (universitats, CSIC).
  • Assessorament tècnic en empreses i entitats públiques i privades: informes, dictàmens històrics, catàlegs i inventaris, gestió de col·leccions, gestió de recursos humans.
  • Creació de continguts culturals adaptats a les noves tecnologies de comunicació.
  • Anàlisi, posada en valor i difusió del llegat històric i artístic com a recurs del turisme cultural: projectes didàctics, elaboració de rutes, guies, activitats històriques i culturals.
  • Treball en premsa, altres mitjans de comunicació i editorials: documentalista, crítica i divulgació històrica.
  • Organització d’esdeveniments, manifestacions culturals o jornades científiques, així com definir i gestionar projectes i iniciatives culturals, comissariar exposicions i dirigir grups d’interpretació i difusió del patrimoni segons polítiques culturals.
  • Treball en mitjans de comunicació i editorials: documentalista, crítica, divulgació, gestió de col·leccions.

Més informació

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)

Qualitat del títol

Accedeix a tots els sistemes de qualitat d'aquest grau i a la informació completa del títol.

Normatives

Enllaç a totes les normatives d'aquest grau: avaluació, permanència, reconeixements, etc.