Normativa Interna de Treballs Final de Màster CIEL (Assignatura SBC042)
Per poder presentar el TFM, és necessari haver superat 24 crèdits obligatoris i 24 crèdits optatius.
PROPOSTA DE TEMES PERA A DESENVOLUPAR ALS TREBALLS FINAL DE MÀSTER
- Ensenyament i aprenentatge de llengües
- Autonomia, TIC i E-A de llengües
- Noves literàcies i gèneres digitals
- Estils daprenentatge
- Aprenentatge de llengües amb tecnologies
- Entorns personals daprenentatge (PLE) / Entorns personals docents.
- MOOC / LMOOC
- Aprenentatge formal, no formal i informal
- Gèneres discursius
- Gramàtica pedagògica
- Anàlisi del discurs narratiu
- Anàlisi de gèneres periodístics, punt de vista i ideologia del discurs.
- Qualsevol tema relacionat amb la comunicació digital.
- Anàlisi crítica del discurs (mitjans de comunicació, discurs polític, institucional, publicitat, etc.).
- Anàlisi del discurs multimodal.
- El discurs audiovisual.
- Estratègies lingüístiques dels textos publicitaris i/o periodístics (investigació i didàctica)
- Estudis de paisatge lingüístic
- Gèneres digitals. Cibergèneres.
- TIC i E-A de llengües
- Aprenentatge integrat de contingut i llengua (AICLE/CLIL) a educació secundària.
- Anglès com a mitjà d'instrucció a l'educació superior. ICLE/EMI
- Competència multimodal i E-A de llengües.
- Comunicació en l'àmbit sanitari (relació medicopacient, anàlisi de textos mèdics...)
- Intel·ligència artificial
- Ortofonia del subestàndard valencià
- Divulgació científica
- Lingüística comparada
- Norma i ús de l'espanyol
- Didàctica de la llengua espanyola
- Didàctica de la llengua catalana
- Llengua espanyola oral i escrita
- Ensenyament d'Espanyol com a Llengua Estrangera.
- Espanyol per a fins específics.
- Enfocament comunicatiu per tasques.
- Materials didàctics i propostes pedagògiques: elaboració, avaluació i millora.
- El català als mitjans de comunicació
- Sociolingüística en general, contacte de llengües o anàlisi del discurs polític.
- Estudis relacionats amb la metàfora (teoria conceptual aplicada a l'aula, metàfora o vairació intercultural, metàfora en màrqueting, publicitat, etc.; llenguatge creatiu de la metàfora, etc.).
- Identitats i conflicte al discurs.
- Temes relacionats amb la identitat lingüística.
- Estudis de pau, conflictes i desenvolupament, estudis postcolonials i culturals, identitat, anàlisi del discurs, la política al Nord d'Àfrica i l'Orient Mitjà.
- Didàctica de la literatura.
- Literatura contemporània francòfona
- Literatura escrita per dones.
- Literatura i gèneres: novel·la negra, ciència-ficció, aventures, espionatge, romàntica, etc.
- Fantàstic i neofantàstic a la literatura, el cinema o la publicitat
- Literatura i discursos socials
- Literatura catalana contemporània.
- Literatura catalana medieval.
- Literatura catalana de l´Edat Moderna.
- Literatures medievals comparades (el català i altres tradicions romàniques).
- Didàctica de la literatura catalana a través de la literatura comparada.
- Europa: Literatura, Arts i Comunicació. Litertura comparada i multilingüisme. Aplicació als àmbits locals, socials i històrics, del hinterland de la Universitat Jaume I,
- Literatura i espectacle. Convivència de codis literaris i audioovisuals. Teatre. Literatura i música.
- Literatura i comunicació. Gèneres periodístics.
- Literatura catalana, hispànica, romànica, del segle XX.
- Cultura popular. Oralitat i literatura. Estudi i edició de textos literaris inèdits o poc coneguts.
- Rondallística catalana i internacional a través de la literatura i el cinema.
- El cançoner català popular i els gèneres poètics tradicionals.
- Presència de la poesia trobadoresca i dels gèneres poètics tradicionals a la literatura dels segles XIX-XXI.
- Personatge i identitats a la novel·la o al conte.
- Enfocaments cognitivoexperiencials aplicats a l'ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa. Aprenentatge de l'anglès com a llengua estrangera (EFL) / Didàctica de la llengua anglesa. Investigació en acció (action research). Investigació a l'aula EFL per a la millora de propostes/implementacions pedagògiques.
- Aplicacions de mindfulness a l'aula.
- Fraseologia.
- Lensenyament de llengües en contextos multilingües: didàctica de llengües estrangeres; atenció a les llengües familiars, tractament integrat de llengües.
- Traducció audiovisual i aprenentatge de llengües,
- Llengües i cultures eslaves