El grau en Comunicació Audiovisual estudia el fenomen comunicatiu des d’una perspectiva multidisciplinària orientada cap a un profund coneixement de la seua importància estratègica en els àmbits social, econòmic, ètic i cultural de les complexes societats actuals.
Els factors clau d’aquests estudis són:
1. El fenomen de la globalització, que afecta la indústria comunicativa, als seus continguts i audiències.
2. La proliferació d’empreses multinacionals, la consolidació de les plataformes de reproducció en continu o streaming i la creixent influència dels grups tecnològics sobre l’ecosistema comunicatiu.
3. Les competències i capacitats per a la creació i producció de continguts audiovisuals.
4. El coneixement de la tecnologia i els seus efectes en la construcció i desenvolupament de la Societat de la Informació.
5. El paper central de les plataformes mediàtiques lineals i no lineals per a la difusió de cultures, valors i principis vinculats als seus llocs d’origen.
6. El funcionament de la indústria comunicativa i dels seus continguts sota una perspectiva de diversitat i igualtat.
Amb un vast cos científic i la combinació de diverses metodologies teòriques i pràctiques, els estudis de Comunicació Audiovisual formen l’estudiantat en la sensibilitat ètica i estètica per a la creació de continguts i en la reflexió de la funció de la comunicació i la potència de les imatges en la conformació dels discursos que estructuren les societats globalitzades contemporànies.