Els professionals de l’administració d’empreses poden desenvolupar la seua activitat a l’àmbit de la direcció general i en qualsevol àrea funcional de l’empresa.
Àmbits de treball
El graduat o graduada en Administració d’Empreses opta a un ampli ventall de sectors que inclouen les diferents branques de l’economia i també organitzacions i tipus d’empreses ben diversos. Les principals eixides professionals són:
- Llocs de responsabilitat en la gestió general de l’empresa i en àrees relacionades amb: compres, logística, direcció estratègica, qualitat, administració, gestió de la innovació, recursos humans, vendes, promoció, exportació, marxandatge, màrqueting, investigació de mercats, gestió de clientela, comunicació integral, intel·ligència competitiva, entre altres.
- Empresària o empresari.
- Exercici lliure de la professió en el camp de la consultoria de gestió empresarial, consultoria de recursos humans, consultoria de màrqueting, en comerç exterior, auditor o auditora de qualitat, auditoria organitzativa, coaching empresarial, assessoria administrativa, gestió d’entitats no lucratives (ONL), entre altres.
- Accés a la funció pública en diversos llocs com a tècnics comercials de l’Estat, tècnics superiors de la administració general, gestió d’entitats públiques, gestió d’entitats no lucratives, entre els més habituals.
En definitiva, la seua formació permet aquests professionals treballar en empreses i administracions públiques i també en organitzacions del tercer sector, cada vegada més professionalitzades.
Tasques professionals
El graduat o graduada en Administració d’Empreses:
- Planifica, organitza i controla les activitats d’empreses públiques o privades en els sectors consum, industrial i de serveis.
- Formula la política general de l’empresa.
- Determina el programa d’actuació i els mètodes necessaris per a la seua execució en les empreses, tant de consum, com a industrials o de serveis.
Aquests professionals es dediquen fonamentalment a investigar i a aplicar principis i teories de l’administració d’empreses per a solucionar problemes al si de les organitzacions. Estan preparats per a ocupar llocs de direcció general a l’empresa i per a responsabilitzar-se d’algun departament funcional, però treballen principalment en els següents àmbits:
- Administració
- Producció i operacions
- Recursos humans
- Logística i compres
- Innovació
- Màrqueting
- Comercialització
En general, les tasques que desenvolupen estan molt relacionades amb qüestions econòmiques, polítiques, socials i empresarials.
Més informació
Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)