Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament

26/04/2022 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

No sols hi ha la pau entesa d’una sola manera, sinó que hi ha tantes formes de fer la pau com diverses són les persones i les cultures.

Aquesta és una de les idees que sustenta el plantejament teòric del màster universitari en Estudis Internacionals de Paz, Conflictes i Desenvolupament. Així i prenent com a fonament aquest pressupost, el currículum del màster promou coneixements específics en les àrees d'estudis de pau, transformació de conflictes, cooperació al desenvolupament, educació per a la pau, cultures de pau, democràcia, drets humans, comunicació per mitjans pacífics, gènere i estudis postcoloniales, entre unes altres.

Amb una tradició de més de vint-i-cinc anys, el màster, que va començar en 1996 com a títol propi, ha anat consolidant-se a poc a poc, fins a arribar als nostres dies, quan es troba  adscrit a la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I i depèn institucionalment de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Pau creat entre la Universitat d'Alacant i la Universitat Jaume I.

També és important assenyalar que el principal objectiu del màster és crear una comunitat d'aprenentatge internacional, intercultural i interdisciplinari en la qual es fomente la transformació pacífica de conflictes, des del reconeixement, respecte i entesa de les diferents cultures i formes de vida. Així mateix, en les seues aules es promou el diàleg intercultural i l'intercanvi acadèmic entre el Sud global i el Nord global. Aquesta és una de la raons per les quals l'estudiantat procedeix de totes les parts del globus, reflectint, moltes vegades, alguns d'ells les tensions i els trastorns del món actual i havent pogut experimentar, en moltes ocasions i directament, guerres i conflictes violents. De la mateixa manera, el professorat participant procedeix de tot el món, contribuint també al caràcter internacional i intercultural del programa, i prové  de prestigioses universitats, organitzacions i institucions dels cinc continents.

Finalment, cal dir que la mida de les classes (màxim 25 estudiants per assignatura) afavoreix el contacte personal entre estudiants i professors, així com les metodologies de treball dinàmiques i participatives.

Algunes de les fites més importants del màster són:

  • En 1999 va ser reconegut com a Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau atès el treball constant de construcció i difusió de cultures per a fer la pau.
  • A partir del curs 2009-2010, el Consell d'Universitats va aprovar amb verificació favorable aquest màster universitari (Reial decret 1393/2007).
  • A inicis de 2013, el màster va ser verificat favorablement mitjançant el procediment complet de l'ANECA, per la qual cosa va passar a anomenar-se “màster universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament”.
  • L'any 2017 el màster ha rebut l'informe favorable a la renovació de l'acreditació per part de l'ANECA.

Accés i admissió

Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.

Requisits d'accés obligatoris

Criteris d'admissió

Els criteris de valoració de mèrits que s'apliquen per a la selecció de l'estudiantat que participa en aquest títol són els següents:

1. Expedient acadèmic. Valoració de l'excel·lència acadèmica de les candidatures (20%)

2. Coneixements i experiència professional prèvia amb especial atenció als tres camps principals del màster: pau, conflictes i desenvolupament. Valoració dels currículums dels candidats (30%)

3. Motivació personal, aspiracions, responsabilitat social i interessos. Valoració d’un l'assaig personal que s’ha de presentar on s'expliquen els motius pels quals es desitja participar en el programa i quin és el seu interès en els temes principals d’aquest (20%)

4. Coneixement d'idiomes (anglès/castellà) (20%)
El màster s'ofereix en castellà i/o en anglès. Els estudiants no natius d'aquestes llengües hauran d'aportar un certificat d'idiomes B2 per a la seua admissió.

5. País d'origen i context cultural. Ateses les característiques socials del programa i els seus objectius per a establir un diàleg intercultural, s'accepta els estudiants de manera que es forme un equilibri entre europeus i procedents de tercers països. Al mateix temps, el programa fa un esforç per combinar estudiants procedents de països en desenvolupament i de països desenvolupats. Aquest ambient intercultural és una de les característiques que enriqueixen i fan peculiar aquest programa (10%)

Encara que el programa no té explicitades proves d'admissió específiques, en cas de dubte es realitzen entrevistes via Skype, atès el caràcter internacional de l'estudiantat, per a comprovar la idoneïtat de les candidatures.

 

Normativa de permanència

L’estudiantat  ha de conèixer la normativa de permanència, d’aquesta destaquem:

- Matrícula en el Màster Universitari Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament

L’estudiantat pot matricular-se en els estudis universitaris oficials que s’imparteixen a la Universitat Jaume I amb una dedicació a l’estudi a temps complet o a temps parcial, encara que el règim de dedicació ordinari de l’estudiantat de la Universitat Jaume I és a temps complet.
L’estudiantat de nou ingrés pot matricular-se, amb una dedicació a l’estudi a temps complet, entre 41 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, o amb una dedicació a l’estudi a temps parcial, entre 6 i 40 crèdits. 
En segon i posteriors cursos, temps complet i temps parcial, s’ha de matricular entre 12 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, excepte en el cas que li quede un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis. 
Es pot autoritzar la modificació del regim de dedicació als estudis durant el mateix curs acadèmic de matrícula a temps parcial a matrícula a temps complet.

- Permanència i Rendiment

  1. L’estudiantat que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 40 % dels crèdits matriculats, ha d’estar un curs acadèmic sense matricular-se o ha de fer la preinscripció a un estudi de màster diferent.
  2. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.
  3. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Normativa de reconeixement i transferència de crèdits

El estudiantat ha de conèixer la Normativa sobre Reconeixement i Transferència de Crèdits en els Estudis Oficials de Grau i Màster en la Universitat Jaume I.

Reconeixement de crèdits per experiència professional i/o laboral

L'alumne/a pot sol·licitar el reconeixement de fins a 18 ECTS per experiència professional i/o laboral. Les sol·licituds de reconeixement de crèdits en el Màster Universitari en Estudis Internacionals de Paz, Conflictes i Desenvolupament per experiència professional o laboral seran valorades per la Comissió Acadèmica del Màster. El sol·licitant haurà d'acreditar fefaentment que l'experiència professional o laboral està relacionada directament amb les competències inherents al títol que es pretén obtenir i a l'assignatura que sol·licita reconèixer.

Reconeixement de crèdits de títols propis

El títol propi Màster Internacional en Estudis de Paz i Desenvolupament es reconeixerà íntegrament (90 ECTS) a causa de la seva total extinció pel títol oficial de Màster Universitari en Estudis Internacionals de Paz, Conflictes i Desenvolupament (120 ECTS). 

Oferta de places

Nombre de places: màxim 50 estudiants per curs acadèmic, 25 estudiants per classe.

Crèdits i import

120 crèdits ECTS (European Credit Transfer System). Preu en el curs 2022/23: 35,34 €/crèdit.

Pla d'estudis

Coneix les assignatures, horaris, professorat, competències del títol, coordinació del màster, etc.

Pla d'estudis

Màster universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament: 120 crèdits ECTS en dos cursos acadèmics; tres semestres de docència (30 crèdits ECTS cada un) i un de formació investigadora o professional (30 crèdits ECTS).

Estructura de cada semestre de docència: una matèria introductòria més tres matèries específiques a triar segons els interessos de l'alumnat i l'idioma, anglès o espanyol, més un seminari intercultural setmanal.

Estructura del semestre de formació investigadora o professional:

L'estructura del semestre acadèmic/professional varia respecte als anteriors, ja que està composta per 2 matèries obligatòries (3 crèdits ECTS cada una) i la matèria Treball de Final de Màster amb orientació acadèmica (24 crèdits ECTS) per a la via acadèmica, que inclou l'elaboració d'un treball final de màster de 150 pàgines i la seua defensa pública davant d'un tribunal d'experts, o la matèria Estada en Pràctiques (12 crèdits ECTS) que inclou pràctiques nacionals o internacionals en un organisme i el Treball de Final de Màster amb orientació professional (12 crèdits ECTS) que inclou l'elaboració d'un treball final de màster i la seua defensa pública davant d'un tribunal d'experts.

Primer any acadèmic

Primer semestre: Pau i Cultura

Mòdul 1

  • Matèria d'introducció (obligatòria): 6 crèdits

Mòdul 2

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 3

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 4

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 5

  • Seminari Intercultural I (obligatòria): 6 crèdits

Total: 30 crèdits

 

Segon semestre: Pau i Conflictes

Mòdul 1

  • Matèria d'introducció (obligatòria): 6 crèdits

Mòdul 2

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 3

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 4

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 5

  • Seminari Intercultural II (obligatòria): 6 crèdits

Total: 30 crèdits

 

Segon any acadèmic

Tercer semestre: Pau i Desenvolupament

Mòdul 1

  • Matèria d'introducció (obligatòria): 6 crèdits

Mòdul 2

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 3

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 4

  • Matèria optativa: 6 crèdits

Mòdul 5

  • Seminari Intercultural III (obligatòria): 6 crèdits

Total: 30 crèdits

Quart semestre: Via investigació

Mòdul 1

  • Metodologia I (obligatòria): 3 crèdits

Mòdul 2

  • Metodologia II (obligatòria): 3 crèdits

Mòdul 3, 4 i 5

  • Treball de Final de Màster amb orientació acadèmica: 24 crèdits

Total: 30 crèdits

Quart semestre: Via professional

Mòdul 1

  • Metodologia I (obligatòria): 3 crèdits

Mòdul 2

  • Metodologia II (obligatòria): 3 crèdits

Mòdul 3, 4 i 5

  • Estada en pràctiques: 12 crèdits
    Treball de Final de Màster amb orientació professional: 12 crèdits

Total: 30 crèdits

Total: 120 crèdits


Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en http://sia.uji.es

 

Avantatges del disseny del màster:

  • L’alumnat té més temps per a investigar i redactar els treballs dels cursos amb major qualitat, ja que disposen d'una setmana sense classe entre les matèries.

  • L'alumnat pot redactar el seu treball final de màster a Castelló amb tot el suport acadèmic i els recursos que el programa i la Universitat ofereixen.

  • Com a oferta addicional, el programa introdueix un període de pràctiques ateses les prèvies necessitats del nostre alumnat així com de la mateixa comunitat. Aquesta possibilitat permet rebre una formació professional en aquest camp.

  • Com que el programa compta amb 120 crèdits ECTS, adaptat al sistema europeu, és possible obtenir una especialització professional més elevada amb l'elaboració del projecte professional o una formació acadèmica superior amb l'elaboració d'un treball de final de màster que permet 'estudiant l'accés al programa de doctorat.

  • Seguint les recomanacions de l'espai europeu d'educació superior, el sistema educatiu deixa de centrar-se en l'ensenyament del professorat per a centrar-se en l'aprenentatge dels que estudien.


 

 

 

Objectius

Els objectius del programa són els següents:

1.1 Difondre les nocions de pau, conflictes, ajuda humanitària i cooperació al desenrotllament proposades per la UNESCO, perquè els futurs professionals i investigadors les incorporen de manera integral als seus àmbits de treball.

1.2 Crear un entorn d´estudi i investigació crític, interdisciplinari i d´excel·lència acadèmica en línia amb els estatuts de la Universitat Jaume I i el procés de convergència de l´Espai Europeu d´Educació Superior en el marc de Bolonya.

1.3 Promoure el reconeixement de la diversitat cultural, l´educació i la comunicació interculturals.

1.4 Desenvolupar habilitats personals, socials i professionals per a fer la pau (les paus) i transformar els conflictes per mitjans pacífics.

1.5 Estudiar les tendències de transformació de l´Acció Humanitària en processos de cooperació al desenvolupament i al codesenvolupament a llarg termini.

1.6 Avançar en la construcció de cultures per a la pau per mitjà del treball acadèmic i professional des de la perspectiva de gènere, de transformació de conflictes i de diplomàcies alternatives.

1.7 Assentar els coneixements, ferramentes i actituds necessàries per a establir xarxes de treball que implementen polítiques mundials i locals basades en el desenvolupament sostenible, la responsabilitat cooperativa i la seguretat ecològica.

 

Competències genèriques i específiques

En el Màster Universitari en Estudis Internacionals de Paz, Conflictes i Desenvolupament per la Universitat Jaume I es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:

  • CB6 Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CB10 Que els estudiants posseïsquen habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències avaluables i exigibles per a obtenir el títol.

COMPETÈNCIES GENERALS:

  • CG01 - Comprendre les teories dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament per a poder analitzar-les des d'una perspectiva crítica i creativa
  • CG02 - Organitzar la informació treballada sobre els estudis de pau, conflictes i desenvolupament d'acord amb les metodologies professionals i de recerca pròpies d'aquests estudis
  • CG03 - Resoldre problemes a través d'una aplicació dels mitjans de la transformació pacífica de conflictes
  • CG04 - Avaluar processos de transformació pacífica dels conflictes
  • CG05 - Cooperar en un equip de caràcter interdisciplinari per a la realització d'activitats pròpies dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament
  • CG06 - Treballar en un context internacional en l'àmbit de la cooperació
  • CG07 - Interactuar amb els companys a través de les activitats realitzades en relació amb els estudis de pau, conflictes i desenvolupament
  • CG08 - Reconèixer la diversitat i la interculturalitat gràcies al contacte continu amb estudiantat i professorat procedent de múltiples cultures
  • CG09 - Raonar críticament sobre les teories ajuste als estudis de pau, conflictes i desenvolupament
  • CG10 - Discriminar quan una acció és causant de sofriment humà i de la naturalesa
  • CG11 - Desenvolupar un aprenentatge autònom en relació amb els continguts propis dels estudis per a la pau, els conflictes i el desenvolupament
  • CG12 - Seleccionar estratègies per a transformar conflictes per mitjans pacífics
  • CG13 - Fer propostes creatives i prendre decisions en la transformació pacífica dels conflictes
  • CG14 - Identificar trets culturals des d'una perspectiva intercultural


COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES:

E01 - Interpretar els corrents de pensament dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament que permeten adoptar un posicionament crític, igualitari, obert i flexible
E02 - Valorar críticament la relació entre els fets i els processos actuals i del passat dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament
E03 - Analitzar els processos històrics i socioculturals dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament
E04 - Jutjar les informacions, els textos i els discursos dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament i poder valorar-los d'una manera autònoma i creativa
E05 - Promoure el diàleg de forma oberta i inclusiva tenint en compte els pressupostos dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament
E06 - Aplicar de forma organitzada els coneixements adquirits en els estudis de pau, conflictes i desenvolupament.
E07 - Transmetre i ensenyar els continguts dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament d'acord amb els pressupostos de la filosofia per a la pau i de la transformació pacífica dels conflictes
E08 - Contrastar les diferents perspectives historiogràfiques en el marc dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament sobre moments de pau i situacions de conflicte en diversos períodes i contextos
E09 - Comparar les principals aportacions teòrico-pràctiques aplicades en els estudis interdisciplinaris de pau, conflictes i desenvolupament
E10 - Analitzar els fets històrics des d'una perspectiva científica dels estudis interdisciplinaris de pau, conflictes i desenvolupament
E11 - Conèixer i utilitzar recursos en línia per a la recerca conduent a la realització de treballs acadèmics (Webs oficials vinculades amb els estudis de pau, conflictes i desenvolupament, revistes electròniques, llibres electrònics, endnote, etc.)
E12 - Discriminar informació continguda en bases de dades i altres instruments informàtics i d'Internet relacionats amb els estudis de pau, conflictes i desenvolupament
E13 - Utilitzar de manera clara i sense ambigüitats la terminologia pròpia en l'àmbit interdisciplinari dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament
E14 - Comunicar de forma escrita, mitjançant la realització de treballs acadèmics, i en la pròpia llengua els continguts apresos en els estudis de pau, conflictes i desenvolupament
E15 - Valorar els continguts propis dels estudis de pau, conflictes i desenvolupament en un context intercultural i internacional
E16 - Produir una reflexió crítica i profunda sobre la violència, la injustícia, la desigualtat, el desenvolupament i la pau en diversos contextos i temps

Horaris

L'horari general del màster sol ser tots els dies de dilluns a divendres de 10 a 13 hores.

A més, el dilluns de 14.30 h a 16.30 h s'imparteix l'assignatura Seminari Intercultural.

Horaris del curs 2022-2023

Generalment, les classes s'imparteixen en les aules FF104AA , FF105AA, FF204AA y FF205AA de l'edifici de l'Escola de Doctorat.

El Seminari Intercultural s'imparteix en el Saló d'actes de l'edifici de l'Escola de Doctorat (FF0008CC).

Coordinació del màster

Sonia París Albert. Coordinadora del Màster. 

Membres de la Comissió de la titulació:

Sonia París Albert. Coordinadora de la Comissió de la titulació.

Irene Comins Mingol. Representant del professorat i del TFM amb orientació acadèmica.

Sofía Herrero Rico. Representant del TFM amb orientació professional i de les estades en pràctiques. Secretària de la comissió.

Adela Almela Escrig. Representant del PAS.

Marta Filipa Vences. Representant de l’estudiantat.

Janice Adali Gómez Aldave. Representant de l’estudiantat.

 

Informació acadèmica :
Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau
Telèfon: 964 729 380
epd@uji.es

Coordinació de pràctiques en empresa, itinerari professional

Des de l'any 2008 el Màster Universitari en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament ofereix l'opció de realitzar pràctiques professionals en centres d'investigació, ONGs i institucions col·laboradores tant dins d'Espanya com a l'esfera internacional.

Les estades en pràctiques consitueixen un altra via per a la conclusió i obtenció del títol oficial. Per un costat, existeix l'opció de la via acadèmica amb l'elaboració i posterior defensa pública de la tradicional tesi de Màster (Treball Final de Màster amb orientació acadèmica); i l'altra, és la via professional, que permet a l'alumnat, desenrotllar estades en pràctiques amb una posterior defensa pública del Treball Final de Màster amb orientació professional.

D'aquesta manera, el Màster compleix amb un doble objectiu: formar a futur professorat i a investigadors per la pau i, d'altra banda, preparar professionals en diversos àmbits, cultures i necessitats reclamades pel mon laboral en temes de la pau, conflictes i desenvolupament.

Coordinació:

  • Dra. Dra. Annemie Vermaelen

Coordinació del treball final de màster

Coordinació del Treball de Final de Màster amb orientació acadèmica:

  • Dra. Irene Comins Mingol, Universitat Jaume I, Castelló, Espanya.

  • Dra. Sonia París Albert, Universitat Jaume I, Castelló, Espanya.

 

Coordinació del Treball de Final de Màster amb orientació professional:

  • Dra. Sofia Herrero Rico, Universitat Jaume I, Castelló, Espanya 

Metodologia docent i sistemes d'avaluació

Totes les assignatures contemplen activitats formatives i sistemes d'avaluació específics derivats del caràcter semipresencial (tutories virtuals, enregistrament de classes i d'exposicions orals, exàmens online, debats en fòrums, xats, ús quotidià de l'Aula Virtual i de les aplicacions de Google que ha assumit la UJI com a entorn virtual institucional de suport a la docència), com s'especifica en els paràgrafs següents.

Les competències del màster es desenvolupen a partir d'un conjunt d'activitats de diferent tipus que complementen i donen coherència als continguts i resultats d'aprenentatge previstos:

  • Ensenyament teòric: Exposició de la teoria per part del professorat, amb la participació activa de l'estudiantat (implica l'ús de tècniques com: lliçó magistral, debats i discussions, etc.). També pot realitzar-se a través de videoconferència.
  • Ensenyaments pràctics: Ensenyaments externs amb les quals l'estudiantat aplica de manera pràctica els coneixements teòrics adquirits en el títol.
  • Tutories: Treball personalitzat amb un alumne o grup, en l'aula o a través de xats, videoxats, Google Drive, diàlegs de tutoria o fòrums de tutoria. Es tracta de la tutoria com a recurs docent d'“ús obligatori” per l'alumne per a seguir un programa d'aprenentatge (s'exclou la tutoria “assistencial” de dubtes, orientació a l'alumne, etc.). Normalment la tutoria suposa un complement al treball no presencial (negociar/orientar treball autònom, seguir i avaluar el treball, orientar ampliació, etc.) i implica l'ús de tècniques com: Ensenyament per projectes, Supervisió de Grups d'investigació, tutoria especialitzada, seguiment de la investigació duta a terme en els TFM, etc.
  • Avaluació: Activitat consistent en la realització de proves (escrites, orals, pràctiques, projectes, treballs, etc.) utilitzats per a la valoració del progrés i resultats de l'aprenentatge de l'estudiant. Aquestes proves poden ser presencials físicament o virtualment.
  • Treball personal: Preparació per part de l'estudiant, de forma individual o grupal, de seminaris, lectures, investigacions, treballs, memòries, etc. per a exposar o lliurar en les classes tant teòriques com a pràctiques. Per als treballs en grup, els estudiants utilitzen habitualment l'aplicació Google Drive o l'entorn Dropbox per a compartir arxius.
  • Treball de preparació dels exàmens: Revisió i estudi per als exàmens. Inclou qualsevol activitat d'estudi: estudiar per a l'examen, lectures complementàries, practicar problemes i exercicis, etc.
  • Referent a l'avaluació fem constar que la major part d'assignatures s'avalua amb la realització d'un o diversos treballs individuals i que l'avaluació és contínua. El lliurament de treballs es realitza normalment entre 4 i 5 setmanes després de l'última sessió presencial.

Les proves d'avaluació de l'aprenentatge contemplades com a pròpies del màster són:

  • Elaboració de treballs acadèmics: desenvolupament d'un treball escrit que pot anar des de treballs breus i senzills fins a treballs de recerca amplis i complexos i fins i tot projectes i memòries.
  • Presentacions orals i pòsters: exposició i/o defensa pública de treballs individuals o en grup per a demostrar els resultats del treball realitzat i interpretar les seues pròpies experiències. Aquestes presentacions poden realitzar-se també a través de videoconferència o enregistrament de les mateixes.
  • Assistència i participació: valoració de la participació en els debats i en les discussions en elles generats. Aquests debats també es duen a terme mitjançant fòrums en l'aula virtual.
  • Memòries i informes de pràctiques: Treball estructurat la funció del qual és informar sobre els coneixements i competències adquirits durant les pràctiques i sobre els procediments seguits per a obtenir els resultats. Pot tenir des de format lliure, a seguir un guió estructurat o fins i tot respondre a un qüestionari pràcticament tancat.
  • Carpetes d'aprenentatge i/o portafolis: Conjunt documental elaborat per un estudiant que mostra la tasca realitzada durant el curs en una matèria determinada. Els portfolis poden realitzar-se en format digital.
  • Examen escrit (test, desenvolupament i/o problemes): Inclourà proves de “Desenvolupament o resposta llarga” (prova escrita de tipus obert o assaig, en la qual l'alumne construeix la seua resposta amb un temps limitat però sense quasi limitacions d'espai); de “Resposta curta” (prova escrita tancada, en la qual l'alumne construeix la seua resposta amb un temps limitat i amb un espai molt restringit); i/o de “Tipus test” (prova escrita estructurada amb diverses preguntes o ítems en els quals l'alumne no elabora la resposta; només ha d'assenyalar la correcta o completar-la amb elements molt precisos, com per exemple emplenar buits). Les proves de test poden realitzar-se també en línia.
  • Contracte d'aprenentatge: Alumne i professor de forma explícita intercanvien opinions, necessitats, projectes i decideixen en col·laboració la forma de dur a terme el procés d'ensenyament-aprenentatge i ho reflecteixen oralment o per escrit. El professor ofereix unes activitats d'aprenentatge, resultats i criteris d'avaluació; i negocia amb l'alumne el seu pla d'aprenentatge
  • Diaris i/o quaderns de notes: Informe personal i informal en el qual es poden trobar preocupacions, sentiments, observacions, interpretacions, hipòtesis, explicacions...
  • Observació/execució de tasques i pràctiques: Estratègia basada en la recollida sistemàtica de dades en el propi context d'aprenentatge: execució de tasques, pràctiques… Pot ser sobre la base de qüestionaris i escales de valoració, registre d'incidents, llistes de verificació i /o rúbriques que definisquen els nivells de domini de la competència, amb els seus respectius indicadors (dimensions o components de la competència) i els descriptores de l'execució (conductes observables). Pot incloure el control d'assistència i/o participació en l'aula de classe o en l'aula virtual.
  • Projectes: Situacions en les quals l'alumne ha d'explorar i treballar un problema pràctic aplicant i integrant coneixements interdisciplinaris.
  • Defensa pública: defensa pública del Treball Fi de Màster, que té lloc davant un tribunal format per tres professors del màster. Aquesta pot realitzar-se també per videoconferència.

Després del Màster

Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest màster, així com les opcions de continuar la teva formació.

Continuar la meua formació

La realització d´aquest Màster pot donar accés al Doctorat en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament.

Eixides professionals

Professionals:

  • Tècnics de cooperació al codesenvolupament que des d´ONGs del Nord impulsen la creació d´ONGs contraparts en països empobrits.
  • Oficials de les agències de l´ONU i altres organismes internacionals. Observadors de processos electorals democràtics en situacions postconflicte bèl·lic.
  • Observadors i mediadors en conflictes armats latents o efectius.
  • Tècnics en ajuda humanitària per a desastres naturals i/o en situacions de conflicte armat i postconflicte bèl·lic.
  • Tècnics de planificació de projectes d´ajuda humanitària i codesenvolupament en camps de refugiats i desplaçats.
  • Mediadors en conflictes de violència escolar, domèstica o producte de les desigualtats socials.
  • Experts en campanyes de sensibilització.
  • Tècnics de relacions interculturals en zones de fort flux d´immigració.
  • Formadors en temes de pau, conflictes i desenvolupament.

Acadèmics:

  • Professors universitaris.
  • Educadors per a la pau, la transformació pacífica de conflictes i la cooperació al codesenvolupament.
  • Investigadors acadèmics.
  • Investigadors en observatoris i en organismes d´anàlisi de la situació mundial d´armament, pobresa, relacions internacionals i conflictes.

Qualitat del títol

Accedeix a la memòria, els sistemes de qualitat, informes, indicadors i satisfacció dels grups d'interés d'aquest máster

Normatives

Enllaç a totes les normatives d'aquest màster: avaluació, permanència, reconeixements, etc.