Gestió Financera i Comptabilitat Avançada

02/02/2022 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Aquest màster busca la formació d’especialistes, perfils directius i quadres mitjans, capaços d’entendre i analitzar, així com de dirigir i gestionar, els complexos processos de la gestió d’empreses, aprofundint en les àrees fonamentals d’operació com les finances i la comptabilitat. A més, el títol també està orientat a la formació de professionals que puguen prestar els seus serveis a empreses, organismes de caràcter públic i particulars en l’àmbit de l’assessorament sobre decisions d’inversió-finançament, comptabilitat i fiscalitat. 

Aquest màster és atractiu tant per a l’estudiantat de titulacions afins com per al de qualsevol altra titulació no afí, com a complement previ a l’accés al mercat de treball i amb vista a l’obtenció de coneixements necessaris en la gestió empresarial.
 

Accés i admissió

Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.

Requisits d'accés obligatoris

Criteris d'admissió

Per a alumnes no provinents de la llicenciatura en ADE, Economia, de la diplomatura en Ciències Empresarials, dels graus en Economia, ADE o Finances i Comptabilitat, és obligatori cursar un complement formatiu previ a l’inici del màster. El nombre de crèdits d’aquest complement formatiu no és imputat a la càrrega docent del màster, sinó que tenen la consideració acadèmica de crèdits externs.

Els professionals amb experiència acreditada en el camp de la gestió empresarial poden ser excusats de la realització del complement formatiu a què es refereix el paràgraf anterior prèvia presentació del currículum i una entrevista personal.

Procediment d’acceptació

La Comissió de Gestió del màster aplicarà un barem, per realitzar la selecció entre els candidats, en el qual el 80% de la puntuació estarà donada per l’expedient acadèmic i, si escau, una entrevista personal, i el 20% restant per altres mèrits, com ara beques, activitats professionals o publicacions. En la sol·licitud l’estudiant ha d’assenyalar l’especialitat que desitja cursar o, si escau, les diferents assignatures optatives de diferents especialitats.

Normativa de permanència

L’estudiantat ha de conèixer la normativa de permanència; d’aquesta destaquem:

- Matrícula en el màster en Gestió Financera i Comptabilitat Avançada:

L’estudiantat pot matricular-se en els estudis universitaris oficials que s’imparteixen a la Universitat Jaume I amb una dedicació a l’estudi a temps complet o a temps parcial, encara que el règim de dedicació ordinari de l’estudiantat de la Universitat Jaume I és a temps complet.
L’estudiantat de nou ingrés pot matricular-se, amb una dedicació a l’estudi a temps complet, entre 41 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, o amb una dedicació a l’estudi a temps parcial, entre 6 i 40 crèdits. 
En segon i posteriors cursos, temps complet i temps parcial, s’ha de matricular entre 12 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, excepte en el cas que li quede un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis. 
Es pot autoritzar la modificació del regim de dedicació als estudis durant el mateix curs acadèmic de matrícula a temps parcial a matrícula a temps complet.


- Permanència i Rendiment

Normativa de reconeixement i transferència de crèdits.

El estudiantat ha de conèixer la Normativa sobre Reconeixement i Transferència de Crèdits en els Estudis Oficials de Grau i Màster en la Universitat Jaume I.

A més, en el màster en Gestió Financera i Comptabilitat Avançada l’estudiantat té l’opció de reconèixer fins a 9 crèdits ECTS per acreditació d’experiència laboral i professional

  1. L’estudiantat que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 40 % dels crèdits matriculats, ha d’estar un curs acadèmic sense matricular-se o ha de fer la preinscripció a un estudi de màster diferent. 
  2. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis. 
  3. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Informació de Matrícula

El màster té en teoria cinc especialitats. Però per motius d'organització docent no ens és possible oferir docència en totes les assignatures. Concretament, les assignatures: Mòdul Avançat d'Anàlisi d'Inversions; Context Institucional de la Comptabilitat Internacional i Comptabilitats Especials no s'imparteixen. No obstant això, l'alumne si es pot matricular d'alguna d'aquestes assignatures si sol·licita la seva convalidació i aquesta es concedeix. Llavors sí que podria obtenir una de les especialitats relacionades amb aquestes assignatures, en qualsevol altre cas no. En conseqüència, normalment només dues de les cinc especialitats poden aparèixer en el títol, concretament: Gestió de Carteres i Auditoria i Consolidació dels Estats Comptables. En la resta de casos l'alumne pot completar els 10 crèdits obligatoris d'assignatures optatives combinant assignatures de diferents especialitats.

L'alumne pot matricular-se en qualsevol assignatura optativa, amb independència que s'ofereixin diferents especialitats. Un dels aspectes rellevants a considerar a l'hora de triar assignatures de diferents especialitats és que no se solapin el horaris.

Les pràctiques d'empresa no són obligatòries, pel que els seus 10 crèdits no serveixen per computar els 60 crèdits mínims per aconseguir el títol de màster. Si un alumne es matricula d'aquestes pràctiques cursaria un total de 70 crèdits. Els 60 crèdits obligatoris a cursar com a mínim són 40 d'obligatòries, 10 de optatives i 10 del Treball Final de Màster (TFM).

Pel que fa al TFM, l'experiència ens diu que molts alumnes no el defensen en el seu curs, sinó en el següent o posteriors, de manera que de vegades és interessant no matricular inicialment del TFM. Després hi ha la possibilitat de matricular-se en ampliació de matrícula oa l'inici d'un nou curs. En aquest sentit és important que l'alumne s'informi al Servei d'Estudiants de l'UJI de les dates de matrícula i d'ampliació de matrícula, així com de les dates de defensa dels TFMs a fi de planificar correctament aquesta matricula per no incórrer en sobrecostos. En l'actualitat (curs 2021-22) les dates de defensa són finals de juny, octubre i febrer. L'alumne té dret a dues convocatòries dins d'un curs acadèmic. Per exemple si es matricula en el primer curs del TFM hauria normalment defensar-lo o al juny oa l'octubre. Per defensar-durant el segon curs (en febrer, juny o octubre de l'any següent) hauria de tornar a matricular.

 

 

 

 

 

 

Oferta de places

El nombre de places ofertes cada curs acadèmic és de 40.

Crèdits i import

60 Crèdits ECTS (European Credit Transfer System). Segons taxes oficials per al curs 2022/23: 35,34 €/crèdit.

Pla d'estudis

Coneix les assignatures, horaris, professorat, competències del títol, coordinació del màster, etc.

Pla d'estudis

El programa que es detalla a continuació permet a l’estudiant obtenir el títol de màster oficial en Gestió Financera i Comptabilitat Avançada

Matèries comunes (40 crèdits de caràcter obligatori per a tots els estudiants)

D'octubre a març:

  • Gestió Financera de l'Empresa (6 ECTS)
  • Gestió Financera Avançada de l'Empresa (4 ECTS)
  • Mercats i Productes Financers (5 ECTS)
  • Responsabilitat Social Corporativa (2 ECTS)
  • Comptabilitat Financera Avançada (6 ECTS)
  • Anàlisi Comptable Superior (5 ECTS)
  • Comptabilitat Analítica i Control de Gestió (5 ECTS)
  • Fiscalitat i Comptabilitat Empresarial (5 ECTS)
  • Seminaris i Conferencies (2 ECTS)

Especialitats del màster (és necessari cursar almenys 10 crèdits de les diferents assignatures ofertes en les diferents especialitats).

Consulta l'oferta d'especialitats i assignatures optatives de cada curs acadèmic a http://sia.uji.es

  • Gestió de carteres:

    • Gestió de Carteres de Renda Variable (4 ECTS)

    • Gestió de Carteres de Renda Fixa (3 ECTS)

    • Actius Derivats (3 ECTS)

  • Anàlisis d’inversions i finances corporatives:

    • Mòdul Avançat d’Anàlisi d'Inversions (3 ECTS)

    • Fiscalitat Corporativa (2 ECTS)

    • Finances Corporatives (5 ECTS)

  • Auditoria i consolidació dels estats comptables:

    • Auditoria Comptable, Econòmica i Financera (5 ECTS)

    • Consolidació d’Estats Financers (5 ECTS)

  • Comptabilitat internacional

    • Context Institucional de la Comptabilitat Internacional (5 ECTS)

    • Harmonització Comptable Internacional (5 ECTS)

  • Comptabilitats especials i Fiscalitat de Societats:

    • Impost de Societats Avançat (2,5 ECTS)

    • IVA i Altres Impostos (2,5 ECTS)

    • Comptabilitats Especials (5 ECTS)

Projecte de final de màster (obligatori) (10 ECTS)

Pràctiques externes (optatiu) (10 ECTS)


 

Objectius

El món empresarial necessita professionals que siguen capaços d'assumir els reptes de gestió actuals i futurs en un entorn cada vegada més internacionalitzat i competitiu. Dins de la gestió de l'empresa, als professionals actuals se'ls exigeix un coneixement més profund i especialitzat dels aspectes contemplats en el contingut d'aquest màster

L'objectiu general d'aquest màster és proporcionar als estudiants una formació avançada en el camp de l'economia financera i comptabilitat que els permeta la seua incorporació en equips de treball que desenvolupen la seua activitat en el món de la recerca, de l'empresa o de qualsevol organisme de caràcter públic.

Encara que els egressats se cerca que siguen capaços de desenvolupar la seua activitat en qualsevol àrea funcional de l'empresa, evidentment estaran especialitzats en les àrees pròpies de finances i comptabilitat. Se cerca en definitiva la formació d'especialistes, directius i quadres mitjans, capaços d'entendre i analitzar, així com de dirigir i gestionar, els complexos processos de la gestió d'empreses, aprofundint en les àrees fonamentals d'operació tals com, les finances i la comptabilitat. A més, mentre que existeix també en el mercat una demanda de professionals per compte propi, el titule també està orientat a la formació de professionals que puguen prestar els seus serveis a empreses i persones en l'àmbit de l'assessorament sobre decisions d'inversió-finançament, comptabilitat i fiscalitat. Molts d'aqueixos serveis també són precisos en l'àmbit de les administracions públiques, organitzacions no lucratives i altres entitats, amb el que l'àmbit d'actuació professional dels egressats en aquest màster no se circumscriu exclusivament al món empresarial.

Els objectius generals d'aquest màster poden concretar-se o resumir-se en els següents:

  • Fomentar la formació continuada dels graduats en economia, en Finances i Comptabilitat o en Administració i direcció d'empreses a l'entorn de la Universitat Jaume I.
  • Ser el mecanisme que propicie la formació d'investigadors a partir dels estudiants de grau anteriorment esmentats.
  • Proporcionar a la societat uns titulats del màster altament qualificats i preparats, amb a) formació avançada i específica en els camps de finances i comptabilitat de tipus teòric i metodològic; b) formació amb un elevat component pràctic en l'aplicació dels coneixements teòrics en casos reals ajustats a la realitat empresarial; c) capacitat i coneixement dels mecanismes necessaris per a poder transferir el coneixement i competències adquirits, així com els diferents resultats de recerca obtinguts a empreses i institucions econòmiques.

 

Competències genèriques i específiques

En el Màster Universitari en Gestió Financera i Comptabilitat Avançada es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:

  • Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d´estudi.
  • Que els estudiants siguen capaços d´integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d´una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l´aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants posseïsquen habilitats d´aprenentatge que els permeten continuar estudiant d´una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigit o autònom.

Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències avaluables i exigibles per a obtenir el títol

  • E1 - Avaluar l'efecte sobre el valor econòmic de l'empresa de diverses formes de risc idiosincràtic, prestant una especial atenció a l'estructura financera de l'empresa.
  • E2 - Conèixer els mètodes de valoració i projecció d'inversions.
  • E3 - Elaborar els aspectes financers i comptables d'un pla d'empresa en coordinació amb la resta d'àrees de l'empresa.
  • E4 - Mesurar el risc de mercat, de crèdit i de liquiditat a través d'informació financera de les empreses.
  • E5 - Saber analitzar la fiscalitat de les operacions financeres empresarials.
  • E6 - Comprendre els fonaments i problemes als quals s'enfronta una empresa que es regeix per comportaments ètics i de responsabilitat social corporativa.
  • E7 - Saber gestionar la tresoreria d'una empresa.
  • E8 - Deduir la probabilitat de frau comptable a partir de la informació inclosa en els estats financers de l'empresa.
  • E9 - Dissenyar i executar auditories i processos de consolidació de grups empresarials.
  • E10 - Conèixer la normativa comptable nacional i internacional, així com la seua aplicació pràctica i la seua utilització per a la presa de decisions.
  • E11 - Capacitat d'aplicació de normativa comptable a sectors especials.

 

Duració i calendari

Duració: un curs acadèmic (octubre  / setembre)

Docència presencial: octubre / juny 

Les classes presencials (obligatòries+optatives) es realitzaran des de principis d´octubre fins a finals de juny. Després de finalitzar aquest període de docència presencial, l´alumne ha de realitzar el Projecte Final de Màster. La defensa d´aquest projecte pot realitzar-se en les diferents convocatòries existents. En l´actualitat existeixen dues convocatòries (Juny/Juliol i Octubre).

Horaris

Es pot consultar l'horari acadèmic del curs 2022-2023 ací.

Coordinació del màster

Maria Teresa Balaguer Coll (bcoll@uji.es)

Altres membres de la Comissió de titulació:

Amparo Soler Domínguez. Departament de Finances i Comptabiliat. UJI.

Juan Carlos Matallín Sáez. Departament de Finances i Comptabiliat. UJI.

Vicente Aragó Manzana. Departament de Finances i Comptabiliat. UJI.

Diego Víctor de Mingo López. Departament de Finances i Comptabiliat. UJI
 

INFORMACIÓ ACADÈMICA:
Departament de Finances i Comptabilitat
Telèfons: 964 728 561 / 964 728 563
mastergestionfinanciera@uji.es

Coordinació de pràctiques en empresa, itinerari professional

Amparo Soler Domínguez (adomingu@uji.es).

Departament de Finances i Comptabilitat.

Universitat Jaume I. JC1160DD. Telèfon: 964387152

Coordinació del treball final de màster

Diego Víctor de Mingo López (demingo@uji.es). 

Departament de Finances i Comptabilitat.

Universitat Jaume I. JC1111DD. Telèfon: 964728569

 

Metodologia docent i sistemes d'avaluació

El Màster s'imparteix només en modalitat presencial. L'assistència de l'alumne condiciona el sistema d'avaluació. Com a norma general si l'alumne assisteix a un mínim del 75% de les sessions d'una assignatura l'avaluació d'aquesta assignatura es realitza de forma contínua, mitjançant la realització de proves escrites i/o treballs. Si l'alumne no assisteix com a mínim a aqueix 75%, l'avaluació de l'assignatura consistirà en un examen que suposarà el 75% de la nota de l'assignatura.

Descripció general de les activitats de formació:

  • Ensenyament Teòric: Exposició de la teoria per part del professor i alumne que pren anotacions o bé amb participació de l'alumne (implica l'ús de tècniques com: lliçó magistral, debats i discussions, etc.).
  • Ensenyament Pràctic: Classes on l'alumne ha d'aplicar continguts apresos en teoria. Inclou tant classes de problemes i exercicis com a pràctiques de laboratori (implica l'ús de tècniques com: resolució de problemes, casos, simulacions, experiments, ús d'eines informàtiques, etc.).
  • Seminaris: Es tracta d'un espai per a la reflexió i/o aprofundiment dels continguts ja treballats per l'alumne amb anterioritat (teòrics i/o pràctics) (implica l'ús de tècniques com: tallers monogràfics, cinema fòrum, taller de lectura, convidar experts, etc.).
  • Tutories: Treball personalitzat amb grups d'alumnes, en l'aula o en espai reduït. Es tracta de la tutoria com a recurs docent "d'ús obligatori” per l'alumne per a seguir un programa d'aprenentatge (s'exclou la tutoria “assistencial” de dubtes, orientació a l'alumne, etc.). Normalment la tutoria suposa un complement al treball no presencial (negociar/orientar treball autònom, seguir i avaluar el treball, orientar ampliació, etc.) (implica l'ús de tècniques com: ensenyament per projectes, supervisió de grups de recerca, tutoria especialitzada, etc.).
  • Avaluació: Activitat consistent en la realització de proves escrites, orals, pràctiques, projectes, treballs, etc. utilitzats en l'avaluació del progrés de l'estudiant.
  • Treball personal: Preparació per part de l'estudiant de forma individual o en grup de seminaris, lectures, recerques, treballs, memòries, etc. per a exposar o lliurar en les classes tant teòriques com a pràctiques.
  • Treball de preparació dels exàmens: Revisió i estudi per als exàmens. Inclou qualsevol activitat d'estudi: estudiar per a l'examen, lectures complementàries, practicar problemes i exercicis, etc.


D'acord amb les particularitats de cada assignatura tal com consta en la descripció de les matèries i els seus continguts, la grandària dels grups s'adequarà a les mateixes. Les activitats formatives es desenvoluparan en grups complets o reduïts en funció de les particularitats de cada assignatura.

Descripció general de les proves d'avaluació:

Per a comprovar la consecució de les competències i resultats d'aprenentatge dels alumnes/as s'han proposat les següents proves d'avaluació en el títol:

  • Examen (test, desenvolupament i/o problemes):
    • Desenvolupament o resposta llarga: Prova escrita de tipus obert o assaig, en la qual l'alumne construeix la seua resposta amb un temps limitat però sense amb prou faenes limitacions d'espai.
    • Resposta curta: Prova escrita tancada, en la qual l'alumne construeix la seua resposta amb un temps limitat i amb un espai molt restringit.
    • Tipus test: Prova escrita estructurada amb diverses preguntes o ítems en els quals l'alumne no elabora la resposta; només ha d'assenyalar la correcta o completar-la amb elements molt precisos (p.i. emplenar buits).
    • Exercicis i problemes: Prova consistent en el desenvolupament i interpretació de solucions adequades a partir de l'aplicació de rutines, fórmules, o procediments per a transformar la informació proposada inicialment.
  • Memòries i informes de pràctiques: Treball estructurat la funció del qual és informar sobre els coneixements i competències adquirits durant les pràctiques i sobre els procediments seguits per a obtenir els resultats. Pot tenir des de format lliure, a seguir un guió estructurat o fins i tot respondre a un qüestionari pràcticament tancat. Inclou la “memòria de pràctiques externes”.
  • Realització de treballs: Desenvolupament d'un o diversos treballs escrits que pot anar des de treballs breus i senzills fins a treballs amplis i complexos i fins i tot projectes i memòries propis d'últims cursos, resolució de casos pràctics, exercicis i problemes.
  • Participació activa en seminaris i conferències: Control d'assistència i/o participació en l'aula en els diversos seminaris i conferències.

Després del Màster

Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest màster, així com les opcions de continuar la teva formació.

Eixides professionals

El màster cerca incorporar als estudiants al mercat laboral en àrees afins amb els temes estudiats en les diferents assignatures cursades. A fi de facilitar aquest procés s´ofereix la possibilitat de realitzar pràctiques en empreses que mantenen obert conveni amb la nostra universitat. Addicionalment, es pretén crear una borsa de treball amb les empreses col·laboradores per a facilitar la integració laboral dels matriculats.

Les principals eixides professionals vinculades al màster són: Controller; Cap d´administració; Direcció general/Gerència; Sotsdirecció general; Assessoria fiscal, comptable i financera; Auditor de comptes; Cap de tresoreria; Actuari d´assegurances; Gestor de riscos; Empleat de banca; Cap de comptabilitat; Adreça financera; Assessoria d´inversions; Inspecció d´entitats bancàries;

 

Qualitat del títol

Accedeix a la memòria, els sistemes de qualitat, informes, indicadors i satisfacció dels grups d'interés d'aquest máster

Normatives

Enllaç a totes les normatives d'aquest màster: avaluació, permanència, reconeixements, etc.