A la Universitat Jaume I, a partir del curs acadèmic 2011/12, s’implanten els estudis del grau en Infermeria. Es tracta d’estudis regulats per directives comunitàries, la qual cosa significa que, quan l’estudiantat finalitza la seua formació és infermer o infermera responsable de cures generals, en l’entorn europeu.
La durada dels estudis és de 4 anys i en primer curs s’adquireix una formació bàsica que té com a objecte conèixer els aspectes biopsicosocials de les persones.
Durant els cursos segon, tercer i quart, la formació es realitza entre les aules de la universitat i els espais clínics, d’hospitals i centres d’atenció primaria de l’entorn de Castelló, sempre sota la tutela de professionals docents i assistencials degudament coordinats. L’estudiantat pren contacte progressiu amb els espais de salut i malaltia, de manera que en finalitzar la carrera estarà en condicions d’exercir la professió d’infermer o infermera responsable de cures generals.
Per a aconseguir aquest objectiu, la Universitat posa a disposició de la societat un equip humà competitiu, amb una formació sòlida així com un conjunt d’espais adequats, que faciliten l’aprenentatge de coneixements i habilitats necessaris en la formació de professionals del segle XXI capaços d’exercir una professió de servei, com és la infermeria.
La nostra missió és tractar de crear un entorn d’aprenentatge personalitzat que combine la professionalitat amb els valors ètics i cobrir les expectatives de l’estudiantat.
Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, vies d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.
El perfil d’ingrés de les persones que vulguen accedir als estudis de Grau en Infermeria implica:
- Compartir el compromís social de totes les professions de la salut de tenir cura de les persones i d’ajudar a promoure, millorar o restablir la salut de la població, amb la idea de treballar en equip en els diversos contextos sanitaris i sociosanitaris existents.
A més seria convenient que l’estudiantat tinguera una formació prèvia i un conjunt d’habilitats que li faciliten l’adquisició de les competències que s’associen a aquesta titulació:
- Ús correcte de la llengua castellana, oral i escrita, ja que és una eina de treball fonamental per a poder extreure les idees principals d’un text, sotmetre a judici crític el que s’afirma, ser capaç de contrastar amb unes altres fonts i tractar amb rigor la informació externa.
- Maneig bàsic de l’idioma anglès.
- Ús bàsic de les tecnologies, com saber editar un text, una imatge un vídeo, construir una base de dades, treballar amb un full de càlcul o configurar un compte de correu.
Per a accedir a la universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:
Oferta de places...
La nota de tall o d’accés...
Per exemple, si en Infermeria s’han oferit 120 places i la nota de tall per a un determinat any ha sigut 10,574, això significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el número 120) tenia aquesta qualificació.
Preinscripció
Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any també es pot sol·licitar.
Llistes d’espera
Matrícula
Permanència i rendiment
Permanència en primer curs
Rendiment acadèmic
Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, responsables acadèmics, etc.
En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobaràs tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents, ....): Consulta SIA.
Primer curs
Anatomia Humana (FBB)
Microbiologia (FBB)
Bioestadística (FBB)
Bioquímica (FBB)
Fisiologia Humana (FBB)
Psicologia (FBB)
Ètica i Legislació (FB)
Anglès Aplicat a les Ciències de la Salut (FB)*
Nutrició Humana (FB)
Farmacologia Bàsica i Administració de Medicaments (FB)
Segon curs
Determinants de Salut (OB)
Salut Pública (OB)**
Programes de Salut en Infància, Adolescència i Edat Reproductiva (OB)
Programes de Salut en Persones Adultes i Persones Majors (OB)
Fonaments Teòrics i Metodològics (OB)
Cures Bàsiques d’Infermeria (OB)
Cures d’Infermeria en Processos Osteoarticulars (OB)
Cures d’Infermeria en Processos Digestius, Renals i Endocrins (OB)
Cures d’Infermeria en Processos Cardiovasculars i Respiratoris (OB)
Tercer curs
Cures de la Dona (OB)
Cures en la Infància i l’Adolescència (OB)
Cures d’Infermeria en Persones Majors (OB)
Cures de Salut Mental (OB)**
Cures en les Malalties Transmissibles (OB)
Cures en les Malalties Neurològiques i Sensorials (OB)
Cures Oncològiques (OB)
Processos Crònics (OB)
Gestió de Cures en l’Àmbit Sociosanitari (OB)
Quart curs
Cures Pal·liatives (OB)
Cures d’Infermeria en Urgències i Emergències (OB)
Cures Crítiques (OB)**
Optativa 1 (OP)
Optativa 2 (OP)
Optativa 3 (OP)
Treball de Final de Grau (TFG)1**
Optatives
Habilitats Socials per a la Cura
Cures de Salut i Gènere
Cooperació per al Desenvolupament i Transculturalitat
Infermeria Escolar i educació per a la salut en Adolescents
Urgències i emergències en l'àmbit extrahospitalari
Orientació cap a les especialitats d'Infermeria
Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en www.sia.uji.es.
1Per a cursar l’assignatura Treball de Final de Grau (TFG) s'han d'haver superat 168 crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) / formació bàsica de branca (FBB) i obligatòries (OB).
Les pràctiques externes, en forma de rotatori clínic, suposen el 50% de temps dels cursos 2n, 3r i 4t, i es realitzen en centres assistencials dels departaments de salut de Castelló.
*Docència en llengua estrangera.
**Docència parcial en llengua estrangera.
En el Grau en Infermeria, es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:
Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.
G - COMPETÈNCIES GENÈRIQUES
CG1 - Coneixement d'una llengua estrangera
E - COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES
E01 Conèixer i identificar l'estructura i funció del cos humà. Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i els teixits.
E02 Conèixer l'ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d'infermeria. Seleccionant les accions adequades per a proporcionar ajuda en les mateixes.
E03 Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seua autorització, ús i indicació, i els mecanismes d'acció dels mateixos.
E04 Utilització dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i/o efectes derivats de la seua administració i consum.
E05 Conèixer i valorar les necessitats nutricionals de les persones sanes i amb problemes de salut al llarg del cicle vital, per a promoure i reforçar pautes de conducta alimentària saludable.
E06 Identificar els nutrients i els aliments en què es troben.
E07 Identificar els problemes nutricionals de major prevalença i seleccionar les recomanacions dietètiques adequades.
E08 Aplicar les tecnologies i sistemes d'informació i comunicació de les cures de salut.
E09 Conèixer els processos fisiopatològics i les seues manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital.
E10 Identificar les respostes psicosocials de les persones davant les diferents situacions de salut (en particular, la malaltia i el sofriment), seleccionant les accions adequades per a proporcionar ajuda en les mateixes.
E11 Establir una relació empàtica i respectuosa amb el pacient i família, d'acord amb la situació de la persona, problema de salut i etapa de desenvolupament.
E12 Utilitzar estratègies i habilitats que permeten una comunicació efectiva amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seues preocupacions i interessos.
E13 Reconèixer les situacions de risc vital i saber executar maniobres de suport vital bàsic i avançat.
E14 Conèixer i identificar els problemes psicològics i físics derivats de la violència de gènere per a capacitar a l'estudiant en la prevenció, la detecció precoç, l'assistència, i la rehabilitació de les víctimes d'aquesta forma de violència.
E15 Identificar, integrar i relacionar el concepte de salut i les cures, des d'una perspectiva històrica, per a comprendre l'evolució de la cura d'infermeria.
E16 Comprendre des d'una perspectiva ontològica i epistemològica, l'evolució dels conceptes centrals que configuren la disciplina d'infermeria, així com els models teòrics més rellevants, aplicant la metodologia científica en el procés de cuidar i desenvolupant els plans de cures corresponents.
E17 Aplicar el procés d'infermeria per a proporcionar i garantir el benestar, la qualitat i seguretat a les persones ateses.
E18 Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d'infermeria.
E19 Dirigir, avaluar i prestar les cures integrals d'infermeria, a l'individu, la família i la comunitat.
E20 Capacitat per a descriure els fonaments del nivell primari de salut i les activitats a desenvolupar per a proporcionar una cura integral d'infermeria a l'individu, la família i la comunitat.
E21 Comprendre la funció i activitats i actitud cooperativa que el professional ha de desenvolupar en un equip d'Atenció Primària de Salut.
E22 Promoure la participació de les persones, família i grups en el seu procés de salut-malaltia.
E23 Identificar els factors relacionats amb la salut i els problemes de l'entorn, per a atendre a les persones en situacions de salut i malaltia com a integrants d'una comunitat.
E24 Identificar i analitzar la influència de factors interns i externs en el nivell de salut d'individus i grups.
E25 Aplicar els mètodes i procediments necessaris en el seu àmbit per a identificar els problemes de salut més rellevants en una comunitat.
E26 Analitzar les dades estadístiques referides a estudis poblacionals, identificant les possibles causes de problemes de salut.
E27 Educar, facilitar i recolzar la salut i el benestar dels membres de la comunitat, les vides de la qual estan afectades per problemes de salut, risc, sofriment, malaltia, incapacitat o mort.
E28 Conèixer les alteracions de salut de l'adult, identificant les manifestacions que apareixen en les seues diferents fases.
E29 Identificar les necessitats de cura derivades dels problemes de salut.
E30 Analitzar les dades arreplegades en la valoració, prioritzar els problemes del pacient adult, establir i executar el pla de cures i realitzar la seua avaluació.
E31 Realitzar les tècniques i procediments de cures d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els malalts i familiars.
E32 Seleccionar les intervencions encaminades a tractar o prevenir els problemes derivats de les desviacions de salut.
E33 Tenir una actitud cooperativa amb els diferents membres de l'equip.
E34 Identificar les característiques de les dones en les diferents etapes del cicle reproductiu i en el climaterio i en les alteracions que es poden presentar proporcionant les cures necessàries en cada etapa.
E35 Aplicar cures generals durant el procés de maternitat per a facilitar l'adaptació de les dones i els nounats a les noves demandes i prevenir complicacions.
E36 Conèixer els aspectes específics de les cures del nounat.
E37 Identificar les característiques de les diferents etapes de la infància i adolescència i els factors que condicionen el patró normal de creixement i desenvolupament.
E38 Conèixer els problemes de salut més freqüents en la infància i identificar les seues manifestacions.
E39 Analitzar les dades de valoració del xiquet, identificant els problemes d'infermeria i les complicacions que poden presentar-se.
E40 Aplicar les tècniques que integren la cura d'infermeria, establint una relació terapèutica amb els xiquets i els seus cuidadors.
E41 Seleccionar les intervencions dirigides al xiquet sa i al malalt, així com les derivades dels mètodes de diagnostic i tractament.
E42 Ser capaç de proporcionar educació per a la salut als pares o cuidadors primaris.
E43 Comprendre els canvis associats al procés d'envellir i la seua repercussió en la salut.
E44 Identificar les modificacions estructurals, funcionals, psicològiques i de formes de vida associades al procés d'envellir.
E45 Conèixer els problemes de salut més freqüents en les persones majors.
E46 Seleccionar les intervencions cuidadores dirigides a tractar o a prevenir els problemes de salut i la seua adaptació a la vida diària mitjançant recursos de proximitat i suport a la persona anciana.
E47 Conèixer el Sistema Sanitari Espanyol.
E48 Identificar les característiques de la funció directiva dels serveis d'infermeria i la gestió de cures.
E49 Conèixer i ser capaç d'aplicar les tècniques d'adreça de grups.
E50 Conèixer la legislació aplicable i el codi ètic i deontològic de la infermeria espanyola, inspirat en el codi europeu d'ètica i deontologia d'infermeria.
E51 Prestar cures, garantint el dret a la dignitat, privadesa, intimitat, confidencialitat i capacitat de decisió del pacient i família.
E52 Individualitzar la cura considerant l'edat, el gènere, les diferències culturals, el grup ètnic, les creences i valors.
E53 Conèixer els problemes de salut mental més rellevants en les diferents etapes del cicle vital, proporcionant cures integrals i eficaces, en l'àmbit de la infermeria
E54 Conèixer les cures pal·liatives i control del dolor per a prestar cures que alleugen la situació dels malalts avançats i terminals.
CC1. Capacitat per a afrontar pacients hospitalitzats en Unitats de vigilància intensiva.
CC2. Capacitat per a afrontar problemes en Unitats de cures neonatals.
EN01 Conèixer els fonaments químics, bioquímicos i biològics de la composició dels aliments.
EN02 Conèixer les bases i fonaments de l'alimentació i la nutrició humana.
EN03 Conèixer i identificar les necessitats nutricionals en les diferents etapes de la vida.
E01.01 Conèixer i identificar diferents parts dels aparells i sistemes del cos.
E01.02 Conèixer i utilitzar de forma adequada la terminologia relativa a l'estructura i funció del cos humà.
E01.03 Ser capaç de seleccionar, sintetitzar i relacionar els coneixements anatòmics segons la seua aplicació clínica i necessitats pràctiques.
E01.04 Identificar components anatòmics en simulació (activitat de laboratori).
E01.05 Associar estructures anatòmiques i identificar les seues funcions.
E01.06 Comprendre les bases moleculars i fisiològiques de les cèl·lules i els teixits.
E01.07 Identificar microorganismes comuns i diferents formes de contagi i propagació.
E01.08 Identificar les principals característiques microscòpiques de cèl·lules, teixits i òrgans humans.
E01.09 Conèixer i identificar els diferents mitjans de cultiu utilitzats per a la reproducció de microorganisme.
E01.10 Conèixer i aplicar els principis i mètodes de prevenció i control de la infecció nosocomial.
E04.1 Identificar, distingir i aplicar les diferents vies d'administració de medicaments.
E26.01 Conèixer l'estadística aplicada a les Ciències de la Salut.
E26.02 Coneixement rellevant i capacitat per a aplicar tecnologia i informàtica a les cures de salut.
E26.03 Capacitat per a identificar, interpretar i comunicar els resultats dels estudis en l'àmbit de les Ciències de la Salut (nivell bàsic).
E26.04 Conèixer els sistemes d'informació sanitària.
E26.05 Coneixement rellevant i capacitat per a utilitzar els recursos informàtics, per a l'anàlisi de dades i altres eines d'avaluació de l'estat de salut d'una població.
ANEU01. Utilitzar estratègies i habilitats que permeten una comunicació en idioma modern amb pacients, famílies i grups socials, així com l'expressió de les seues preocupacions i interessos.
UE1. Capacitat per a afrontar situacions de risc vital.
UE2. Realitzar suport vital avançat.
UE3. Capacitat d'afrontar situacions de risc extrahospitalàries.
T01. Capacitat de fer valdre els judicis clínics per a assegurar que s'aconsegueixen els estàndards de qualitat i que la pràctica està basada en l'evidència.
PC Competència pràctica clínica/tutelada: Incorporar en la pràctica clínica, en institucions sanitàries i no sanitàries (acreditades que s'ajusten a la consecució d'objectius d'aprenentatge) i en entorns comunitaris, els valors professionals, competències de comunicació assistencial, raonament clínic i judici crític, integrant els coneixements, habilitats i actituds de la infermeria, basats en principis i valors, associats als objectius generals del títol i en les competències específiques que conformen la matèria.
TFG1. Ser capaç d'exposar l'adquisició de competències relacionades amb saber ser infermer responsable de cures generals.
TFG2. Capacitat per a qüestionar, avaluar, interpretar i sintetitzar críticament un ventall d'informació i fonts de dades que faciliten l'aplicació de cures d'infermeria de qualitat, així com faciliten la decisió del pacient.
TFG3. Ser conscients de la necessitat de fonamentar la pràctica infermera en els resultats obtinguts de la recerca científica i en la millor evidència disponible.
TFG4 Integrar l'atenció d'infermeria en els àmbits de salut, malaltia i soci-sanitari.
O - COMPETÈNCIES DE MATÈRIES OPTATIVES
OP1. Conèixer les diferències socioculturals vinculades a gènere en diferents parts del món.
OP2 Identificar la repercussió social del posicionament de les dones en diferents entorns geogràfics.
OP3 Conèixer els hàbits alimentaris i d'estils de vida en les cultures majoritàries del planeta.
OP4 Conèixer el paper de les organitzacions no governamentals en les polítiques de cooperació per al desenvolupament.
OP5 Analitzar la influència dels models polítics en el desenvolupament de les accions de cooperació .
OP6. Adquirir capacitat d'abordar diferents entorns socials evitant els judicis de valor.
OP7. Conèixer diferents llenguatges no verbals.
OP8. Conèixer el model D.Orem per a l'autocuidado.
OP9. Conèixer la legislació relacionada amb la dependència.
OP10. Adaptar el model d'autocuidado als entorns de dependència.
OP11.Conèixer l'adaptació de les persones amb problemes de dependència als diferents recursos.
OP12. Identificar el paper de la família en diferents situacions de dependència. Xiquets i majors.
Ací podràs consultar la informació i normativa sobre el TFG, així com el repositori de treballs dels cursos anteriors.
Aspectes Generals.
El Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials de grau, màster universitari i doctorat, (modificat pel Reial decret 861/2010, de 2 de juliol), estableix en el seu article 12 que els ensenyaments oficials de grau conclouran amb l'elaboració i defensa d'un treball de final de grau (TFG) que haurà de realitzar-se en la fase final del pla d'estudis i estar orientat a l'avaluació de competències associades al títol.
Consultar la guia docent de l'assignatura
El TFG té com a resultat el treball autònom i individual que cada estudiant ha de realitzar sota la tutela d'un/a professor/a de l'àmbit de la Infermeria de la Universitat Jaume I i que haurà de ser exposat i defensat públicament davant d'un tribunal avaluador.
L'assignatura TFG del pla d'estudis del Grau en Infermeria de l'UJI es cursa en el segon semestre de quart curs i consta d'un total de 12 crèdits ETCS, 7 dels quals són crèdits teòrics i 5 crèdits clínics. Els crèdits clínics permeten a l'estudiantat aprofundir en aquelles àrees/contextos relacionats amb el tema del seu TFG, així com dur a terme la recollida de la informació necessària per a l'elaboració del treball en els casos que es requerisca. Si per les característiques del TFG desenvolupat, els alumnes no tingueren la necessitat de realitzar aquestes pràctiques clíniques, serien substituïdes per Treball Acadèmic Tutelat.
L'assignatura de TFG serà coordinada pel Coordinador/a acadèmic/a deº 4 curs (aniorte@uji.es). Amb la finalitat d'unificar criteris en la seua elaboració i avaluació, l'alumnat disposa a l'Aula Virtual creada a aquest efecte, una detallada Guia docent, Normativa UJI, Normativa Facultat, també recursos informatius d'ajuda, normes d'estil, citació, enviament d'avisos i notícies per correu electrònic a totes les persones integrants de la mateixa (estudiantat i tutors) a través del servei del fòrum.
Metodologia Didàctica.
El treball ha de realitzar-se de manera individual per l'alumnat sota la supervisió del director o directora o tutor o tutora acadèmic, la funció de la qual serà orientar, assessorar i planificar les activitats de l'alumnat, dur a terme un seguiment del treball realitzat durant el període de duració del treball a desenvolupar i col·laborar en tot allò que permeta una bona consecució d'aquest.
A tot alumne matriculat del TFG se li assignarà un Tutor i una temàtica específica per a l'elaboració d'aquest. Pot ser tutor de TFG tot el professorat que impartisca docència en la titulació i estiga adscrit a l'àmbit de la Infermeria, o bé aquells professors que impartisquen docència en alguna de les assignatures optatives de la titulació. L'elecció del tutor es realitzarà en l'inici del primer semestre delº 4 curs, per ordre establit en funció de la qualificació mitjana de l'expedient dels alumnes en aqueix moment.
Contingut didàctic.
Tots els continguts de les diferents assignatures són susceptibles de ser aplicats al TFG. Tots els continguts podran correspondre a alguna de les següents tipologies de treballs:
Depòsit, exposició i defensa del TFG.
S'estableixen com a períodes de depòsit i defensa dels TFG, juny, juliol i setembre de manera que qualsevol estudiant tinga dret a dues convocatòries.
La defensa dels TFG consistirà en una exposició i defensa pública dels TFG per part dels estudiants, davant d'un tribunal avaluador.
Les comissions avaluadores es constituiran segons la normativa d'aplicació. El període de defensa pública dels TFG es publicaran cada curs acadèmic.
El dia i hora i lloc concrets de defensa dels TFG seran comunicats per AV.
L'alumnat haurà d'exposar el treball realitzat oral i públicament davant la comissió d'avaluació durant un temps no superior a 10 minuts. Després de l'exposició l'alumne o alumna haurà de contestar a les qüestions formulades, en el seu cas, per la comissió, que podrà realitzar a l'estudiantat les consideracions i preguntes que estime oportunes utilitzant el temps que considere necessari.
Es valorarà la qualitat científica i tècnica del TFG, així com la participació activa de l'estudiant en el procés de tutorització a realitzar pel tutor/a, que s'inclourà en l'Informe de tutor o tutora.
Es valorarà la claredat expositiva, presentació, ús de materials, etc., a valorar per la Comissió (Informe Tribunal).
La Comissió deliberarà a porta tancada i emetrà la qualificació de 0-10, tenint en compte la documentació presentada per l'estudiantat, l'informe del tutor o tutora i l'exposició pública.
Aquells TFG amb millor qualificació optaran a les matrícules d'honor que puguen ser atorgades. En cas d'empat en la qualificació del TFG, es tindrà en compte l'expedient acadèmic.
Per a qualsevol dubte o informació que sorgisca durant el procés, es pot acudir a la coordinadora de TFG (aniorte@uji.es).
La Universitat Jaume I ha elaborat una normativa que conté les directrius bàsiques relacionades amb la definició, organització, elaboració, tutela, presentació, defensa, avaluació i gestió administrativa dels TFG a la Universitat Jaume I.
Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest grau, així com les opcions de continuar la teva formació.
Màster
Què és?
Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.
Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?
Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (1 o 2 cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.
El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea sense haver de realitzar cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.
El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral, i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.
El màster propi de la universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).
Quins màsters pots cursar a l’UJI relacionats amb el grau en Infermeria?
- Màsters Oficials:
Així mateix, amb el grau en Infermeria també pots accedir a altres màsters.
Doctorat
Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d'investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l'elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, que consisteix en un treball original d'investigació.
Més informació sobre Estudis de Postgrau a l'UJI: https://www.uji.es/serveis/ode/
Per a continuar la teua formació professional
Consulta els programes per a titulats/des en la guia PROMOTE your International Career elaborada per la OIPEPhttp://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/?urlRedirect=http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/&url=/societat/laboral/promote/
Consulta la Guia PREOCUPA’T: Com millorar l’empleabilitat?
http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/
Més informació:
Els àmbits de treball es resumeixen en quatre: assistencial, docent, investigador i gestor.
- L’assistencial és el més freqüent i consisteix en el treball en hospitals, clíniques i ambulatoris, públics i privats. Igualment, hi ha molts professionals que opten pel treball en els serveis sanitaris d'empreses o per especialitzar-se.
- L’àmbit educatiu:
Educació a la comunitat en àmbits rurals (prevenció, assistència i educació) i en àmbits urbans (centres de promoció de la salut i salut pública). Centres geriàtrics, centres de rehabilitació, guarderies i mútues sanitàries.
Ensenyaments superiors. Exercici docent en centres de formació professional i universitats.
- L’activitat gestora es desenvolupa a partir de llocs de responsabilitat en qualsevol àmbit sanitari o sociosanitari.
- La investigació és fonamentalment de clínica aplicada i es realitza a partir del doctorat.
- Hi ha també la possibilitat d'exercir lliurement la professió.
RESUM
El perfil de la titulació és infermera o infermer responsable de cures generals. El nombre més elevat de llocs de treball amb aquest perfil es troba en els centres assistencials del Sistema Nacional de Salut espanyol i de qualsevol sistema de salut del món. Hi ha, a més, oferta de treball en centres sociosanitaris i en la iniciativa privada sempre que es necessiten places d’aquest perfil competencial.
Més informació
Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)
Accedeix a tots els sistemes de qualitat d'aquest grau i a la informació completa del títol.
Enllaç a totes les normatives d'aquest grau: avaluació, permanència, reconeixements, etc.