Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.
L´accés al Màster vindrà definit per:
Les titulacions prèvies considerades més idònies per a matricular-se al Màster universitari en Psicopedagogia són les que s´especifiquen a continuació. Entre les titulacions prèvies a l´EEES:
Entre les titulacions adaptades a l´espai Europeu d´Educació Superior:
Titulacions de Grau o Màster de l´àmbit educatiu: Graus de Pedagogia, Psicologia, Maestro en Educació Primària, Maestro en Educació Infantil, Educació Social, Treball Social i titulats amb el Màster de Professor/a de Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d´Idiomes.
Poden accedir al programa del Màster, els titulats que complisquen els requisits contemplats en el RD 1393/2007, encara que es prioritzen les titulacions més afins indicades anteriorment.
Els criteris d´accés s´establiran conforme a l´article 16 del RD1393/2007:
Per a accedir als ensenyaments oficials de Màster serà necessari estar en possessió d´un títol universitari oficial espanyol o un altre expedit per una institució d´educació superior de l´Espai Europeu d´Educació Superior que faculten en el país expedidor del títol per a l´accés a ensenyaments de màster.
Així mateix, podran accedir els titulats conforme a sistemes educatius aliens a l´Espai Europeu d´Educació Superior sense necessitat de l´homologació dels seus títols, prèvia comprovació per la Universitat que aquells acrediten un nivell de formació equivalent als corresponents títols universitaris oficials espanyols i que faculten en el país expedidor del títol per a l´accés a ensenyaments de postgrau. L´accés per aquesta via no implicarà, en cap cas, l´homologació del títol previ que estiga en possessió l´interessat, ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els ensenyaments de Màster.
Els criteris d´admissió al màster hauran de ser conforme a l´Article 17 del RD1393/2007:
Els estudiants podran ser admesos a un Màster conforme als requisits específics i criteris de valoració de mèrits que, si escau, siguen propis del títol de Màster Universitari o establisca la universitat.
La Universitat inclourà els procediments i requisits d´admissió en el pla d´estudis, entre els quals podran figurar requisits de formació prèvia específica en algunes disciplines.
Aquests sistemes i procediments hauran d´incloure, en el cas d´estudiants amb necessitats educatives específiques derivades de discapacitat, els serveis de suport i assessorament adequats, que avaluaran la necessitat de possibles adaptacions curriculars, itineraris o estudis alternatius.
L´admissió no implicarà, en cap cas, modificació alguna dels efectes acadèmics i, si escau, professionals que corresponguen al títol previ que estiga en possessió l´interessat, ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar ensenyaments de Màster.
Una vegada obert el període d´admissió, la comissió acadèmica del màster, barema la sol·licituds d´acord als criteris d´experiència docent, investigadora dels/as candidats/as establits.
Baremació.
Realitzada per la Comissió acadèmica del Màster
Procediment i criteris de baremació.
- Una vegada tancat el termini de preinscripció es realitza una selecció de sol·licituds seguint el següent criteri:
a) Currículum vitae 100 % de l´avaluació total (o 70% en aquells casos en què es realitze entrevista al candidat), seguint el següent criteri:
b) Entrevista personal, si escau, realitzada per la Comissió del Màster, en els casos en què aquesta determine que és necessària. El resultat contribuirà llavors en un 30% a la puntuació total.
Normativa de permanència
L’estudiantat ha de conèixer la normativa de permanència, d’aquesta destaquem:
- Matrícula en el Màster Universitari en Psicopedagogia
L’estudiantat pot matricular-se en els estudis universitaris oficials que s’imparteixen a la Universitat Jaume I amb una dedicació a l’estudi a temps complet o a temps parcial, encara que el règim de dedicació ordinari de l’estudiantat de la Universitat Jaume I és a temps complet.
L’estudiantat de nou ingrés pot matricular-se, amb una dedicació a l’estudi a temps complet, entre 41 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, o amb una dedicació a l’estudi a temps parcial, entre 6 i 40 crèdits.
En segon i posteriors cursos, temps complet i temps parcial, s’ha de matricular entre 12 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, excepte en el cas que li quede un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis.
Es pot autoritzar la modificació del regim de dedicació als estudis durant el mateix curs acadèmic de matrícula a temps parcial a matrícula a temps complet.
- Permanència i Rendiment
Normativa de reconeixement i transferència de crèdits
El estudiantat ha de conèixer la Normativa sobre Reconeixement i Transferència de Crèdits en els Estudis Oficials de Grau i Màster en la Universitat Jaume I.
Reconeixement d'experiència docent: l'experiència docent en l'àmbit educatiu de l'Atenció a la Diversitat pot ser reconeguda pel practicum del Màster en Psicopedagogia fins a en 4 crèdits.
30 places
60 crèdits ECTS (European Credit Transfer System). Preu en el curs 2021/22: 39,27 €/crèdit
Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, coordinació del màster, etc.
MÒDUL GENERAL COMÚ (24 ECTS)
El màster ofereix dues especialitats. Per a consignar l'especialitat en el títol de Màster l'estudiantat ha de cursar almenys 20 crèdits ECTS d'una mateixa especialitat. L'estudiantat no està obligat a cursar cap de les dues especialitats, podent triar entre les assignatures a la seua lliure elecció.
Especialitat 1: Intervenció psicopedagògica en Necessitats Educatives Especials (24 ECTS)
Aquesta especialitat arreplega les assignatures que plantegen la necessitat de resposta educativa a les necessitats individuals més específiques, atenent a l'avaluació i tractament psicopedagògic en contextos educatius inclusius, en qualsevol etapa del sistema educatiu. Les assignatures que componen l'especialitat són:
Especialitat 2: Intervenció psicopedagògica des de la millora educativa i la inclusió (24 ECTS)
Aquesta especialitat atén a la intervenció psicopedagògica en contextos socioeducatius no solament escolars, sinó també de l'àmbit de l'educació informal, desenvolupant estratègies i processos de millora de polítiques, cultura i pràctiques educatives cap a la inclusió.
Per a completar el màster, l'estudiantat ha de triar entre les dues orientacions: professional i investigadora
Orientació profesionalitzadora (12 ECTS)
En aquesta orientació, els crèdits estan més centrats en la intervenció psicopedagògica en els diferents contextos educatius als quals va dirigit el màster
Pràcticum profesionalitzador (6 ECTS) (PE)
Treball Final de Màster (6 ECTS) (TFM)
Orientació investigadora (12 ECTS)
En aquesta orientació, el practicum es realitza en grups de recerca, emfatitzant més el pes del Treball Final de Màster com a treball d'investigació, de major complexitat.
Pràcticum d'investigació (4 ECTS) (PE)
Treball Final de Màster (8 ECTS) (TFM)
El pla formatiu del Màster universitari en Psicopedagogia posa en pràctica una formació psicopedagògica en contextos socioeducatius, contemplant en la seua engegada una sèrie de dimensions com a domini de coneixements propis del seu àmbit formatiu, desenvolupament del coneixement científic, habilitats de resolució de problemes, capacitat de treball en grup, orientació ètica del treball professional i formació contínua Rué (2004:192).
En definitiva, es tracta de formar un professional que sàpia gestionar i manejar una situació complexa, que sàpia actuar i reaccionar amb pertinència, sàpia combinar els recursos i mobilitzar-los en un context, sàpia comprendre, transferir i sàpia aprendre a aprendre, tant des de la intervenció directa com des de l'assessorament i la investigació (Li Boterf, 2001).
Els objectius que el títol planteja per al seu desenvolupament, tant en el seu itinerari professionalitzador com en l'investigador es formulen de la següent manera:
1. Capacitat d'intervenir amb els coneixements i estratègies psicopedagògiques necessàries en contextos educatius, des d'un enfocament inclusiu de l'Atenció a la Diversitat.
2. Diagnosticar, intervenir i avaluar psicopedagògicament davant necessitats educatives individuals i persones o grups en risc d'exclusió, per a eliminar les barreres a l'aprenentatge i la participació, treballant de manera col·laborativa i multiprofessional.
3. Gestionar, dinamitzar i organitzar des de la intervenció psicopedagògica els contextos socioeducatius i les institucions escolars per a la promoció de la inclusió i la interculturalitat.
4. Formar professionals de l'educació competents en l'àmbit psicopedagògic per a intervenir en l'orientació educativa i professional, en l'atenció a la diversitat i en l'assessorament sobre processos d'ensenyament i aprenentatge i les seues dificultats.
5. Mostrar una ètica professional i una motivació per la formació permanent i la millora, assumint la responsabilitat de les actuacions professionals i la lluita contra tot tipus de discriminació.
6. Promoure el desenvolupament de línies d'investigació orientades a l'exercici professional i/o que servisquen com a punt de partida per a la realització de la tesi doctoral.
Aquests objectius tindran el seu desenvolupament i consecució a través de les competències específiques en cadascuna de les matèries del pla d'estudi, de manera que tots dos itineraris i especialitats del títol puguen arreplegar aquestes finalitats i concretar-les adequadament a partir de les activitats proposades.
Li Boterf, G. (2001). Enginyeria de les competències. Barcelona: Epise, Training Club i Edicions Gestió 2000.
Rué, J. (2004). Conceptuar l'aprenentatge i la docència en la universitat mitjançant els ETCS. Revista Interuniversitària de Formació del Professorat, 18 (3), 179-195.
En el Màster Universitari en Psicopedagogia per la Universitat Jaume I es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:
Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències avaluables i exigibles per a obtenir el títol:
Duració: un curs acadèmic (setembre de 2021/ setembre de 2022).
Docència presencial (setembre de 2021 / juny de 2022).
Es pot consultar l'horari acadèmic del curs 2021/22 ací.
Auxiliadora Sales Ciges. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la Literatura. UJI
Altres membres de la Comissió de titulació:
Odet Moliner, Clara Andrés Roqueta i Ana Belén Górriz
INFORMACIÓ ACADÈMICA:
Auxiliadora Sales Ciges | Telèfon: 964 729 808 | asales@uji.es
La coordinació de les pràctiques externes, tant de l’itinerari professional com de l’investigador, és Auxiliadora Sales Ciges. Departament d’Educació. asales@uji.es
La coordinadora del treball final de màster és Auxiliadora Sales Ciges. Departament d'Educación. asales@uji.es
Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest màster, així com les opcions de continuar la teva formació.
El Màster Universitari en Psicopedagogia dóna una formació especialitzada en intervenció psicopedagògica que es pot completar amb el Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes, en la seua especialitat en Orientació Educativa. Aquest màster està regulat i permet l’acreditació per a opositar com a Orientador/a a Educació Infantil, Primària i Secundària.
El professional de la Psicopedagogia centra les seues funcions en els processos educatius d´orientació i ensenyament –aprenentatge, desenvolupant la seua tasca en un ampli ventall d´ocupacions, en l´entorn socioeducatiu. A continuació enumerem alguns dels àmbits en els quals la Psicopedagogia desenvolupa el seu exercici professional:
Accedeix a la memòria, els sistemes de qualitat, informes, indicadors i satisfacció dels grups d'interés d'aquest máster
Enllaç a totes les normatives d'aquest màster: avaluació, permanència, reconeixements, etc.