L'aplicació de la Llei orgànica per a la Igualtat de Dones i Homes ha fet créixer un terreny professional en el qual les entitats públiques i privades requereixen comptar amb personal altament qualificat per a elaborar, executar, avaluar i comunicar accions d'igualtat.
Aquest Màster Universitari a distància ofereix un complet programa elaborat per equips docents i investigadors especialitzats procedents de la Universitat Jaume I, la Universitat Miguel Hernández d'Elx i de més d'una quinzena d'altres universitats i organitzacions. També compta amb el suport tècnic de la Fundació Isonomia.
Aquest màster ha sigut aprovat pel Consell d'Universitats com a títol oficial de postgrau, amb validesa en tot el territori espanyol. També compta amb l'informe favorable de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació.
El Màster Universitari ha merescut el 2013 i 2019 informe favorable de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva per a la seva reacreditació com a títol oficial.
El Màster ofereix al seu estudiantado els següents resultats:
Col·labora
Ací trobaràs informació sobre el perfil d'accés, l'oferta de places i els processos de preinscripció, llistes d'espera i matrícula.
Criteris de selecció
L’estudiantat que vulga accedir al màster universitari haurà d’haver finalitzat estudis oficials preferentment en disciplines pertanyents a les ciències humanes i socials, ciències jurídiques i econòmiques, ciències de l’educació i ciències de la comunicació. També pot accedir al màster l’estudiantat d’altres disciplines (ciències de la salut, etc.).
L’estudiantat amb altres titulacions que no pertanyen a l’espai europeu d’educació superior ha d’acreditar la seua homologació o legalització. L’alumnat ha de presentar la documentació original o fotocòpia compulsada que s’ha indicat, oficial i legalitzada per via diplomàtica i, quan siga necessari, amb la traducció corresponent per una traductora o un traductor jurat. Correspon al Rectorat de la Universitat Jaume I, a través de la Comissió Acadèmica del màster universitari, autoritzar l’admissió de l’alumnat que es trobe en aquestes circumstàncies. Ha de tenir-se en compte que la legalització d’aquesta documentació és més fàcil si el país de la persona sol·licitant pertany a l’àmbit d’aplicació de les directives del Consell de la Unió Europea sobre reconeixement de títols, del Conveni de l’Haia o del Conveni Andrés Bello. En tots aquests casos, les autoritats públiques o serveis consulars dels països d’origen compten amb tota la informació necessària per a efectuar la legalització de la documentació.
Quan les persones preinscrites superen el nombre de places disponibles en el màster (45 places) s’aplicaran els següents criteris de valoració en la selecció de l’alumnat:
Criteri de valoració:
Únicament seran tinguts en compte aquells mèrits que s’acrediten documentalment en la sol·licitud de preinscripció.
En cas que s’estime necessari, si hi ha un empat o puntuacions pràcticament idèntiques, podrà realitzar-se una entrevista personal (si escau, a través d’un Hangout múltiple), la qual tindrà una valoració d’1 punt.
Un 10% de les places disponibles (quatre places) quedaran reservades a persones sense cap mena de formació en estudis sobre les dones, feministes i de gènere, i seran aplicable la resta de criteris de selecció enunciats.
Procediment d’admissió
La preinscripció en el màster universitari s’ha de realitzar a la Universitat Jaume I de Castelló d’acord amb les instruccions contingudes en l’apartat Procediment de preinscripció i matrícula.
Si cal aplicar criteris de selecció, serà la Comissió Acadèmica del màster universitari l’encarregada de resoldre la valoració dels mèrits d’acord amb els criteris enumerats amb anterioritat. La selecció es publicarà en la pàgina web de la Universitat Jaume I i es comunicarà de manera personalitzada a través de correu electrònic, en què se sol·licitarà la confirmació de la matrícula.
L’estudiantat que no haja estat seleccionat passarà a formar part d’una llista d’espera, ordenada d’acord amb el resultat de la valoració dels mèrits efectuada per la comissió de gestió del màster universitari. En cas de produir-se alguna baixa o renúncia, s’oferirà la possibilitat de matriculació a la primera persona de la llista d’espera, seguint la seua ordenació de manera successiva. En aquest cas, el nou estudiantat podrà inscriure’s en les assignatures, encara que no estiguen activades, i serà pel seu compte la preparació i l’estudi dels continguts (és a dir, sense possibilitat de tutorització del professorat) (vegeu l’apartat Metodologia). A les persones que hagen quedat en llista d’espera i sol·liciten la seua admissió en la següent edició del màster universitari se’ls incrementarà en un 0,3 la puntuació obtinguda amb la valoració dels criteris de selecció.
Una vegada finalitzades les fases del període ordinari de matriculació en el màster universitari, la matriculació només podrà efectuar-se de manera documental davant el Servei de Gestió de la Docència i Estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló. La Fundació Isonomia oferirà l’ajuda necessària en la presentació i tramitació de la sol·licitud de matriculació en aquest cas.
Normativa de permanència
L’estudiantat ha de conèixer la Normativa de permanència; de la qual pot destacar-se la següent informació:
- Matrícula en el MU en Igualtat i Gènere en l’Àmbit Públic i Privat:
L’estudiantat pot matricular-se en els estudis universitaris oficials que s’imparteixen a la Universitat Jaume I amb una dedicació a l’estudi a temps complet o a temps parcial, encara que el règim de dedicació ordinari de l’estudiantat de la Universitat Jaume I és a temps complet.
L’estudiantat de nou ingrés pot matricular-se, amb una dedicació a l’estudi a temps complet, entre 41 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, o amb una dedicació a l’estudi a temps parcial, entre 6 i 40 crèdits.
En segon i posteriors cursos, temps complet i temps parcial, s’ha de matricular entre 12 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, tret del cas que li quede un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis.
Es pot autoritzar la modificació del règim de dedicació als estudis durant el mateix curs acadèmic de matrícula a temps parcial a matrícula a temps complet.
Cal tenir en compte els següents advertiments relacionats amb la permanència i el rendiment en el màster universitari:
Normativa de reconeixement i transferència de crèdits
L’estudiantat ha de conèixer la Normativa sobre reconeixement i transferència de crèdits en els estudis oficials de grau i màster en la Universitat Jaume I.
A més, en el MU en Igualtat i Gènere en l’Àmbit Públic i Privat l’estudiantat té l’opció de reconèixer fins a 9 crèdits ECTS per acreditació d’experiència laboral i professional.
El màster universitari ofereix 45 places de nou ingrés cada curs acadèmic.
60 crèdits ECTS (European Credit Transfer System). Taxes oficials per al curs 2021/22: 39,27 €/crèdit.
En ser un títol oficial, el Màster Universitari es converteix en un producte d'alta qualitat amb preus públics, fixats per la Generalitat Valenciana dins dels límits establits pel Ministeri d'Educació.
El preu final del màster pot situar-se al voltant dels 2.356 euros.
Coneix les assignatures, professorat, competències del títol, coordinació del màster, etc.
Resum del pla d'estudis
FORMACIÓ COMUNA OBLIGATÒRIA = 30 crèdits ECTS
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL = 30 crèdits ECTS
Agent d'Igualtat (Nombre de crèdits ECTS):
Prevenció de la violència de gènere (Nombre de crèdits ECTS):
ORIENTACIÓ INVESTIGADORA = 30 crèdits ECTS
Recerca feminista i de gènere (Nombre de crèdits ECTS):
TOTAL CRÈDITS = 60 crèdits ECTS
Pla d'estudis
Assignatures comunes (30 crèdits ECTS)
(3 ECTS - OB) Historia de les Dones i del Moviment Feminista
(3 ECTS - OB) La Teoria del Sistema Sexe/Gènere
(3 ECTS - OB) Fonaments dels Estudis Feministes i de Gènere
(3 ECTS - OB) Perspectiva de Gènere i Nous Moviments Socials. Noves Masculinitats
(3 ECTS - OB) Dret, Igualtat i Discriminació
(3 ECTS - OB) Gènere i Economia
(3 ECTS - OB) Llenguatges i Sexisme
(3 ECTS - OB) Ètica Feminista i Gènere
(3 ECTS - OB) Les Dones en la Societat del Coneixement
(3 ECTS - OB) Educació no Sexista
Assignatures de l'orientació professional (30 crèdits ECTS)
- Itinerari professional en agents d'igualtat d'oportunitats de dones i homes (30 crèdits ECTS)
(2 ECTS - OB) Dones, Ciutadania i Igualtat en l'Estat Social
(3 ECTS - OB) Marc Normatiu Específic per a la Igualtat Efectiva de Dones i Homes
(5 ECTS - OB) Les Polítiques Públiques d'Igualtat
(4 ECTS - OP) Eines per a Incorporar la Perspectiva de Gènere
(4 ECTS - OP) Organitzacions en Igualtat
(6 ECTS - PE) Pràctiques Professionals
(6 ECTS - TFM) Treball de Final de Màster
- Itinerari professional en prevenció de la violència de gènere (30 crèdits ECTS)
(2 ECTS - OB) Gènere i Procés Atenció – Salut – Malaltia
(2 ECTS - OB) Marc Normatiu Específic sobre la Violència contra les Dones
(3 ECTS - OB) Indicadors de Violència cap a les Dones. Protocols d'Actuació durant la Intervenció
(3 ECTS - OB) Plans i Programes per Prevenir i Eradicar la Violència i Fomentar la Salut
(4 ECTS - OP) La Violència Social
(4 ECTS - OP) Salut Sexual i Reproductiva
(6 ECTS - PE) Pràctiques Professionals
(6 ECTS - TFM) Treball de Final de Màster
Assignatures de l'orientació en recerca feminista i de gènere (30 crèdits ECTS)
(3 ECTS - OB) Epistemologia i Metodologia dels Estudis Feministes i de Gènere
(3 ECTS - OB) Obres de Referència en la Recerca Feminista i de Gènere
(3 ECTS - OB) El Disseny d'una Recerca amb Perspectiva de Gènere
(3 ECTS - OB) La Transferència de Resultats. La Divulgació Científica. El Finançament de la Recerca
(6 ECTS - OP) Teoria i Tècniques de Recerca sobre Dret, Igualtat i Discriminació
(6 ECTS - OP) Teoria i Tècniques de Recerca sobre Violència de Gènere
(6 ECTS -OP) Tècniques de Recerca i Treball de Final de Màster
(6 ECTS - TFM) Treball de Final de Màster de Recerca
Estudiants a temps complet o a temps parcial.
L'estudiantat pot cursar el Màster Universitari endues modalitats de dedicació temporal: a temps complet o a temps parcial.
L'estudiantat a temps complet és aquell que pot dedicar un total de 37,5 hores de temps de treball acadèmic al Màster Universitari per setmana. En aquesta modalitat l'estudiantat ha de matricular-se com a mínim de 40 crèdits ECTS el primer any d'estudis i en 12 crèdits ECTS en els cursos posteriors.
L'estudiantat a temps parcial és aquell que per raons de treball, familiars, personals o unes altres, no pot cursar el Màster a temps complet. En aquesta modalitat l'estudiant ha de matricular-se com a mínim de 6 crèdits ECTS el primer any d'estudis i de 12 crèdits ECTS en els cursos posteriors. També hi haun límit màxim de matriculació de 40 crèdits ECTS el primer any d'estudis.
La modalitat d'estudis a temps parcial ha de ser tinguda en compte especialment per aquelles persones interessades a cursar el Màster Universitari que no poden dedicar-se a l'estudi en exclusiva.
El MU en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat persegueix tres objectius generals:
Els objectius generals indicats es concreten en nou objectius específics amb els seus corresponents subobjectius:
1) Detectar, diagnosticar i resoldre les situacions de desigualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes.
1.1) Identificar drets i obligacions per garantir la igualtat efectiva entre dones i homes.
1.2) Apreciar les obligacions de les administracions públiques, els agents socials i la ciutadania per a fer efectiu el dret d'igualtat.
1.3) Identificar les necessitats de dones i homes amb perspectiva de gènere.
2) Concebre, elaborar, executar, avaluar, finançar i disseminar polítiques, plans, programes i projectes per a la igualtat efectiva de dones i homes.
2.1) Aplicar la perspectiva de gènere en la planificació pública i privada.
2.2) Assessorar en l'elaboració de polítiques públiques amb perspectiva de gènere.
2.3) Emetre informes d'impacte de gènere.
2.4) Manejar estadístiques desagregades per sexe.
3) Promoure la coresponsabilitat en l'àmbit públic i privat.
3.1) Comprovar la presència equilibrada de dones i homes en l'àmbit públic i privat.
3.2) Manejar instruments per a promoure la presència equilibrada de dones i homes en l'àmbit públic i privat.
3.3) Apoderar les dones.
3.4) Prevenir, detectar i abordar situacions de violència de gènere.
4) Conèixer la professió d'agent d'igualtat d'oportunitats de dones i homes (d'ara endavant, AIO).
4.1) Definir la professió d'AIO
4.2) Conèixer els antecedents de l'AIO
4.3) Millorar les aptituds professionals de l'AIO.
5) Coordinar la igualtat efectiva de dones i homes dins de les organitzacions i entre les organitzacions.
5.1) Coordinar serveis i recursos per garantir la igualtat efectiva de dones i homes.
5.2) Gestionar xarxes de treball d'AIO.
5.3) Idear serveis i recursos en una organització o en diverses organitzacions que facen efectiva la igualtat d'oportunitats de dones i homes.
6) Orientar, assessorar, formar i sensibilitzar en igualtat efectiva de dones i homes.
6.1) Concebre, elaborar, executar, avaluar, finançar i disseminar campanyes, materials i recursos divulgatius que denuncien situacions de discriminació i estereotips sexistes.
6.2) Transmetre a altres persones coneixements, destreses i habilitats sobre igualtat efectiva de dones i homes.
7) Contribuir en la recerca, innovació i bones pràctiques per a fer efectiva la igualtat de dones i homes.
7.1) Concebre, elaborar, executar, avaluar, finançar i divulgar estudis sobre la igualtat efectiva de dones i homes amb serietat acadèmica.
7.2) Planejar estratègies d'innovació en matèria d'igualtat efectiva de dones i homes.
7.3) Identificar bones pràctiques d'igualtat efectiva de dones i homes.
Competències bàsiques
Competències genèriques
Competències específiques
Veure informació disponible en DURACIÓ I CALENDARI
Comisió interuniversitària de coordinació i seguiment
Universitat Jaume I de Castelló
Universitat Miguel Hernández d'Elx
Estudiantat
Sales Boix, Anna (F. Isonomia)
La coordinació de l'assignatura de pràctiques correspon al professor Santiago García Campá (gcampa@uji.es)
La coordinació de TFM correspon al següent personal docent:
Explora les diferents eixides laborals i els perfils professionals que t'ofereix aquest màster, així com les opcions de continuar la teva formació.
Encara que totes les orientacions del MU en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat permeten a l'estudiantat accedir al programa de doctorat interuniversitari «Doctorat en estudis interdisciplinaris de gènere», coordinat per la Universitat Autònoma de Madrid, amb la finalitat d'obtenir el títol de doctor o doctora per la Universitat Jaume I de Castell, es recomana optar per l'orientació investigadora posat que s'ajusta més al perfil.
La informació per a preinscriu-se al període de recerca del programa de doctorat, centrat en el disseny, elaboració i defensa de la tesi doctoral, s'obté en aquest enllaç. La sol·licitud s'ha de presentada en el Registre de la Universitat i dirigida al departament o institut universitari a què pertany qui dirigeix la tesi doctoral de l'estudiant.
Trobareu informació general sobre el programa de doctorat “Estudis interdisciplinaris de gènere” en aquest enllaç. En particular, trobareu informació útil sobre els criteris d'accés, sol·licitud i documentació requerida, terme temporal de les sol·licituds, resolució, període de matriculació i doctorat a temps complet o parcial en aquest enllaç.
Si us sorgeix qualsevol dubte referent a açò, el Negociat de Màster i Doctorat del Servei de Gestió de la Docència i Estudiants de la Universitat Jaume I de Castelló us ajudarà.
Més informació: http://www.uji.es/estudis/oferta/base/doctorat/actual/genere/
En el marc de la de la "I Jornada: Professionals d'Igualtat de Gènere: Intrusisme, nínxols de mercat i sortides laborals", celebrada el 6 d'octubre de 2021 a la Universitat Miguel Hernández, es va editar aquest vídeo, que recull les opinions de diferents persones professionals en el camp de la Igualtat de gènere sobre els reptes, dificultats i aspiracions de la seva professió.
Accedeix a la memòria, els sistemes de qualitat, informes, indicadors i satisfacció dels grups d'interés d'aquest máster
Enllaç a totes les normatives d'aquest màster: avaluació, permanència, reconeixements, etc.