Per al col·lectiu de l’estudiantat, s’han activat les següents mesures:
Ajornament del pagament i ajudes de matrícula
- Ajornament del pagament dels crèdits matriculats
D’acord amb la resolució emesa per la rectora de data 26 de novembre de 2024 (TAO 26 de novembre de 2024), s’ha establert un ajornament del pagament dels crèdits matriculats fins al 15 de juny de 2025 amb l’objectiu de facilitar la continuïtat acadèmica davant de les circumstàncies actuals.
No obstant això, si l'estudiant no desitja beneficiar-se d’aquest l’ajornament, haurà de comunicar-ho al Servei de Docència i Estudiant i seguir el procediment establert.
- Nova ajuda per als estudiants afectats per la DANA
A més, la Universitat publicarà pròximament una convocatòria d’ajudes de matrícula per a tots aquells estudiants afectats per la DANA.
Us convidem a estar atents als canals oficials de comunicació, on es publicaran els detalls corresponents i es resoldran els dubtes que puguen sorgir al respecte.
Adaptacions curriculars
En primer lloc, l'UJI ha ficat a disposició de l'estudiantat de Grau i Màster uns formularis (ESTCE, FCHS, FCJE, FCS), per a aquelles persones que han patit directament els efectes de la DANA, per tal de sol·licitar les adaptacions acadèmiques necessàries, ja que es tracta d'una causa de força major.
Una vegada represa l’activitat acadèmica i computat el nombre d’estudiantat que s’ha vist afectat a les diferents titulacions, juntament amb els Centres, s’han establert les següents mesures:
- L’estudiantat que haja patit danys personals o materials i es trobe personalment dedicat a la recuperació de la normalitat en els seus habitatges o en les seues vides, tindrà dret a adaptacions acadèmiques, ja que es tracta d’una causa de força major, i la seua inassistència no serà penalitzada.
- Així mateix, l’estudiantat que tinga dificultats per desplaçar-se fins al campus de la Universitat per trobar-se en zones on les infraestructures s’han vist afectades, també tindrà dret a aquestes adaptacions.
- Per a complir amb aquestes adaptacions curriculars, i en funció de la titulació, el professorat activarà les modalitats de seguiment de les classes en línia per a totes les persones directament afectades, ja siga amb sessions per videoconferència, o amb activitats asíncrones (penjant materials, enviant instruccions a través de l’Aula Virtual, o proposant activitats alternatives).
- Les adaptacions s'estendran en el temps mentre dure l'afectació, i s'aniran revisant periòdicament en funció de l'evolució.
- Per a aquelles persones que no puguen seguir la docència en línia, per les restriccions d’accés a Internet, es proposaran adaptacions curriculars específiques per facilitar la continuïtat de l’activitat docent, per a la qual cosa el professorat donarà les indicacions pertinents.
- Si teniu cap queixa, per favor, poseu-vos en contacte amb els vostres delegats/des de curs, per tal que la traslladen al vicedegà del títol, se’n tinga constància i es puga analitzar i resoldre.
Avaluació
Pel que fa a l’avaluació, amb caràcter general, ens aquells casos en que es considere necessari realitzar activitats d’avaluació (p.e., lliurament de tasques, exposicions, seminaris i pràctiques avaluables) es podran reprendre aquestes activitats a partir de l’11 de novembre, sempre que el professorat realitze adaptacions per a aquelles persones que es troben afectades i no puguen realitzar-les.
Així mateix, juntament amb els Centres, s’ha decidit ampliar la sol·licitud de convocatòria extraordinària, per a les persones afectades, des del 8 fins al 20 de novembre, per tal de facilitar que les persones afectades que necessiten fer-ne ús tinguen més temps per a la sol·licitud. Lógicament, si després del 20 de novembre arriba per registre alguna sol·licitud de persones afectades directament per la DANA, es tindrà en consideració.
Pràctiques acadèmiques externes
En relació a les pràctiques acadèmiques externes curriculars, el professorat tutor acadèmic contactarà amb l'estudiantat per detectar problemes sobrevinguts derivats de la DANA que aconsellen plantejar modificacions de les pràctiques iniciades o previstes, segons les seues necessitats, o d’acord amb la situació en què es troba l'entitat cooperadora i/o els supervisors i supervisores de pràctiques.