L’exposició «Fundació Germà Colón, quinze anys al servei de la investigació», a l’IEC

25/06/2018 | TRAD

La Casa de Convalescència, seu de l’Institut d’Estudis Catalans a Barcelona, acull fins al 29 de juny l’exposició «Fundació Germà Colón, quinze anys al servei de la investigació», un homenatge a «tot un referent intel·lectual i cívic», com ha destacat Jaume de Puig, vicepresident de l’IEC, que ha inaugurat la mostra juntament amb Vicent Climent, antic rector de la Universitat Jaume I; Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’IEC; Vicent Pitarch, delegat de l’IEC a Castelló, i Rosa Agost, comissària de l’exposició.

L’exposició és un «catàleg visual» que recull, amb textos i fotografies, l’essència de la Fundació Germà Colón, una institució de caràcter cultural creada fa quinze anys i vinculada a la donació de la biblioteca particular del professor Germà Colón a la Universitat Jaume I. Entre els objectius d’aquesta fundació hi ha la promoció d’activitats relacionades amb la filologia romànica, dirigides a incentivar-ne el coneixement i la recerca en els diferents àmbits.

Germà Colón (Castelló de la Plana, 1928) és catedràtic emèrit de la Universitat de Basilea, va ser professor a la Universitat d’Estrasburg i a la Universitat de Barcelona. El 1966 ingressà com a membre corresponent de la Secció Filològica de l’IEC, fins que el 1993 passà a numerari. Totes les intervencions han reconegut el perfil humà de Germà Colón, així com el seu compromís acadèmic i els lligams que sempre ha mantingut amb la seua terra i amb tot l’àmbit de parla catalana. «Germà Colón ha sigut un dels grans de la filologia romànica», ha recordat Teresa Cabré, qui ha destacat que «és un honor poder inaugurar aquesta exposició pensant en el nostre col·lega, amic i professor».

Informació proporcionada per: Departament de Traducció i Comunicació