"Estratègies metabolòmiques en el camp de la salut. Aplicació a la detecció i diagnòstic de malalties i tractaments" Seminaris de Recerca en Biomedicina SIB-UJI

19/04/2016 | MED

Data: dimecres 27 d’abril

Acte: Seminari

Títol: "Estratègies metabolòmiques en el camp de la salut. Aplicació a la detecció i diagnòstic de malalties i tractaments"

Lloc: aula HD0212AA de la Facultat de Ciències de la Salut, segona planta.

Hora: 13:00 hores

Entitat: Universitat Jaume I

Breu descripció: L’objectiu del seminari es introduir les aproximacions metabolómiques en el camp de la salut mitjançant exemples seleccionats, que mostren les possibilitats que aporta l’ús d’aquesta estratègia. Marcadors d’abús d’agents dopants. Diagnòstic “precoç” de malalties. Marcadors de processos inflamatoris.

Serà impartit pel Prof. Dr. Juan Vicente Sancho Llopis, catedràtic de Química Analítica de la nostra universitat, on desenvolupa la seua activitat docent i de recerca, aquesta última, en el grup d’investigació Química Analítica en Salud Pública y Medio Ambiente, que està integrat en el Institut Universitari de Plaguicides i Aigües.

El professor  Sancho Llopis es va llicenciar en Ciències Químiques per la Universitat de València a l’any 1988 i va obtenir el doctorat en la Universitat Jaume I a l’any 1994 (Premi Extraordinari de Doctorat). Va iniciar la seua investigació com a becari FPI del Ministeri d’Educació en 1989 a l’antic Colegio Universitario de Castellón, per a incorporar-se, amb posterioritat, a la Universitat Jaume I  en 1992 com a professor Ajudant, i va obtindré la plaça de Professor Titular en 1997, y la de catedràtic en 2010.

Des de la seua incorporació a la Universitat Jaume I, les línies d’investigació s’han relacionat amb el desenvolupament de metodologia analítica per a al determinació de microcontaminants orgànics en mostres d’interès mediambiental, alimentari o toxicològic, mitjançant tècniques cromatogràfiques. Actualment, la seua investigació se centra en l’aplicació dels nous avanços en espectrometria de masses per al desenvolupament de metodologia analítica. Així mateix, també ha iniciat una nova línia de treball sobre aproximacions metabolòmiques en diversos camps (aliments, dopatge, nutrició, salut...). La seua activitat investigadora desenvolupada generat a un total de 143 publicacions en revistes científiques indexades en WoS, aconseguint un índex h de 43.

Aquests seminaris són coordinats per la Dra. Carmen Agustín, professora de la nostra Unitat Predepartamental.

Per a qualsevol informació addicional podeu dirigir-vos a adm-med@uji.es.

Informació proporcionada per: Unitat Predepartamental de Medicina