02/11/2022 | FIS

Gmail

Data: 4 novembre 2022

Acte: Conferència: «Posting a perfect life: Affect, social media and fear of getting it wrong» a càrrec de Rosalind Gill (City, University of London)

Lloc: Sala d’actes d’Escola de Doctorat i Consell Social

Hora: 10 a 11:30 hores

Entitat: Universitat Jaume I. Grup de Recerca DESiRES

Breu descripció: La professora Rosalind Gill (City, University of London) visita la Universitat Jaume I per impartir la conferència inaugural del Congrés Internacional Resistències, identitats I autorepresentacions juvenils. Rosalind Gill presentarà la ponència ‘Posting a perfect life: Affect, social media and fear of getting it wrong’ on compartirà les conclusions del projecte de recerca dut a terme durant la pandèmia en el qual va entrevistar a grup divers de més de 200 joves sobre les seues vides i experiències. Els temes van anar des d'experiències de 'bloqueig' a #BlackLivesMatter, des de la cultura de la càmera fins a la positivitat corporal, temes que ofereixen una informació rica sobre la vida de les persones joves dins i fora de les xarxes. La ponència se centrarà en les pressions generalitzades que moltes dones joves experimenten en el procés de fer publicacions a les xarxes socials sota l'imperatiu de mostrar fotos boniques amb les quals semblar populars, interessants, exitoses i positives. A les entrevistes emergeixen de manera clara algunes de les angoixes que les dones joves experimenten de manera visceral com, per exemple, que s'accelere el pols, tenir la sensació d'estar malalta o no poder dormir. Rosalind Gill analitza en detall la por a 'fer-ho malament' al temps que ofereix claus per entendre aquestes experiències de judici intens i omnipresent en la vida de les dones joves. Rosalind Gill és professora d'anàlisi social i cultural a City, Universitat de Londres i ha escrit sobre mitjans de comunicació, treball i intimitat. És coneguda pel seu treball explorant la relació entre cultura i subjectivitat, desenvolupant idees sobre la gir psicològic en el neoliberalisme. El seu llibre més recent és The Confidence Cult(ure) (Duke University Press, amb Shani Orgad). L'accés a la conferència, així com al conjunt de els activitats del congrés és gratuït i lliure. El congrés se celebra a la sala d'actes de l’Escola de Doctorat de la Universitat Jaume I. La conferència inaugural es podrà seguir en castellà amb servei de traducció simultània. Podeu reservar un dispositiu d’interpretació sol·licitant-lo al correu electrònic resistenciesjuvenils@uji.es. Al llarg de la jornada es presentaran 15 comunicacions de recerques que aprofundeixen en l'estudi de la joventut i en els canvis i les transformacions que les generacions més joves experimenten i promouen en dos terrenys concrets: 1) l'autorepresentació juvenil i la construcció de la idea de joventut a través de les xarxes socials i 2) els activismes juvenils i la participació sociopolítica de les persones joves. Aquest congrés forma part de les activitats dutes a terme en el marc del projecte Resistències juvenils a l'ordre de gènere des dels feminismes (UJI-A2020-13) desenvolupat per Grup de Recerca DESiRES - Sociologia i Metodologies d'Investigació Social. Desigualtats i Resistències.

Més información: https://sites.google.com/uji.es/resistenciesjuvenils/

Informació proporcionada per: Departament de Filosofia i Sociologia