Informació personal
|
LORENZO VALENTÍN, GIL
|
Ressenya Personal
Sóc Gil Lorenzo Valentín, Personal Docent i Investigador a temps complet i indefinit de l'àrea de Didàctica de la Matemàtica, departament d'Educació, d'aquesta universitat. Sóc llicenciat en matemàtiques per la Universitat de València i doctor en matemàtiques per la Universitat Jaume I, en el programa de doctorat de mètodes matemàtics.
He exercit com a docent en secundària, especialitat de matemàtiques, en el període 1995-2010, on sóc funcionari de carrera en exedència per ocupar plaça en altre cos de l'administració pública. He exercit docència universitària des del 1998 fins l'actualitat, en els departaments de Matemàtiques (àrea Estadística i Investigació Operativa, on vaig fer el doctorat) i en el d'Educació i Didàctiques Específiques (àrea de Didàctica de la Matemàtica) de la UJI.
He participat en diferents grups d'investigació, projectes d'investigació, tinc publicacions en investigació, participació en congressos i l'elaboració de materials docents. Actualment coordine el grup d'Investigació DIMATHEX.
Horari Actual
Horari de tutories de Gil Lorenzo Valentín
Primer semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Dijous | 10:00 | 13:00 | 28-09-2020 | 11-10-2020 |
Dimarts | 10:00 | 13:00 | 12-10-2020 | 18-10-2020 |
Dijous | 10:00 | 13:00 | 19-10-2020 | 22-11-2020 |
Dilluns | 11:00 | 14:00 | 23-11-2020 | 29-11-2020 |
Dimarts | 13:15 | 14:45 | 30-11-2020 | 06-12-2020 |
Dijous | 13:15 | 14:45 | 30-11-2020 | 06-12-2020 |
Dilluns | 11:00 | 14:00 | 07-12-2020 | 13-12-2020 |
Dimarts | 13:15 | 14:45 | 14-12-2020 | 20-12-2020 |
Dijous | 13:15 | 14:45 | 14-12-2020 | 20-12-2020 |
Dijous | 10:00 | 13:00 | 21-12-2020 | 06-01-2021 |
Dijous | 11:30 | 14:30 | 07-01-2021 | 03-02-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre
Segon semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Dijous | 11:30 | 14:30 | 04-02-2021 | 31-03-2021 |
Dijous | 10:00 | 13:00 | 01-04-2021 | 31-07-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre
Horari de docència de Gil Lorenzo Valentín
Segon semestre
Assignatura | Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|---|
MP1806 - PR1 | Dilluns | 13:01 | 14:30 | 11-01-2021 | 29-03-2021 |
MP1806 - PR1 | Dilluns | 13:00 | 14:30 | 11-01-2021 | 29-03-2121 |
MP1806 - PR1 | Dimarts | 10:00 | 11:30 | 12-01-2021 | 30-03-2021 |
MP1806 - PR1 | Dimarts | 10:01 | 11:30 | 12-01-2021 | 30-03-2021 |
MP1806 - PR2 | Dimarts | 11:30 | 13:00 | 12-01-2021 | 30-03-2021 |
MP1806 - PR2 | Dimecres | 13:30 | 15:00 | 13-01-2021 | 31-03-2021 |
MP1806 - TE1 | Dijous | 10:00 | 11:30 | 07-01-2021 | 25-03-2021 |
MP1806 - TE1 | Divendres | 12:30 | 14:00 | 08-01-2021 | 26-03-2021 |
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
MI1025 - Prácticum I | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil |
MI1039 - Prácticum II | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil |
MI1852 - Prácticum II | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil (Plan de 2018) |
MP1026 - Prácticum I | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria |
MP1039 - Prácticum II (Educación Primaria) | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria |
MP1806 - Didàctica de les Matemàtiques I | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària (Pla de 2018) |
MP1852 - Prácticum II | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria (Plan de 2018) |
SAP504 - Aprenentatge i Ensenyament de la Matemàtica | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes |
SAP508 - Pràcticum (Matemàtiques) | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes |
SAP509 - Treball de Final de Màster (Matemàtiques) | Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes |
Publicacions
Publicacions periòdiques amb comitè de selecció
- Psychological Effects of Peer Tutoring in Mathematics in Primary Education
- Academic Achievement and Peer Tutoring in Mathematics: A Comparison Between Primary and Secondary Education
- Aplicación de las Ciencias Experimentales en nuestro entorno. La ruta científica como propuesta didáctica para Educación Secundaria Obligatoria
- Peer tutoring in algebra: A study in middle school
- Historia de las Matemáticas para la formación de maestros
- Peer tutoring and mathematics in secondary education: literature review, effect sizes, moderators, and implications for practice
- Peer tutoring in mathematics in primary education: a systematic review
- Desarrollo de una aplicación para dispositivos móviles destinada a Geometría (Matemáticas II)
- Neuroeducación en el aula: Uso de neuroimagen multimodal para predecir el aprendizaje matemático
- Peer tutoring and academic achievement in mathematics: a meta-analysis
- El algoritmo de la sustracción llevando en los centros de formación de personas adultas
- La Estadística en Educación Secundaria y Grados de Ciencias Sociales (Relaciones Laborales y Recursos Humanos y Gestión y Administración Pública). Necesidades, perfiles y realidades
- Production Indicators of Mathematics Teachers in Public Universities of the Valencian Community on Web of Science
- Features detection in spatial point processes via multivariate techniques
- Detecting Features in Spatial Point Processes with Clutter via Local Indicators of spatial Association
- Detección de rasgos en imágenes binarias mediante procesos puntuales espaciales marcados
Llibres
- Aplicación móvil para geometría del bachillerato
- Pautes per a elaborar el Treball Final de Grau al Grau de Mestre i Mestra d’Educació Primària
- La construcción del pensamiento matemático en educación infantil
- Guia breu de difusió centífica per a docents. Com publicar el meu treball?
- La construcció del pensament matemàtic en l’educació infantil
- La geometria i l’estadística en l’aula de primària
- La geometría y la estadística en el aula de primaria
- Els Nombres Naturals a l'aula de Primària
- Els nombres enters i racionals, les magnituds i la mesura a l'aula de primària
- Los números enteros y racionales, las magnitudes y la medida en el aula de primaria
- Los Números Naturales en el aula de Primaria
- Abstract Book of the XXXIV Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa y de las VIII Jornadas de Estadística Pública (SEIO2013)
- Situacions d'aula III. Un projecte globalitzat sobre l'energia en sisé de primària (64)
- Situacions d'aula II. Materials docents d'ús interdisciplinari
- Rasgos en Procesos Puntuales Espaciales. Técnicas de Detección
- Matemàtiques I.1r de Batxillerat
- Temari Oposicions.Professors d'Ensenyament Secundari. Matemàtiques. Programació Didàctica
- Detección de rasgos en imágenes con ruido: Una aproximación con funciones LISA en procesos puntuales espaciales
Capítols de llibre
- Técnicas de aprendizaje combinadas de las TIC para mayores de 55 años
- La utilización de los cuestionarios Moodle para ayudar al alumnado en el estudio
- Políticas valencianas de calidad. Una aproximación en la Universidad Jaume I de Castellón
- Els nombres naturals en la formació dels mestres
- Recerca d'elements teòrics i pràctis per a la formació dirigida i elaborada per professors de matemàtiques
Ponències a congressos
- Aplicación de las ciencias experimentales en nuestro entorno. La ruta científica como propuesta didáctica en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria
- Desarrollo de una aplicación para dispositivos móviles destinada a Geometría (Matemáticas II)
- Primera ruta matemática por la Universitat Jaume I
- Propuesta didáctica de cómo dar entidad a los contenidos de matemáticas del aula de grado en maestro/a de primaria a partir de conocer los hechos históricos que los generaron
- Effects of the methodology service-learning (sl) in the teaching of mathematics in a curriculum enrichment secondary education course
- H-Index of the teachers of mathematics in public univesities of Comunidad Valenciana in web of science
- Una experiencia innovadora en didáctica de las matemáticas
- Utilización de cuestionarios on line en la asignatura Didáctica de las matemáticas II en la Universitdad Jaume I de Castellón en el primer semestre del curso 2015-2016
- Production indicators of the professors of mathematics education in public universities of valencian comunity in web of science
- Algunas reflexiones sobre la didáctica de la resolución de problemas matemáticos
- Creació d'un blog per a l'aula de primària i incrustació d'un Symbaloo amb recursos didàctics matemàtics
- A desing of an interdisciplinary educational project in higher education: Musical perception and heart rate
- An Educational Proposal on Interdisciplinary Education: The Fractal Geometry in Mathematics, Music and Biology
- The relation between spatial visualization and skills for geometry
- Preparation and exploitation of digital resources in the settlement of trigonometrical problems
- Spatio-temporal analogues to LISA functions
- The heartbeat from an interdisciplinary education perspective
- La investigaicó al servei de la innovació docent: presentació d'un material d'ús interdisciplinari per a la formació de mestres
- La formación de un grupo de investigación docente: antecedentes y perspectivas
- La Formación Inicial de los Maestros de Educación Infantil. Una aproximación desde la realidad en Didáctica de las Matemáticas
- Els Nombres Enters i Racionals, les Magnituds i la Mesura en la formació de Mestres
- La geometria, l'estadística, l'atzar i la probabilitat en la formació de mestres
- Docencia e investigación en formación de maestros. El papel de los materiales
- La formación inicial de los maestros en didàctica de las matemáticas a través de los materiales docentes
- Spatial pattern classification for children with attention deficit
- Sustracción llevando. Ayudas para construir el algoritmo estándar
- Features detection in spatial point processes via cluster and MDS techniques
- Local second-order characteristics for spatial point-based features detection
- Recerca d'elements teòrics i pràctis per a la formació dirigida i elaborada per professors de matemàtiques
- Detectión of Spatial Point Features in Images with Noise
- Searching for regions of varying spatial intensities in point processes
Direcció de tesis en altres institucions acadèmiques
- La tutoría entre iguales en matemáticas. Estado de la cuestión y análisis de su impacto en el rendimiento académico del alumnado de Educación Secundaria
Comités de congresos
- Gil Lorenzo Valentín. II Jornada de investigación en Innovación Educativa. L'Hort-Ieducarts huerto y paisaje como herramienta educativa. Castelló de la Plana (Espanya). 13-09-2019. Docent.
- Gil Lorenzo Valentín. II Jornada de investigación en Innovación Educativa. L'Hort-Ieducarts huerto y paisaje como herramienta educativa. Castelló de la Plana (Espanya). 13-09-2019. Docent.
- Maria Santagueda Villanueva, Annarita Colasante, Inmaculada Bel Oms, Gil Lorenzo Valentín, Diego Víctor de Mingo López. II Congreso Internacional Online del Uso de las TIC en la Sociedad, la Educación y la Empresa. (Espanya). 21-01-2019. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. II Jornades d'Orientació Professional i Inserció Laboral dels Graus en Mestre/a d'Educació Infantil i Primària. Castelló de la Plana (Espanya). 07-11-2017. Docent.
- Gil Lorenzo Valentín. II Jornades Repensant la formació inicial de mestres: quin pràcticum volem?. Castelló de la Plana (Espanya). 26-09-2017. Docent.
- María Auxiliadora Sales Ciges, María Odet Moliner García, Miguel Salvador Bauzà, Roberto Jose García Antolin, María Reina Ferrández Berrueco, María del Carmen Pellicer España, María Luisa Sanchiz Ruiz, Juan Andrés Traver Martí, María Lidón Moliner Miravet, Andrea Francisco Amat, Maria Lozano Estivalis, Miguel Juan Ortells Roca, Arecia Aguirre García-Carpintero, Ana Doménech Vidal, Paula Escobedo Peiro, María Paola Ruiz Bernardo, Tomás Segarra Arnau, Manuel Martí Puig, Juan Pedro Navarro García, Dolores Mallén Fortanet, Josep Cristià Linares Bayo, Mercedes Ventura Campos, Rosa Mateu Pérez, Joan Ortí Ferreres, Gil Lorenzo Valentín. XI Congreso Internacional, XXXI Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva: La Escuela Excluida. Universitat Jaume I (Espanya). 08-04-2014. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. XXXIV Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa. Castellón (Espanya). 10-09-2013. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. XXXIV Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa. Castellón (Espanya). 10-09-2013. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. Olimpiadas provinciales 2010. Universitat Jaume I. 15-05-2010. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. Olimpiadas autonómicas de matemáticas 2009. Benicarló. 06-06-2009. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. Olimpiadas provinciales de matemáticas 2009. Les Alqueríes. 09-05-2009. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. Olimpíades Matemàtiques 2008. Torreblanca. 10-05-2008. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín, Amparo Monedero Mira. VIII Jornades Matemàtiques de la Comunitat Valenciana Al-Khwarizmi. Castelló. 25-04-2008. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. Olimpíades Matemàtiques 2007. Onda (Castellón). 05-05-2007. Científic.
- Gil Lorenzo Valentín. Olimpiadas Matemáticas de 2006. CP Santa Ägueda (Benicasim). 30-05-2006. Científic.
Referee de publicacions periòdiques
- Gil Lorenzo Valentín. 2020 South African Journal of Education.
- Gil Lorenzo Valentín. 2020 3C TIC.
- Gil Lorenzo Valentín. 2019 REVISTA EDUCACION.
- Gil Lorenzo Valentín. 2018 3C TIC.
- Gil Lorenzo Valentín. 2017 3C TIC.
Apunts docents
- Desarrollo del pensamiento matemático en la educación infantil (377)
- Desenvolupament del pensament matemàtic en l'educació infantil (366)
- La Geometría, L'Estadística, l'Atzar i la Probabilitat en la formació de Mestres (354)
- La Geometría, la Estadística, el Azar y la Probabilidad en la Formación de Maestros
- Els nombres enters i racionals, les magnituds i la mesura en la formació dels mestres (329)
- Los números enteros y racionales, las magnitudes y la medida en la formación de los maestros (333)
- Los números naturales en la formación de maestros
- Los números naturales en la formación de maestros (330)
- Els nombres naturals en la formació dels mestres