UJI

Informació personal

SANAHUJA PERIS, GUILLERMO
  • Professor/a Associat/da Laboral
  • Membre del grup d'investigació ENCOM - Vinculació Emocional i Comunicació
  • HC1044DD - (964 729910)
  • gsanahuj@uji.es
  • Ressenya Personal

    Guillermo Sanahuja és Doctor en Ciències de la Comunicació, Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques en la Universitat d'Alacant, Màster en Direcció de Màrqueting i Comunicació a l'Escola de Negocis IDE-CESEM i Màster en Nous Processos i Innovació en Comunicació a la Universitat Jaume I. 

    Actualment exerceix de director de projectes en Plusmarca – agencia especialitzada en comunicació i màrqueting esportiu – i imparteix docència de grau a la Universitat Jaume I. Des de 2003 treballa en el context de l'esport professional col·laborant amb organitzacions com a CD Castelló S,A,D; BBVA, Estrella Damm, Heineken España, CocaCola, As, Lliga de Futbol Professional, Real Federació Espanyola de Futbol, Gimeno 111, Primer Toque CF, BP España, Fundació Trinidad Alfonso, Vila-real CF, CD Lugo, Clínica Baviera, Diputació de Castelló, Marató BP Castelló, Fundació per la Pilota Valenciana o Bankia.

    En la seua faceta investigadora ha publicat més de quinze comunicacions científiques entre les quals destaquen el “Primer Estudi sobre l'estat del patrocini esportiu a Espanya” (2015) de Dircom i CSD, la col·laboració en la publicació internacional “Strategies in Sports Màrqueting: Technologies and Emerging Trends” de IGIGlobal (2014); així com la tesi doctoral “L'estat de la comunicació corporativa i el màrqueting en els clubs professionals espanyols. Reptes i models per a aconseguir l'excel·lència” (2012). També ha codirigit diverses PhD sobre Marca Personal Esportiva (Zamora Saborit, 2015) i Patrocini en la La Lliga i la Premier (Beltrán Gallego, 2016).

    Participa com a docent en diferents màsters (Universitat Europea de Madrid, Universitat Politècnica de València, Univesitat Jaume I i ESIC) i coordina diferents seminaris formatius sobre comunicació i màrqueting esportiu.

    Links

    Investigació

      Coordinació de llibres:
      Sanahuja Peris, G.; Nadal Gonzalez, E. (2013) “L'etern capità”, Editorial El Full; Castelló. (Biografia esportiva. No vinculat directament a l'àrea de coneixement.)

      Capítols de llibres:
      Sanahuja Peris, G. Nadal Gonzalez, E. (2013) “Zamorano” en El Eterno Capitán Editorial El Full; Castelló. 
      Sanahuja Peris, G.; Blay Arráez, R. (2014) “L'estat de la comunicació corporativa en els clubs esportius professionals espanyols 2011-2012”, Informe Anual de la comunicació empresarial. Gedisa, Madrid.
      Sanahuja Peris, G.; Blay Arráez, R. (2014) “TheState of Corporate Communications andMàrqueting in Spanish Professional SportsClubs: Facing Challenges to Achieve Excellence”, Strategies in Sports Màrqueting: Technologiesand Emerging Trends; IGI Global, Massachussets.
      Sanahuja Peris, G.; Mut Camacho, M.; Campos López, C.; Bacora Franch, E. (2018) “Decisionfactors in the strategy of sports sponsorship inSpain”, Integrated Màrqueting Communications, Strategies, and Tactical Operations in SportsOrganizations; IGI Global, Massachussets. EN EDICIÓ


      Articles en revistes:
      Sanahuja Peris, G (2012) “Anàlisi dels processos en la comunicació corporativa dels clubs esportius professionals espanyols. Estudi exploratori” AD Comunica, Castelló.
      Sanahuja Peris, G.; Blay Arráez, R. (2013) “Reptes per a aconseguir l'excel·lència en comunicació corporativa en els clubs esportius professionals espanyols” Revista Mediterrània de Comunicació, Alacant.
      Sanahuja Peris, G. (2013) “Planificació i estratègia d'identitat corporativa en els clubs esportius espanyols”. Questiones Publicitarias, Sevilla.
      Sanahuja Peris, G. (2013) “La comunicació interna i les xarxes de comunicació multimèdia en els clubs esportius professionals espanyols” AD Research ESIC, Madrid.
      R Blay Arráez, MT Benlloch Osuna, G Sanahuja Peris (2013) La percepció sobre la funció de la comunicació corporativa en els sectors tradicionals. Pensar la Publicitad, Madrid.
      Sanahuja Peris, G (2014) “Proposta d'un model integrat de gestió de comunicació corporativa i màrqueting als clubs esportius professionalsespanyols” Comunicació. Revista de recerca i d'anàlisi, Barcelona.
      R Blay Arráez, MT Benlloch Osuna, G Sanahuja Peris (2014) “La imatge corporativa com a intangible clau de la competitivitat empresarial. Anàlisi dels actius estratègics dels sectors tradicionals”. Sphera Pública, Murcia.
      R Blay Arráez, MT Benlloch Osuna, G Sanahuja Peris (2014) “Claus per al desenvolupament de la comunicació corporativa en els sectors tradicionals”, Questiones Publicitarias, Sevilla.
      R Blay Arráez, MT Benlloch Osuna, G Sanahuja Peris (2014) “Anàlisi de la gestió de la comunicació en els sectors industrials tradicionals valencians”, Doxa comunicació,n Madrid.
      J Zamora Saborit, G Sanahuja Peris, R Blay Arráez (2016) “El gestor de marca personal en l'àmbit esportiu” Questiones Publicitarias, Sevilla.


    Horari Actual


    Horari de tutories de Guillermo Sanahuja Peris


    Primer semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dilluns 08:00 11:00 09-09-2019 22-01-2020

    El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre


    Segon semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dimecres 08:00 11:00 23-01-2020 05-03-2020
    Dimarts 15:00 18:00 05-03-2020 31-07-2020

    El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre


    Horari de docència de Guillermo Sanahuja Peris


    Primer semestre


    Assignatura Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    CA0923 - PR2 Dilluns 11:00 13:00 09-09-2019 16-12-2019
    CA0934 - PR2 Dijous 09:00 11:00 12-09-2019 19-12-2019

    Segon semestre


    Assignatura Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    PU0929 - TE1 Dimarts 09:00 11:00 28-01-2020 19-05-2020
    PU0943 - PR1 Dimarts 12:00 15:00 28-01-2020 31-03-2020
    PU0943 - TE1 Dimecres 12:00 15:00 29-01-2020 25-03-2020

    Assignatures amb docència


    Assignatures Titulació
    CA0923 - Estructura del Sistema Comunicatiu Grau en Comunicació Audiovisual
    CA0934 - Direcció de Comunicació Grau en Comunicació Audiovisual
    PU0929 - Empreses de Publicitat i de Relacions Públiques Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    PU0932 - Trabajo de Final de Grado Grado en Publicidad y Relaciones Públicas
    PU0943 - Indústries Culturals Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    SBP025 - Comunicació Corporativa: el Pla de Comunicació i la Gestió d'Intangibles Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla de 2016)
    SBP052 - Treball de Final de Màster Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla de 2016)
    SBP053 - Pràctiques Externes Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla de 2016)

    Publicacions


    Publicacions periòdiques amb comitè de selecció


    Llibres


    • Actas I Congreso Internacional Marca, Territorio y Deporte
    • María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. 2019. Edició. Científic. ISBN 9788417973056. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades.

    Capítols de llibre


    • Decision Factors in the Strategy of Sports Sponsorship in Spain
    • Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, Eva Breva Franch, Carlos Campos López. Integrated Marketing Communications, Strategies, and Tactical Operationsin Sport Organizations. Hershey PA, USA (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. IGI Global. 2019. ISBN 9781522576174. Científic.