Guillermo Sanahuja Peris
Perfil personal
Ressenya Personal
Professor titular en el Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I. Doctor en Ciències de la Comunicació i Màster en Nous Processos i Innovació en Comunicació en l'UJI. Màster en Direcció de Màrqueting i Comunicació en IDE-CESEM. Llicenciat en Publicitat i RR.PP. en la Universitat d'Alacant.
Les seues línies d'investigació se centren en la comunicació estratègica en l'esport des de la perspectiva tant de les organitzacions esportives com d'empreses i institucions. Ha publicat més de quaranta comunicacions científiques entre articles, edició de monogràfics com a Esport i comunicació o Marca, territori i esport, coordinació de nombres de revistes i ponències en congressos. Forma part i coordina el grup d'investigació ENCOM de l'UJI. Ha codirigit dues tesis doctorals, més de trenta treballs de fi de grau/màster i ha desenvolupat tres estades d'investigació. Ha dirigit la II Edició del Congrés Internacional Marca, territori i esport.
Imparteix docència en els graus de Publicitat i RR.PP. - en les assignatures Fonaments de la Teoria de la Comunicació i Comunicació corporativa i gestió de marca, i en el postgrau en Nous Processos i Innovació en Comunicació. Participa com a professor convidat en màsters de la Universitat de Vic i Universitat Europea de Madrid. Actualment és Director de l’Escola de Formació Esportiva (ESFE) de la Universitat Jaume I, projecte del vicerectorat d'estudis i formació permanent.
Durant l'última dècada ha compaginat l'activitat professional com a consultor de comunicació de marques nacionals i locals amb la investigació i docència en l'acadèmia. Ha col·laborat professionalment amb Bankia, Diputació de Castelló, Coca-Cola, Caixa Popular, Grup Gimeno, Fundació Trinidad Alfonso, Vila-real CF, Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, CD Lugo, CD Castelló i Peníscola FS, entre altres. Durant els últims cursos ha desenvolupat distints Art.60 de transferència continuant la labor de consultoria.
És membre de la International Association of Communication & Sport, de la AE-IC, de adComunica (associació per al desenvolupament de la comunicació a la província de Castelló) i membre de l'Il·lustre Col·legi Oficial de Publicitaris i RRPP de la Comunitat Valenciana. En aquestes dues últimes associacions forma part de la junta directiva.
Forma part d'associacions professionals com Colegio de Publicitarios de la Comunidad Valenciana, Ad Comunica, AEIC i IACS.
Links
Càrrecs
Grups d'investigació i Instituts
Grups d'innovació educativa
Docència
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
CA0932 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Comunicación Audiovisual |
PU0910 - Fonaments de Teoria de la Comunicació | Grau en Publicitat i Relacions Públiques |
PU0925 - Comunicació Corporativa i Gestió de Marca | Grau en Publicitat i Relacions Públiques |
PU0932 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Publicidad y Relaciones Públicas |
PU0952 - Prácticas Externas | Grado en Publicidad y Relaciones Públicas |
SBP025 - Comunicació Corporativa: el Pla de Comunicació i la Gestió d'Intangibles | Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla de 2016) |
SBP052 - Treball de Final de Màster | Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla de 2016) |
Publicacions
Publicacions en revistes
Guillermo Sanahuja Peris. QUESTIONES PUBLICITARIAS. Num. 18. pp. 126-143. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, María Consuelo Balado Albiol. PRISMA SOCIAL. Num. 34. pp. 165-186. 2021. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, María Elvira Antón Carrillo, Magdalena Mut Camacho. ESTUDIOS SOBRE EL MENSAJE PERIODISTICO. Num. 3. Vol. 29. pp. 701-715. 2023. Científic.
Francisco Javier Zamora Saborit, Guillermo Sanahuja Peris, Sandra Arias Montesinos. OBRA DIGITAL. Num. 24. pp. 73-91. 2023. Científic.
Sandra Arias Montesinos, Francisco Javier Zamora Saborit, Guillermo Sanahuja Peris. ÁMBITOS. Num. 60. pp. 33-51. 2023. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Víctor Agulló Calatayud, Rocío Blay Arráez. SUSTAINABILITY. Num. 24. Vol. 13. pp. 1-18. 2021. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Eva Breva Franch, Santiago Mayorga Escalada. HISTORIA Y COMUNICACIÓN SOCIAL. Num. 2. Vol. 26. pp. 345-356. 2021. Científic.
Eva Breva Franch, Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, Carlos Campos López. REVISTA INTERNACIONAL DE RELACIONES PÚBLICAS. Num. 17. Vol. 9. pp. 139-164. 2019. Científic.
Javier Zamora Saborit, Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. QUESTIONES PUBLICITARIAS. Num. I. Vol. 20 . pp. 101-116. 2015. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. SPHERA PUBLICA. Num. 14. Vol. 1 . pp. 70-96. 2014. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. DOXA COMUNICACIÓN. Num. 18. pp. 55-82. 2014. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. QUESTIONES PUBLICITARIAS. Num. 19. Vol. 1 . pp. 16-34. 2014. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris. ADRESEARCH ESIC. Num. 8. Vol. 8. pp. 110-129. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris. COMUNICACIO-REVISTA DE RECERCA I D ANALISI. Num. 2. Vol. 30. pp. 77-98. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. REVISTA MEDITERRÁNEA DE COMUNICACIÓN (ONLINE). Num. 1. Vol. 4. pp. 53-84. 2013. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. PENSAR LA PUBLICIDAD. Num. 2. Vol. 7 . pp. 295-316. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris. ADCOMUNICA. Num. 3. pp. 171-189. 2012. Científic.
Llibres
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. 2020. Edició. Científic. Col·lecció Plural. ISBN 9788418155697. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades.
Guillermo Sanahuja Peris, Santiago Mayorga Escalada, Javier Herrero Gutierrez. 2022. Edició. Científic. Col·lecció Tirant Humanidades. ISBN 9788418802911. València (Espanya). Ed. Tirant Lo Blanch.
Santiago Mayorga-Escalada, Fernando Peinado-Miguel, Guillermo Sanahuja Peris. 2021. Edició. Científic. Col·lecció Biblioteca de Ciencias de la Comunicación,150. ISBN 9788470749131. Madrid (Espanya). Ed. Fragua Editorial.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. 2019. Edició. Científic. Col·lecció Plural. ISBN 9788417973056. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades.
Capítols de llibre
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. Strategies in Sports Marketing: Technologies and Emerging Trends. Hershey (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. IGI Global. 2014. ISBN 9781466659940. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. Marca, Territorio y Deporte : Un Triángulo Estratégico en la Gestión de Intangibles Comunicativos. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades. 2020. Col·lecció Plural. ISBN 9788418155697. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Pascuall Martínez Fernández-Pedraza, María Lorena López Font. Deporte y Comunicación. Una mirada al fenómeno deportivo desde las Ciencias de la Comunicación en España. València (Espanya). Ed. Tirant Lo Blanch. 2022. Col·lecció Tirant Humanidades. ISBN 9788418802911. Científic.
Santiago Mayorga-Escalada, Eva Breva Franch, Guillermo Sanahuja Peris. Deporte en las ondas. Una mirada al fenómeno radiofónico español durante el siglo XXI. Madrid (Espanya). Ed. Fragua Editorial. 2021. Col·lecció Biblioteca de Ciencias de la Comunicación,150. ISBN 9788470749131. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, Eva Breva Franch, Carlos Campos López. Integrated Marketing Communications, Strategies, and Tactical Operationsin Sport Organizations. Hershey PA, USA (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. IGI Global. 2019. ISBN 9781522576174. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. Informe Anual 2014. La comunicación empresarial y la gestión de intangibles en España y Latinoamérica. La marca España desde la Teoría de la Reputación. Barcelona (Espanya). Ed. Editorial Gedisa. 2014. ISBN 9788497848725. Científic.
Tesis
Direcció de tesis
Autoria: Zamora Saborit, Francisco Javier. Institució: Universitat Jaume I (Espanya). Data lectura: 12/01/15. Direcció: Rocío Blay Arráez, Guillermo Sanahuja Peris.
Autoria: Beltrán Gallego, Saray. Institució: Universitat Jaume I (Espanya). Data lectura: 05/02/16. Direcció: María Lorena López Font, Guillermo Sanahuja Peris.
Altres activitats
Altres congressos
Guillermo Sanahuja Peris. XI Congreso Internacional de investigación en Relaciones Públicas. "Las Relaciones Públicas para el cambio social". Sant Joan- Alacant (Espanya). 08-05-2014. Científic. 2014.
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. INNTED 2021. Congreso Internacional de Innovación y Tendencias Educativas (II Edición). online (Espanya). 15-07-2021. Docent. 2021.
Guillermo Sanahuja Peris. Vi Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento. La revolución de los prosumers: Youtubers e instagramers .VI EDICIÓN. virtual i online (Espanya). 28-04-2021. Docent. 2021.
Comités de congresos
I Congreso Internacional Marca, Territorio y Deporte . Castelló (Espanya). 17-05-2018. Comité científic. Científic.