UJI
Última modificació: 25/03/2015 | Font: COM

Informació personal

SANAHUJA PERIS, GUILLERMO
  • Professor/a Ajudant/a Doctor/a Tipus II
  • Tutor/a pràctiques externes extracurriculars internacionals
  • Membre del grup d'investigació ENCOM - Vinculació Emocional i Comunicació
  • HD0144DD - (964 387761)
  • gsanahuj@uji.es
  • ORCID: 0000-0001-5582-3395
  • Ressenya Personal

    Guillermo Sanahuja Peris és Doctor en ciències de la comunicació, llicenciat en publicitat i RRPP en la Universitat d'Alacant, Màster en direcció de màrqueting i comunicació a l'escola de negocis Ide-Cesem i Màster en nous processos i innovació en comunicació a la Universitat Jaume I. En l'actualitat exerceix com a professor ajudant doctor en el departament de ciències de la comunicació de la Universitat Jaume I.

    Anteriorment va treballar com a consultor de comunicació estratègica (2012-2018) i com a director de màrqueting i comunicació en el CD Castelló S,A,D. (2003-2010), col·laborant amb marques locals, regionals i nacionals. En 2012 va defensar la seva tesi doctoral que estudiava la comunicació corporativa i el màrqueting en els clubs esportius professionals a Espanya. En aquest mateix any va començar la seva carrera docent com a professor associat, posició que ha ocupat en l'UJI en tres períodes des d'aquest moment i fins a 2020, impartint -fins a l'actualitat- 10 assignatures de grau o llicenciatura diferents.

    Al mateix temps, ha exercit la docència en quatre màsters diferents vinculats a la comunicació corporativa, el màrqueting esportiu i la gestió esportiva en la Universitat Politècnica de València, la Universitat Europea, ESIC així com la pròpia UJI. Motivat per la seva experiència professional, les seves línies de recerca se centren en la comunicació estratègica i el màrqueting de l'esport. Ha publicat 23 comunicacions científiques entre articles, capítols de llibre, edició de monogràfics i ponències en congressos. Forma part del grup de recerca “Engagement and Communication” (ENCOM). Ha codirigit dues tesis doctorals, dirigido15 treballs de fi de grau i ha desenvolupat una estada de recerca a la Universitat de València. Actualment dirigeix un projecte d'innovació docent i ocupa carrego de gestió en la seva facultat.

    Forma part d'associacions professionals com Ad Comunica, Colegio de Publicitarios de la Comunidad Valenciana y Dircom.

    Links

    Investigació


    Assignatures amb docència


    Assignatures Titulació
    CA0934 - Direcció de Comunicació Grau en Comunicació Audiovisual
    PU0910 - Fonaments de Teoria de la Comunicació Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    PU0932 - Trabajo de Final de Grado Grado en Publicidad y Relaciones Públicas
    PU0943 - Indústries Culturals Grau en Publicitat i Relacions Públiques
    SBP052 - Treball de Final de Màster Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla de 2016)



    Publicacions


    Publicacions periòdiques amb comitè de selecció


    Llibres


    • Deporte en las ondas. Una mirada al fenómeno radiofónico español durante el siglo XXI
    • Santiago Mayorga-Escalada, Fernando Peinado-Miguel, Guillermo Sanahuja Peris. 2021. Edició. Científic. ISBN 9788470749131. Madrid (Espanya). Ed. Fragua Editorial.

    • Actas I Congreso Internacional Marca, Territorio y Deporte
    • María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. 2019. Edició. Científic. ISBN 9788417973056. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades.

    Capítols de llibre


    • La publicidad en las retransmisiones de radio deportiva: análisis del mensaje publicitario en "Tiempo de juego" y "Carrusel Deportivo"
    • Santiago Mayorga-Escalada, Eva Breva Franch, Guillermo Sanahuja Peris. Deporte en las ondas. Una mirada al fenómeno radiofónico español durante el siglo XXI. Madrid (Espanya). Ed. Fragua Editorial. 2021. ISBN 9788470749131. Científic.

    • “Castellón, Escenario Deportivo”, la apuesta por el deporte como generador de marca territorio
    • María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. Marca, Territorio y Deporte : Un Triángulo Estratégico en la Gestión de Intangibles Comunicativos. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades. 2020. ISBN 9788418155697. Científic.

    • Decision Factors in the Strategy of Sports Sponsorship in Spain
    • Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, Eva Breva Franch, Carlos Campos López. Integrated Marketing Communications, Strategies, and Tactical Operationsin Sport Organizations. Hershey PA, USA (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. IGI Global. 2019. ISBN 9781522576174. Científic.

    • The State of Corporate Communications and Marketing in Spanish Professional Sports Clubs: Facing Challenges to Achieve Excellence
    • Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. Strategies in Sports Marketing: Technologies and Emerging Trends. Hershey (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. IGI Global. 2014. ISBN 9781466659940. Científic.

    • El estado de la comunicacioón corporativa en los clubes deportivos profesionales españoles (2011-2012)
    • Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. Informe Anual 2014. La comunicación empresarial y la gestión de intangibles en España y Latinoamérica. La marca España desde la Teoría de la Reputación. Barcelona (Espanya). Ed. Editorial Gedisa. 2014. ISBN 9788497848725. Científic.