UJI

Informació personal

ALCÓN SOLER, EVA
  • Catedràtic/a d'Universitat
  • Rector/a d'universitat
  • Representant CIT
  • President/a
  • Membre del grup d'investigació LAELA - Lingüística Aplicada a l’Ensenyament de la Llengua Anglesa
  • HC1324DD - (964 729605)
  • RR0336RR - (964 729040)
  • alcon@uji.es


  • Publicacions


    Publicacions periòdiques amb comitè de selecció


    • Pragmatic gains in the study abroad context: Learners' experiences and recognition of pragmatic routines
    • Ester Ariadna Sánchez Hernández, Eva Alcón Soler. JOURNAL OF PRAGMATICS. Vol. 146. pp. 54-71. 2019. Científic.

    • Editors' introduction to mixed method approaches in investigating pragmatic learning
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. SYSTEM. Vol. 75. pp. 1-3. 2018. Científic.

    • Development of discourse-pragmatic markers in a multilingual classroom: A mixed method research approach
    • Sofía Martín Laguna, Eva Alcón Soler. SYSTEM. Vol. 75. pp. 68-80. 2018. Científic.

    • Aprendizaje de rutinas pragmáticas durante programas de estudios en el extranjero: nivel de inglés y tipo de rutina
    • Eva Alcón Soler, Ester Ariadna Sánchez Hernández. ATLANTIS-JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES. Num. 2. Vol. 39. pp. 191-210. 2017. Científic.

    • Pragmatic Development During Study Abroad: An Analysis of Spanish Teenagers’ Request Strategies in English Emails
    • Eva Alcón Soler. Annual Review of Applied Linguistics. Vol. 37. pp. 77-92. 2017. Científic.

    • La importancia de la evaluación docente
    • Eva Alcón Soler, Francesc Marc Esteve Mon. CUADERNOS DE PEDAGOGIA (EN LINEA). Num. 476. pp. 67-70. 2017. Docent.

    • Instruction and pragmatic change during study abroad email communication
    • Eva Alcón Soler. INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING. Num. 1. Vol. 9 . pp. 34-45. 2015. Científic.

    • Pragmatic learning and study abroad: Effects of instruction and length of stay
    • Eva Alcón Soler. SYSTEM. Vol. 48 . pp. 62-74. 2015. Científic.

    • Pragmatic variation in British and International English language users' e-mail communication: a focus on requests
    • Eva Alcón Soler. REVISTA ESPAÑOLA DE LINGÜISTICA APLICADA (RESLA). Vol. 26 . pp. 25-44. 2013. Científic.

    • Mitigating e-mail requests in teenagers' first and second language academic cyber-consultation
    • Eva Alcón Soler. MULTILINGUA-JOURNAL OF CROSS-CULTURAL AND INTERLANGUAGE COMMUNICATION. Num. 6. Vol. 32 . pp. 779-799. 2013. Científic.

    • Factores que influyen en el aprendizaje del inglés en la tercera edad
    • Otilia Martí Arnándiz, Eva Alcón Soler, Patricia Salazar Campillo. LENGUAJE Y TEXTOS. Num. 35. pp. 101-106. 2012. Científic.

    • Teachability and bilingualism effects on third language learners' pragmatic knowledge
    • Eva Alcón Soler. INTERCULTURAL PRAGMATICS. Num. 4. Vol. 9 . pp. 511-541. 2012. Científic.

    • La universidad multilingüe
    • Eva Alcón Soler. REDU-REVISTA DE DOCENCIA UNIVERSITARIA (eISSN). Num. 9. Vol. 3 . pp. 119-127. 2011. Docent.

    • Dealing with the acquisition of pragmatics in English as a third language
    • Eva Alcón Soler. QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS DE COMUNICACIO. Num. 73. pp. 29-51. 2010. Científic.

    • The Effect of Instruction on Learners' Pragmatic Awareness: a Focus on Refusals
    • Eva Alcón Soler, Josep Roderic Guzmán Pitarch. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH STUDIES. Num. 10. Vol. 1 . pp. 65-80. 2010. Científic.

    • Translation and language learning: AlfraCovalt as a tool for raising learners' pragmalinguistic and sociopragmatic awareness of the speech act of requesting
    • Josep Roderic Guzmán Pitarch, Eva Alcón Soler. HORIZONTES LINGUISTICA APLICADA. Num. 2. Vol. 8 . pp. 238-254. 2009. Científic.

    • Introduction
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar García Mayo. INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING. Num. 47. pp. 239-243. 2009. Científic.

    • Focus on form, learner uptake and subsequent lexical gains in learners' oral production
    • Eva Alcón Soler. INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING. Num. 3-4. Vol. 47 . pp. 347-365. 2009. Científic.

    • Investigating pragmatic language learning in foreign language classrooms
    • Eva Alcón Soler. INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING. Num. 46. pp. 173-195. 2008. Científic.

    • Developing pragmatic awareness of suggestions in the EFL classroom: A focus on instructional effects
    • Alicia Martínez Flor, Eva Alcón Soler. CANADIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS. Num. 10. Vol. 1 . pp. 47-76. 2007. Científic.

    • L'ensenyament/adquisició de segones llengües des d'una perspectiva pragmàticodiscursiva
    • Eva Alcón Soler, María Carmen Campoy Cubillo, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Otilia Martí Arnándiz, Alicia Martínez Flor, María del Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan. LLENGUA, SOCIETAT I COMUNICACIÓ. Num. 5. pp. 34-41. 2007. Científic.

    • Editors' introduction to pragmatics in instructed language learning
    • Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor. SYSTEM. Num. 33. Vol. 3 . pp. 381-384. 2005. Científic.

    • Does instruction work for learning pragmatics in the EFL context?
    • Eva Alcón Soler. SYSTEM. Num. 33. Vol. 3 . pp. 417-435. 2005. Científic.

    • Towards a typology of modifiers for the speech act of requesting: A socio-pragmatic approach
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà, Alicia Martínez Flor. RAEL : REVISTA ELECTRONICA DE LINGUISTICA APLICADA. Num. 4. pp. 1-35. 2005. Científic.

    • Research on language and learning: Implications for language teaching
    • Eva Alcón Soler. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH STUDIES. Num. 1. Vol. 4 . pp. 173-196. 2004. Científic.

    • The reltionship between teacher-led versus learners' interaction and the development of pragmatics in the EFL classroom
    • Eva Alcón Soler. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. Num. 37. pp. 359-377. 2002. Científic.

    • The role of interaction in instructed language learning
    • Eva Alcón Soler, María Pilar García Mayo. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. Num. 3. Vol. 37 . pp. 233-236. 2002. Científic.

    • Practice opportunities and pragmatic change in a second language context: the case of requests
    • Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz. ESTUDIOS DE LINGUISTICA APLICADA. Num. 3. pp. 123-138. 2002. Científic.

    • Occurrence of exhortative speech acts in ELT materials and natural speech data: a focus on request, suggestion and advice realisation strategies
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. STUDIES IN ENGLISH LANGUAGE AND LINGUISTICS. Num. 3. pp. 5-22. 2001. Científic.

    • Discourse Analysis and Language Teaching: An introduction
    • Eva Alcón Soler, Josep Roderic Guzmán Pitarch. AUSTRALIAN REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS. Num. S 16. pp. 1-8. 2000. Científic.

    • The role of conversational interaction in the development of a second language: Its application to English language teaching in the classroom
    • Eva Alcón Soler. AUSTRALIAN REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS. Num. series S, 16. pp. 135-254. 2000. Científic.

    • Input and input processing in second language acquisition
    • Eva Alcón Soler. INTERNATIONAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING. Num. 36. pp. 343-362. 1998. Científic.

    • The role of textual and lexical signals in paragraph recognition, implications for teaching paragraph writing
    • Josep Roderic Guzmán Pitarch, Eva Alcón Soler. POLIFONIA. Num. 3. pp. 14-30. 1997. Científic.

    • Cognitive approaches for explaining the phenomena of second language acquisition and second language use in communication
    • Eva Alcón Soler. COMMUNICATION AND COGNITION. Num. 1-2. Vol. 30 . pp. 7-27. 1997. Científic.

    • Integrating research on negotiated input, communication strategies and second language acquisition
    • Eva Alcón Soler. RASSEGNA ITALIANA DI LINGÜÍSTICA APLICATA. Num. XXIX/3. pp. 139-153. 1997. Científic.

    Llibres


    • La universidad multilingüe
    • Eva Alcón Soler, Francesc Michavila. 2012. Edició. Científic. ISBN 9788430954612. Madrid (Espanya). Ed. Editorial Tecnos.

    • Discourse and language learning across L2 instructional settings
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. 2012. Edició. Científic. ISBN 9789042035843. Amsterdam/New York (528) (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. Rodopi.

    • Learning How to Request in an Instructed Language Learning Context
    • Eva Alcón Soler. 2008. Edició. Científic. ISBN 9783039116010. Germany. Ed. Peter Lang.

    • Investigating Pragmatics in Foreign Language Learning, Teaching and Testing
    • Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor. 2008. Edició. Científic. ISBN 9781847690852. England. Ed. Multilingual Matters.

    • Intercultural Language Use and Language Learning
    • María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler. 2007. Edició. Científic. ISBN 9781402056352. Dordrecht, The Netherlands. Ed. Springer.

    • Universidad y economía en Europa
    • Eva Alcón Soler, Francisco Toledo Lobo. 2006. Edició. Científic. ISBN 8430944869. Madrid. Ed. Editorial Tecnos.

    • Bases lingúísticas y metodológicas para la enseñanza de la lengua inglesa
    • Eva Alcón Soler. 2002. Autoria. Científic. ISBN 8480214058. Castelló de la Plana. Ed. Universitat Jaume I.

    • Language learning in the foreign language classroom
    • Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler. 2001. Edició. Científic. ISBN 8480213469. Castellón de la Plana. Ed. Universitat Jaume I.

    • Current Issues in English Language Methodology
    • Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz. 1998. Edició. Científic. ISBN 848021242X. Castelló de la Plana. Ed. Universitat Jaume I.

    Capítols de llibre


    • English-medium instruction and functional adequacy in L2 writing
    • Ana Herraiz Martinez, Eva Alcón Soler. Learning second language pragmatics beyond traditional contexts. Bern (Suïssa). Ed. Peter Lang. 2018. ISBN 9783034334372. Científic.

    • Effects of task supported language teaching on learners’ use and knowledge of email request mitigators
    • Eva Alcón Soler. Task-Based Approaches to Teaching and Assessing Pragmatics. Amsterdam (Països Baixos). Ed. John Benjamins. 2018. ISBN 9789027200914. Científic.

    • Eliciting Oral Interaction Data in EFL Settings
    • María del Pilar García Mayo, Eva Alcón Soler. Advancing Methodology and Practice. The IRIS Repository of Instruments for Research into Second Languages. New York (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. Routledge. 2016. ISBN 9780415833639. Científic.

    • The effect of instruction on learners' use and negotiation of refusals
    • Eva Alcón Soler, Josep Roderic Guzmán Pitarch. Refusals in instructional contexts and beyond. Amsterdam (Països Baixos). Ed. Rodopi. 2013. ISBN 9789042037151. Científic.

    • Discourse and pragmatics in SLA
    • Eva Alcón Soler. The Routledge Encyclopedia of Second Language Acquisition. New York (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. Taylor & Francis. 2013. ISBN 9780415877510. Científic.

    • Negotiated input and output/interaction
    • María del Pilar García Mayo, Eva Alcón Soler. The Cambridge Handbook of Second Language Acquisition. Cambridge (Regne Unit). Ed. Cambridge University Press. 2013. ISBN 9781107007710. Científic.

    • Teachability of request act peripheral modification devices in third language learning contexts
    • María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler. Interlanguage Request Modification. The Netherlands (Països Baixos). Ed. John Benjamins. 2012. ISBN 9789027256225. Científic.

    • Introduction
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. Discourse and language learning across L2 instructional settings. Amsterdam/New York (528) (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. Rodopi. 2012. ISBN 9789042035843. Científic.

    • El inglés en un marco de actuación multilingüe
    • Eva Alcón Soler. La universidad multilingüe. Madrid (Espanya). Ed. Editorial Tecnos. 2012. ISBN 9788430954612. Científic.

    • Multilingualism and English
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. The Encyclopedia of Applied Linguistics. Hong Kong (Hong Kong). Ed. John Wiley & Sons. 2012. ISBN 9781405194730. Científic.

    • Translation and Language Learning: AlfraCOVALT as a Tool for Raising Learners' Pragmatic Awareness of the Speech Act of Requesting
    • Josep Roderic Guzmán Pitarch, Eva Alcón Soler. Corpus-Based Approaches to English Language Teaching. Great Britain. Ed. Continuum International Publishing Group. 2010. ISBN 9781847065377. Científic.

    • Introduction
    • Eva Alcón Soler. Learning How to Request in an Instructed Language Learning Context. Germany. Ed. Peter Lang. 2008. ISBN 9783039116010. Científic.

    • Incidental focus on form and learning outcomes in the foreign language classroom
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar García Mayo. Childs play? Second Language Acquisition and the Younger Learner. Amsterdam. Ed. John Benjamins. 2008. ISBN 9789027219855. Científic.

    • Pragmatics in Instructed Language Learning Contexts
    • Eva Alcón Soler. Learning How to Request in an Instructed Language Learning Context. Germany. Ed. Peter Lang. 2008. ISBN 9783039116010. Científic.

    • Pragmatics in Foreign Language Contexts
    • Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor. Investigating Pragmatics in Foreign Language Learning, Teaching and Testing. England. Ed. Multilingual Matters. 2008. ISBN 9781847690852. Científic.

    • Pragmatic awareness in second language acquisition
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. Encyclopedia of Language and Education. Volume 6. Knowledge about language. New York. Ed. Springer. 2008. ISBN 9780387328751. Científic.

    • Introduction
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. Intercultural Language Use and Language Learning. Dordrecht, The Netherlands. Ed. Springer. 2007. ISBN 9781402056352. Científic.

    • Anàlisi de l'ús d'elements de mitigació com a recurs per millorar la competència pragmàtica d'estudiants universitaris a l'aula d'anglès com a llengua estrangera
    • Alicia Martínez Flor, Eva Alcón Soler, María Carmen Campoy Cubillo, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, María del Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan. El diseño de planes de estudio en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior. Castellón. Ed. Universitat Jaume I. 2007. ISBN 9788480216258. Docent.

    • The Communicative Approach: New Trends and Perspectives
    • Eva Alcón Soler. Pedagogical Reflections on Learning Languages in Instructed Settings. Cambridge. Ed. Cambridge Scholars Publishing. 2007. ISBN 1847180418. Científic.

    • Fostering EFL Learners' Awareness of requesting Through Explicit and Implicit Consciousness-Raising Tasks
    • Eva Alcón Soler. Investigating Tasks in Formal Language Learning. Clevedon (UK). Ed. Multilingual Matters. 2007. ISBN 1853599271. Científic.

    • La difusión didáctica de las lenguas de especialidad
    • Eva Alcón Soler. Las lenguas profesionales y académicas. Barcelona. Ed. Ariel. 2007. ISBN 9788434481220. Científic.

    • L’ús de les presentacions com a eina per a millorar les destreses orals a l’aula de llengua estrangera.
    • Patricia Salazar Campillo, María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra. Qualitat educativa i millora docent a l'Espai Europeu d'Educació Superior. Castelló. Ed. Universitat Jaume I. 2006. ISBN 9788480216234. Docent.

    • Proposta de millora de l'acció tutorial en filologia anglesa
    • María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, María Carmen Campoy Cubillo, Ana Belén Fernández Guerra, Ester Usó Juan, María José Esteve Ramos, Patricia Salazar Campillo, Alicia Martínez Flor. Qualitat educativa i millora docent a l'Espai Europeu d'Educació Superior. Castelló. Ed. Universitat Jaume I. 2006. ISBN 9788480216234. Docent.

    • Introducción
    • Francisco Toledo Lobo, Eva Alcón Soler, Francesc Michavila. Universidad y economía en Europa. Madrid. Ed. Editorial Tecnos. 2006. ISBN 8430944869. Científic.

    • Towards acquiring communicative competence through speaking
    • Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan, Eva Alcón Soler. Current trends in the development and teaching of the four language skills. Berlin. Ed. De Gruyter. 2006. ISBN 3110189682. Científic.

    • Epílogo
    • Francisco Toledo Lobo, Eva Alcón Soler, Francesc Michavila. Universidad y economía en Europa. Madrid. Ed. Editorial Tecnos. 2006. ISBN 8430944869. Científic.

    • Mediating strategies and learners' perception of pragmatic knowledge on requests
    • Alicia Martínez Flor, Eva Alcón Soler. Perspectivas interdisciplinares de la Lingüística Aplicada. Valencia. Ed. Universitat de València. 2005. ISBN 8460960617. Científic.

    • Exploring focus on form in communicative foreign language learning contexts
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. Teaching and learning the English Language from a discourse perspective. Castellón. Ed. Universitat Jaume I. 2005. ISBN 8480215291. Científic.

    • Anàlisi de la representació dels estudiants de filologia anglesa envers la tutorització: proposta de millora de l¿acció tutorial en les assignatures Metodologia I i II, Tècniques de l¿aula, Llengua An
    • Alicia Martínez Flor, Ana Belén Fernández Guerra, Ester Usó Juan, Eva Alcón Soler, María Carmen Campoy Cubillo, María del Pilar Safont Jordà, María José Esteve Ramos, Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz. El camí a la convergència educativa a Europa: una oportunitat per a la millora educativa en l'UJI. Castellón. Ed. Universitat Jaume I. 2005. ISBN 8480215348. Docent.

    • Consolidación del programa de ayudas para la mejora e innovación educativa de la Universitat Jaume I
    • Eva Alcón Soler, Leonor Lapeña Barrachina, Miguel Angel Fortea Bagán, Esther Climent Tormo, Beatriz Bonet Almela. Hacia una docencia de calidad, políticas y experiencias. Universitat Jaume I. Ed. Universitat Jaume I. 2004. ISBN 8480214821. Científic.

    • Pragmatic competence in the ESP context: A study across disciplines
    • Alicia Martínez Flor, Eva Alcón Soler. Linguistics studies in academic and professional English. Castelló. Ed. Universitat Jaume I. 2004. ISBN 8480214511. Científic.

    • Tutoría personalizada y pedagogía reflexiva en el contexto universitario
    • Eva Alcón Soler. La tutoría y los nuevos modos de aprendizaje en la universidad. Madrid. Ed. Comunidad de Madrid, Consejería de Educación. 2003. ISBN 8460789241. Científic.

    • Developing pragmatic competence in the academic stting: the case of suggestions in NS/NNS advising sessions.
    • Eva Alcón Soler. Methodology and new technologies in languages for specific purposes. Castelló de la Plana. Ed. Universitat Jaume I. 2001. ISBN 8480213531. Científic.

    • Anàlisi de la representació dels professionals de l'ensenyament de la llengua anglesa al nivell d'educació secundaria: propostes de millora en els programes docents de la titulació de filologia angles
    • Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Ester Usó Juan, María del Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo. Docència universitària: Avanços recents. I Jornada de Millora Educativa de l'UJI. Castellón. Ed. Universitat Jaume I. 2001. ISBN 8480213426. Docent.

    • El papel del discurso en el aprendizaje de lenguas extranjeras
    • Eva Alcón Soler. Teaching English in a Spanish Setting. Valencia. Ed. Universitat de València. 2001. ISBN 8437052408. Científic.

    • Interacción y aprendizaje de segundas lenguas en el contexto institucional del aula
    • Eva Alcón Soler. Estudios de Lingüística. Alicante. Ed. Universitat d'Alacant. 2001. ISBN 846995301X. Científic.

    • Developing learner autonomy in formal settings: the role of reflective teaching
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. Language learning in the foreign language classroom. Castellón de la Plana. Ed. Universitat Jaume I. 2001. ISBN 8480213469. Científic.

    • El desarrollo de la competencia pragmática a partir de la interacción oral en el contexto de EFL: un estudio sobre la exposición y el uso de las peticiones
    • Eva Alcón Soler. Perspectivas recientes sobre el discurso. Universidad de León. Ed. Universidad de León; Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA). 2001. ISBN 8477199841. Científic.

    • La atención a la forma a partir de la interacción oral: Un estudio sobre la adquisicion de las estructuras interrogativas
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo. Trabajos en Lingüistica Aplicada. Barcelona. Ed. Univerbook S.L.. 2001. ISBN 8447707334. Científic.

    • The role of attention on short-term vocabulary learning in a situation of nom.native speakers interaction
    • Patricia Salazar Campillo, Eva Alcón Soler. La lingüistica aplicada a finales del siglo XX. Ensayos y propuestas. Alcalá de Henares. Ed. Universidad de Alcalá de Henares. 2001. ISBN 8481383732. Científic.

    • Cohesión léxica y textos narrativos: análisis cuantitativo en el contexto de la enseñanza de la L1, la L2 y la L3
    • Josep Roderic Guzmán Pitarch, Isabel García Izquierdo, Eva Alcón Soler. Panorama Actual de la lingüística Aplicada. Conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje. Logroño. Ed. Universidad de La Rioja. 2000. ISBN 8469933620. Científic.

    • Desarrollo de la competencia discursiva oral en el aula de lenguas extranjeras: perspectivas metodológicas y de investigación
    • Eva Alcón Soler. Segundas lenguas: Adquisición en el aula. Barcelona. Ed. Ariel. 2000. ISBN 8434484201. Científic.

    • Learner-training towards autonomy in the Spanish university context
    • Eva Alcón Soler. Developing learner autonomy in foreign language learning. Barcelona. Ed. Promociones y Publicaciones Universitarias (PPU). 2000. ISBN 8447707113. Científic.

    • Una perspectiva multidisciplinar y de investigación en la enseñanza de lenguas
    • Eva Alcón Soler. Lingüística aplicada a la enseñanza de lenguas. Universidad de Almería. Almería. Ed. Universidad de Almería. 1999. ISBN 8482401637. Científic.

    • Desarrollo de la comprensión escrita y el conocimiento lingüístico en la enseñanza/aprendizaje de una segunda lengua
    • Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler. Contribuciones al estudio de la Lingüística Aplicada. Castelló: Asociación Española de Lingüística Aplicada. Ed. Asociación Española de Lingüística Aplicada. 1999. ISBN 8460588009. Científic.

    • El papel del léxico, marcas formales y uso de la L1 o L2 en la delimitación del párrafo
    • Josep Roderic Guzmán Pitarch, Eva Alcón Soler. Prespectivas prágmaticas en lingüística aplicada. Zaragoza. Ed. Anubar Ediciones. 1998. ISBN 84701326522. Científic.

    • Hacia una aproximación a la estructura conversacional en el aula de inglés: Implicaciones metodológicas.
    • Eva Alcón Soler. Estudios de Lingüística Aplicada. Castelló. Ed. Universitat Jaume I. 1997. ISBN 8480211172. Docent.

    • Desarrollo de la competencia discursiva oral desde una perspectiva metodológica de autoaprendizaje
    • Eva Alcón Soler. Didáctica de la lengua y la literatura en una sociedad plurilingüe del siglo XXI. Barcelona. Ed. Universitat de Barcelona. 1997. ISBN 8447517357. Científic.

    Ponències a congressos


    • Pragmatic development in a multilingual classroom in Spain: A longitudinal study (invited presentation in the Colloquium on globalization and L2 pragmatics)
    • Sofía Martín Laguna, Eva Alcón Soler. AAA 2018 Conference. Chicago (Estats Units de l'Amèrica del Nord). 24-03-2018. Científic. 2018.

    • The role of individual differences on learning pragmatic routines in a study abroad context
    • Ester Ariadna Sánchez Hernández, Eva Alcón Soler. XXXV Congreso Internacional de AESLA: “Las lenguas en la encrucijada: formación, acreditación y contexto de uso”. Jaén (Espanya). 04-05-2017. Científic. 2017.

    • Teachers' feedback, one way tasks, and learners' noticing of language and content: An exploratory study in CLIL settings
    • Eva Alcón Soler. The 7th International Conference on Task-Based Language Teaching. Barcelona (Espanya). 19-04-2017. Científic. 2017.

    • “Learning Pragmatics: Insights from Instructional Contexts and beyond"
    • Eva Alcón Soler. 40th AEDEAN Conference. Zaragoza (Espanya). 09-11-2016. Científic. 2016.

    • Do students notice language and content in task-based interaction?
    • Eva Alcón Soler. 49th Annual Meeting of the British Association of Applied Linguistics (BaaL 2016). Cambridge (Regne Unit). 01-09-2016. Científic. 2016.

    • Exploring pragmatic learning trajectories in the classroom: a focus on discourse markers
    • Sofía Martín Laguna, Eva Alcón Soler. XXXIII Congreso Internacioal de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA.) La comunicación Multimodal en el siglo XXI: Retos Académico y profesionales (AESLA 2015). Universidad Politécnica de Madrid (Espanya). 16-04-2015. Científic. 2015.

    • Pragmatic Routines during Study Abroad Programs: the Impact of Acculturation and Intensity of Interaction
    • Ester Ariadna Sánchez Hernández, Eva Alcón Soler. XXXIII Congreso Internacioal de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA.) La comunicación Multimodal en el siglo XXI: Retos Académico y profesionales (AESLA 2015). Universidad Politécnica de Madrid (Espanya). 16-04-2015. Científic. 2015.

    • Do learners rely on metadiscourse markers? An exploratory study in English, Catalan and Spanish
    • Sofía Martín Laguna, Eva Alcón Soler. XXXII Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA).Industrias de la Lengua y Cambio Social (AESLA 2014). Universidad Pablo de Olavide, Sevilla (Espanya). 03-04-2014. Científic. 2015. ISSN 1877-0428.

    • Teachers' Perceptions of Email Requests: Insights for Teaching Pragmatics in Study Abroad Contexts
    • Eva Alcón Soler. Teaching, Learning and Investigating Pragmatics: Principles, Methods (Intenational Conference Pragmatics on the go:Teaching and learning about pragmatics -principles, methods and practices). Padova (Itàlia). 17-06-2013. Científic. 2015. Ed. Cambridge Scholars Publishing. ISBN 9781443877190.

    • Development of E-mail Request Mitigators in Instructed Study-Abroad Contexts
    • Eva Alcón Soler. Conference of the American Association for Applied Linguistics (AAAL 2014). Portland (Estats Units de l'Amèrica del Nord). 24-03-2014. Científic. 2014.

    • Production and Perception of e-mail requests: Implication for teaching pragmatics
    • Eva Alcón Soler. XXXI Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA). Comunicación, Cognición y Cibernétic@. San Cristobal de La Laguna, Tenerife (Espanya). 18-04-2013. Científic. 2014. Ed. Asociación Española de Lingüística Aplicada. ISBN 9788461686803.

    • Teachers and students' perception of e-mail politeness in academic cyber-consultation: implications for teaching pragmatics
    • Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Sofía Martín Laguna. XXXI Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA).Comunicación, Cognición y Cibernétic@. San Cristobal de La Laguna, Tenerife (Espanya). 18-04-2013. Científic. 2014. Ed. Asociación Española de Lingüística Aplicada. ISBN 9788461686803.

    • Teaching pragmatics in the EFL classroom
    • Eva Alcón Soler. Intenational Conference Pragmatics on the go. Teaching and learning about pragmatics: principles, methods and practices. Padova (Itàlia). 17-06-2013. Científic. 2013.

    • The effect of proficiency and interlocutor on learners' performance during refusal focused tasks
    • Sofía Martín Laguna, Eva Alcón Soler. XXX Congreso Internacional AESLA ."La Lingüística Aplicada en la era de la Globalización". Lleida (Espanya). 19-04-2012. Científic. 2013. Ed. Universitat de Lleida. ISBN 9788484095934.

    • Effects of explicit teaching on pragmatic learning
    • Eva Alcón Soler. I Simposio Internacional sobre "Factores cognitivos y Enseñanza en Inglés como Lengua Extranjera: Enseñanza explícita e implícita. Murcia (Espanya). 29-11-2012. Científic. 2012.

    • Exploring the advantage of third language learners in pragmatic instruction
    • Eva Alcón Soler. 8th International Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism. Universitat Jaume I, Castellón (Espanya). 13-09-2012. Científic. 2012.

    • The effect of instruction on learners' pragmatic awareness during the planning and execution of refusals to requests
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. 12th International Pragmatics Conference. Manchester. 03-07-2011. Científic. 2011.

    • Bilingualism Effects and Teachability of Request Acts Peripheral Modification Devices in Third Language Learning Cotexts
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. International Symposium on Biligualism (ISB8). Oslo. 15-06-2011. Científic. 2011.

    • Teaching pragmatics at the discourse level: The case of adjuncts to resfusals
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà, Laura Portolés Falomir. XXIX International Conference of th Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA). Empiricism and analytical tools for 21st Century Applied Linguistics. Salamanca (Espanya). 04-05-2011. Científic. 2011. Ed. Universidad de Salamanca. ISBN 9788490121542.

    • Competencia comunicativa en el contexto de inglés como lengua extranjera: análisis de refusals
    • Patricia Salazar Campillo, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Otilia Martí Arnándiz, Alicia Martínez Flor, María del Pilar Safont Jordà, Ester Usó Juan. Experiències de millora i innovació educativa de la Universitat Jaume I (curs 2008/09). Actas de la IX Jornada de Millora Educativa de l'UJI.. Castellón. 27-06-2011. Docent. 2011. Ed. Universitat Jaume I. ISBN 9788469502990.

    • Coordinació d'assignatures vinculades a l'àmbit de la lingüística anglesa aplicada en Filologia Anglesa: desenvolupament de competències per al EEES i experiència compartida d'activitats d'aprenentatg
    • Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan, Patricia Salazar Campillo, María del Pilar Safont Jordà, Otilia Martí Arnándiz, Ana Belén Fernández Guerra, Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler. Experiències de millora i innovació educativa de la Universitat Jaume I (curs 2008/09). Actas de la IX Jornada de Millora Educativa de l'UJI.. Castellón. 27-06-2011. Docent. 2011. Ed. Universitat Jaume I. ISBN 9788469502990.

    • Millora de la coordinació docent del màster en l'ensenyament i adquisició de la llengua inglesa en contextos multilingües (MELACOM)
    • María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Ester Usó Juan, Patricia Salazar Campillo, Alicia Martínez Flor, Ana Belén Fernández Guerra, Victoria Codina Espurz. Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10. Actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l'UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu.. Castellón. 27-06-2011. Docent. 2011. Ed. Universitat Jaume I. ISBN 9788469503003.

    • Knowledge of languages, humanistic and solidarity projects as a part of the teaching programme at the universitat Jaume I
    • Eva Alcón Soler, María del Carmen Lázaro Guillamón. International Technology, Education and Development Conference (INTED 2010). Valencia. 08-03-2010. Docent. 2010. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461355389.

    • Changes in english language proficiency and intercultural awareness in stay abroad contexts
    • Carmen Lázaro Guillamón, Eva Alcón Soler. International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid. 15-11-2010. Científic. 2010. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461424399.

    • Linguistic and cultural diversity in Europe: A challenge for integration at the universitat jaume I
    • Eva Alcón Soler, María del Carmen Lázaro Guillamón. 17th EAN annual conference. "Crossing borders: Diversity in Higher Education". Berlín, alemania. 30-06-2008. Científic. 2008.

    • La educación superior para el desarrollo: La necesaria definición de competencias transversales en el diseño de los nuevos títulos y la reciente estrategia de educación para el desarrollo de la AECID
    • Eva Alcón Soler, María del Carmen Lázaro Guillamón. IV Congreso Universidad y Cooperación al Desarrollo. Barcelona. 12-11-2008. Científic. 2008. Ed. Universidad Politécnica de Madrid. ISBN 9788449025723.

    • Higher education for development: The need to define cross-curricular competencies in designing new degree courses
    • María del Carmen Lázaro Guillamón, Eva Alcón Soler. ICERI 2008. International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid. 17-11-2008. Científic. 2008. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461250912.

    • Translation and language learning: AfterCOVALT as a tool for teaching pragmatic in an EFL context
    • Eva Alcón Soler. 1st. International Conference on Corpus-Based Approaches to ELT. Universitat Jaume I. 06-11-2007. Científic. 2007.

    • Propostes d'accions que ha de realitzar la Universitat per a donar suport a la innovació en les empreses
    • Eva Alcón Soler. Seminari Recerca d'Idees per a Incentivar la Innovació. Universitat Jaume I, Castelló de la Plana. 14-02-2007. Científic. 2007.

    • Technological and humanistic education: new challenges for universities
    • Eva Alcón Soler, Modesto Jesús Fabra Valls, Rosa María Grau Gumbau. INTED 2007. Valencia. 07-03-2007. Científic. 2007. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461145164.

    • Consciousness raising tasks and pragmatic learning in foreign language contexts
    • Eva Alcón Soler, Otilia Martí Arnándiz. BAAL/IRAAL Joint International Conference. Cork, Ireland. 07-09-2006. Científic. 2006.

    • Investigating pragmatic development in SLA. Theoretical and methodological issues
    • Eva Alcón Soler. XXIV Congreso Internacional de Asociación Española de Lingüístic Aplicada. Universidad de Murcia. 29-03-2006. Científic. 2006.

    • Audiovisual input, consciousness-raising tasks and pragmatic learning in an EFL context
    • Eva Alcón Soler. XXIV Congreso Internacional AESLA. Madrid. 30-03-2006. Científic. 2006. Ed. Universidad de Murcia. ISBN 9788483717141.

    • Focus on form in a meaning-focused foreign language classroom: an exploratory study
    • Eva Alcón Soler. XXV International AESLA Conference "25 Years of Applied Linguistics in Spain: Landmarks and Challenges". Universidad de Murcia. 19-04-2007. Científic. 2006. Ed. Universidad de Murcia. ISBN 9788483717141.

    • Towards the integration of ICT in language learning and teaching: Reflection and experience Online pragmatic input for EFI autonomy-oriented classrooms: a focus on request acts
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. First International Conference on ICTs and Autonomy Applied to Language learning,TAAAL. Castellón. 26-05-2004. Científic. 2006. Ed. Universitat Jaume I. ISBN 8480215488.

    • Does instruction work for learning pragmatics in the EFL context?
    • Eva Alcón Soler. Eurosla 15 (the 15th Annual Conference of the European Second Language Association). Dubrovink (Croàcia). 14-09-2005. Científic. 2005.

    • The effect of cooperative learning on developing pragmatic knowledge: A sociocultural perspective
    • Eva Alcón Soler. AILA. Madison. 24-07-2005. Científic. 2005.

    • Pragmatic instruction in a Focus on Forms versus a Focus on Form Context: A Study based on suggestions
    • Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor. European Second Language Association (EUROSLA). San Sebastián. 08-09-2004. Científic. 2004.

    • Mediating strategies and learners' perception of pragmatic knowledge on requests
    • Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor. XXII Internacional Congreso Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA). Valencia. 22-04-2004. Científic. 2004.

    • Anàlisi de la representació dels estudiants de filologia anglesa envers la tutorització: proposta de millora de l'acció tutorial en les assignatures de Filologia Anglesa
    • María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, María Carmen Campoy Cubillo, Ana Belén Fernández Guerra, Ester Usó Juan, Patricia Salazar Campillo, María José Esteve Ramos, Alicia Martínez Flor. IV Jornada de Millora Educativa i III Jornada d'Harmonització Europea de la Universitat Jaume I. Castellón. 02-02-2004. Científic. 2004.

    • Developing pragmatic competence in the EFL context: The case of requests in NNS-NNS oral discourse
    • Alicia Martínez Flor, Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. XX Congreso Asociación Española de Lingüistica Aplicada. Jaén. 18-04-2002. Científic. 2003. Ed. Universidad de Jaén. ISBN 8484391620.

    • Elicitation instruments in analysing the use of requestive strategies by foreing language learners of English
    • María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler. Studies in Contrastive Linguistics:Proceedings of the 2nd International contrastive Linguistics Conference. Santiago de Compostela (España). 25-10-2001. Científic. 2001. Ed. Universidade de Santiago de Compostela. ISBN 849750027X.

    • La atención a la forma a partir de la interacción oral: un estudio sobre la adquisición de las estructuras interrogativas
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo. XVIII Congreso de AESLA. Barcelona. 04-05-2000. Científic. 2000.

    • El papel del discurso del profesor en el aprendizaje de lenguas extranjeras
    • Eva Alcón Soler. I Cuso/Congreso Internacional de Metodología y Didáctica del Alemán y del Inglés como Lenguas Extranjeras.. Universidad de Valencia. 01-03-2000. Científic. 2000.

    • Gender-specific vs gender-neutral language in legal texts
    • Eva Alcón Soler. Los Estudios Ingleses: El reto del tercer milenio. Valencia (Espanya). 01-01-2000. Científic. 2000. Ed. Universitat de València. ISBN 8437042178.

    • Cohesión léxica y textos narrativos: análisis cuantitativo en el contexto de la L1, L2 y la LE
    • Josep Roderic Guzmán Pitarch, Isabel García Izquierdo, Eva Alcón Soler. Panorama actual de la Lingüística Aplicada. Conocimiento, Procesamiento y Uso del Lenguaje. Logroño. 01-01-2000. Científic. 2000. Ed. Universidad de La Rioja. ISBN 8469933639.

    • Teaching discourse competence in the classroom: An example based on the discourse marker well in EFL Materials.
    • Eva Alcón Soler, Deborah Tricker. Proceedings of the 22nd International Conference of AEDEAN.. Lleida. 01-01-2000. Científic. 2000. Ed. Arts Gràfiques Bobalà. ISBN 8484090540.

    • Pragmatic Competence and foreign language instruction: A study on the use of request strategies by English adult Learners
    • María del Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler. Proceedings of the 24 th International conference of AEDEAN. Ciudad Real. 01-01-2000. Científic. 2000. Ed. Universidad de Castilla La Mancha. ISBN 8469957090.

    • Interaction as an aid to second language learning
    • Eva Alcón Soler. 12th World Congress of the International Association of Applied Linguistics.. Tokio, Japón.. 02-08-1999. Científic. 1999.

    • Language learning strategies and second language use in the academic context
    • Eva Alcón Soler, Josep Roderic Guzmán Pitarch. Proceedings of the International ISAPL Conference on Psycholinguistics. Porto (Portugal). 01-01-1999. Científic. 1999. Ed. Universidade do Porto. ISBN 9729350337.

    • El papel del léxico, marcas formales y uso de la L1 o L2 en la delimitación del párrafo
    • Josep Roderic Guzmán Pitarch, Eva Alcón Soler. Perspectivas pragmáticas en lingüística aplicada. Zaragoza (Espanya). 15-04-1997. Científic. 1998. Ed. Anubar Ediciones. ISBN 84701326522.

    • On the study of communication strategies in non-native discourse: A recent proposal within oral interaction.
    • Eva Alcón Soler. Proceeding of the 20th international AEDEAN conference. Barcelona. 01-01-1997. Científic. 1997. Ed. Universitat de Barcelona. ISBN 8447706249.

    Participació en programes de doctorat extern


    • Programa de Postgrado Lengua y Lingüística Inglesa. Aplicaciones Académicas y Profesionales
    • Eva Alcón Soler. Eva Alcón Soler. 03-12-2007.Universidad de Murcia. Departamento de Filología Inglesa.

    • Màster Oficial: Lingüística Aplicada i Adquisició de Llengües en Contextos Multilingües
    • Eva Alcón Soler. Eva Alcón Soler. 21-11-2007.Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i Alemanya.

    • Tendencias Actuales de Investigación en Lingüística Inglesa: Teórica y Aplicada
    • Eva Alcón Soler. Eva Alcón Soler. 16-04-2007.Universidad de Murcia. Departamento de Filología Inglesa.

    • Adquisición de Segundas Lenguas
    • Eva Alcón Soler. Eva Alcón Soler. 02-06-2006.Universidad de Sevilla. Departamento de Filología Inglesa (Lengua Inglesa).

    • Interuniversitario Lingüística Aplicada
    • Eva Alcón Soler. Eva Alcón Soler. 18-05-2006.Universitat de Barcelona. Departament Filologia Anglesa i Alemanya.

    • Interuniversitario Lingüística Aplicada
    • Eva Alcón Soler. Eva Alcón Soler. 10-04-2006.Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibersitatea. Departamento de Filología Inglesa y Alemana y de Traducción e Interpretación.

    Conferències invitades en altres centres d'investigació


    • Discourse and language learning in educational settings
    • Eva Alcón Soler. Universidad del País Vasco(UPV/EHU)-Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación (Espanya). 28-05-2013.

    • Acquisition of EFL pragmatics as a second language
    • Eva Alcón Soler. Georgetown University. 01-04-2011.

    • Discourse and language learning in the EFL context
    • Eva Alcón Soler. Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Filologia. 05-02-2007.

    • Research in the field of interlanguage pragmatics and research conducted in the area of learning pragmatics in foreign language contexts
    • Eva Alcón Soler. Postgraduate programme, Faculty of Arts, Law and Social Sciences, Cambridge Campus, Anglia Ruskin University (UK). 23-11-2006.

    • Noticing, uptake and language learning
    • Eva Alcón Soler. Faculty of Education, University of Cambridge (UK). 21-11-2006.

    • Linguistics and Language Teaching
    • Eva Alcón Soler. School of Modern Languages, Queen Mary, University of London. 30-10-2006.

    • Individual differences, interaction and language learning
    • Eva Alcón Soler. Universidad de Sevilla. 02-06-2006.

    • Pragmatics and instructed language learning
    • Eva Alcón Soler. University of Cambridge. 31-10-2005.

    • Learning to communicative in a foreign culture
    • Eva Alcón Soler. Anglia Polytechnic University. 07-10-2004.

    • El factor sexo/género en la interacción oral en el aula: implicaciones para el aprendizaje de lenguas.
    • Eva Alcón Soler. Universidad de Castilla la Mancha. 25-06-2001.

    • Interacción y aprendizaje en el aula: la influencia del factor sexo/género.
    • Eva Alcón Soler. Universidad de la Rioja. 02-03-2001.

    • Interacció a l'aula d'anglés.
    • Eva Alcón Soler. Vinaròs: Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius. 15-12-1999.

    • Interacción y aprendizaje de lenguas extranjeras en el contexto del aula
    • Eva Alcón Soler. Manchester Metropolitan University.. 09-12-1999.

    • A reflextive approach towards English language learnirng in the spanish University context
    • Eva Alcón Soler. Research seminar in Manchester Metropolitan University. 25-03-1998.

    • Learner training towards autonomy in the Spanish University context
    • Eva Alcón Soler. Universitat de Barcelona. 06-11-1997.

    Comités de congresos


    • Eva Alcón Soler. Asociación Española de Lingüística Aplicada, panel: Adquisición y Aprendizaje.. León. . Científic.

    • Eva Alcón Soler. XXV Congreso Internacional de AESLA: "25 Years of Applied Linguistics in Spain: Landmarks and Challenges". Universidad de Murcia. 19-04-2007. Científic.

    • Eva Alcón Soler, Rosa María Grau Gumbau, Leonor Lapeña Barrachina, Miguel Salvador Bauzà, Joan Serafí Bernat Martí, Vicente Sixto Safont Villarreal, María Lidón Moliner Miravet, Miguel Angel Fortea Bagán. V Jornada de Millora Educativa i IV Jornada d'Harmonització Europea de la Universitat Jaume I. Castelló. 25-01-2005. Docent.

    • Eva Alcón Soler, Rosa María Grau Gumbau, Leonor Lapeña Barrachina, Miguel Salvador Bauzà, Joan Serafí Bernat Martí, Vicente Sixto Safont Villarreal, María Lidón Moliner Miravet, Miguel Angel Fortea Bagán, Isabel García Izquierdo. IV Jornada de Millora Educativa a i III Jornada d'Harmonització Europea de la Universitat Jaume I. Castelló. 29-01-2004. Docent.

    • Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, María del Pilar Safont Jordà, María Carmen Campoy Cubillo, Ana Belén Fernández Guerra, Ester Usó Juan, Patricia Salazar Campillo, María José Esteve Ramos, Alicia Martínez Flor. IV Jornades de metodologia de la llengua anglesa. Castelló. 05-11-2003. Científic.

    • Eva Alcón Soler. III Jornadas de Metodologia de llengua Anglesa. Castellón. 15-11-2001. Científic.

    Referee de publicacions periòdiques


    • Eva Alcón Soler. 2008 TESOL QUARTERLY.

    • Eva Alcón Soler. 2006 QUADERNS DE FILOLOGIA. ESTUDIS LINGÜÍSTICS.

    • Eva Alcón Soler. 2005 SYSTEM.

    Edició de monogràfic


    • Mixed method approaches in investigating pragmatic learning
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar Safont Jordà. 2018. Científic. ISSN 0346-251X.

    • Special Issue on Pragmatics
    • Linda Yates, Eva Alcón Soler. 2015. Científic. ISSN 0346-251X.

    • Interaction and language learning in foreing language contexts
    • Eva Alcón Soler, María del Pilar García Mayo. 2009. Científic. ISSN 0019-042X.

    • Pragmatics in instructed language learning
    • Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor. 2005. Científic. ISSN 0346-251X.

    • Discourse Analysis and Language Teaching
    • Eva Alcón Soler, Josep Roderic Guzmán Pitarch. 2000. Científic. ISSN 0817-9514.

    • Special issue on ‘Communication, cognition and second language acquisition
    • Eva Alcón Soler. 1997. Científic. ISSN 0378-0880.

    Comité revistes científiques


    • Advisory Board
    • Inmaculada Fortanet Gómez, Eva Alcón Soler. LANGUAGE VALUE. 2017. Comité científic-Consell assesor. ISSN 1989-7103.