UJI

Informació personal

NIGHTINGALE , RICHARD MARK
  • Professor/a Ajudant/a Doctor/a Tipus II
  • Dep. d'Estudis Anglesos - Filologia Anglesa
  • Lingüística aplicada a l'ensenyament de la llengua anglesa
  • HC1302DD - (964 729589)
  • nighting@uji.es
  • Ressenya Personal

    Richard Nightingale és professor ajudant doctor del Departament d'Estudis Anglesos de la Universitat Jaume I, on també és membre del grup de recerca LAELA. Richard és doctor de lingüística aplicada a la llengua anglesa. La seua tesi doctoral presenta un estudi que aplica una perspectiva de la teoria de la complexitat a les actituds lingüístiques multilingües en adolescents en funció de les seues pràctiques extraescolars. Els interessos de recerca de Richard inclouen: el multilingüisme, la sociolingüística, la pragmàtica, les actituds lingüístiques, els factors afectius, els factors contextuals, i l'aprenentatge primerenc de llengües. Ha presentat les seues recerques en diverses conferències internacionals i ha publicat amb les editorials internacionals Springer, Peter Lang i Brill. 

    Links


    Horari Actual


    Horari de tutories de Richard Mark Nightingale


    Primer semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dimarts 10:00 13:00 09-09-2019 22-01-2020

    El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre


    Segon semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dimarts 10:00 13:00 23-01-2020 31-07-2020

    El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre


    Horari de docència de Richard Mark Nightingale


    Segon semestre


    Assignatura Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    EA0930 - TE1 Dijous 09:00 11:00 23-01-2020 21-05-2020
    EA0930 - TE1 Dilluns 11:00 13:00 27-01-2020 18-05-2020

    Assignatures amb docència


    Assignatures Titulació
    EA0930 - Sociolingüística de la Llengua Anglesa Grau en Estudis Anglesos
    EA0938 - Trabajo de Final de Grado Grado en Estudios Ingleses
    SAY023 - Actituds Lingüístiques Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (Presencial)
    SAY029 - Competència Pragmàtica Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (Presencial)
    SAY031 - Treball de Final de Màster Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (Presencial)
    SAY033 - Pràctiques Externes en Contextos Educatius Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (Presencial)
    SAY523 - Actituds Lingüístiques (AD) Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (A distància)
    SAY529 - Competència Pragmàtica (AD) Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (A distància)
    SAY531 - Treball de Final de Màster Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (A distància)
    SAY533 - Pràctiques Externes en Contextos Educatius Màster Universitari en Ensenyament i Adquisició de la Llengua Anglesa en Contextos Multilingües (Pla de 2013) (A distància)

    Publicacions


    Publicacions periòdiques amb comitè de selecció


    Llibres


    • Bridging the gap between the internal and the external. The effect of sociocultural factors in adolescent learners’ attitudes towards English
    • Richard Mark Nightingale. 2012. Autoria. Científic. ISBN 9783846598894. Saarbrúcken (Alemanya). Ed. Lambert Academic Publishing.

    Capítols de llibre


    Ponències a congressos


    • Assessing the impact of extramural media contact on the foreign-language pragmatic competence and awareness of English philology students in Spain
    • Richard Mark Nightingale. Fifth Annual Spring Research Seminar: Research Update on Teaching and Learning in Multilingual Contexts. Barcelona (Espanya). 31-05-2019. Científic. 2019.

    • Identity, emotions, and attitudes: a dominant language constellation case-study
    • Richard Mark Nightingale. 11th International Conference on Multilingualism and Third Language Acquisition. Lisboa (Portugal). 13-09-2018. Científic. 2018.

    • Young multilingual language practice and virtual imagined communities
    • Richard Mark Nightingale. 30th International Conference on Foreign and Second Language Acquisition (ICFSLA). Szczyrk (Polònia). 17-05-2018. Científic. 2018.

    • Language contact in out-of-school contexts and Spanish secondary education students’ attitudes towards English
    • Richard Mark Nightingale. Third Silesian Meeting of Young Scholars (SMYS) & Second Young Researchers' International Symposium on Multilingualism (YRISM). Szczyrk (Polònia). 16-11-2017. Científic. 2017.

    • «Getting to the point»: una propuesta para el desarrollo y la evaluación de las competencias del inglés escrito en el contexto universitario
    • Richard Mark Nightingale. VI Jornada Nacional sobre Estudios Universitarios , II Taller de Innovación Educativa. Castelló de la Plana (Espanya). 09-11-2017. Docent. 2017. Ed. Universitat Jaume I. ISBN 9788416546800.

    • Pragmatic codeswitching: adolescents’ pragmatic awareness and multilingual practice in multimodal online contexts
    • María del Pilar Safont Jordà, Richard Mark Nightingale. XXXV Congreso Internacional de AESLA: “Las lenguas en la encrucijada: formación, acreditación y contexto de uso”. Jaén (Espanya). 04-05-2017. Científic. 2017.

    • Online environments, affordance, and emergent multilingual practices: an emic focus
    • Richard Mark Nightingale. 10th International Conference on Multilingualism and Third Language Acquisition. Viena (Àustria). 01-09-2016. Científic. 2016.

    • Catalan-language television and attitudes towards a minority language: the case of adolescents in the Valencian Comunity
    • Richard Mark Nightingale. Donostia Young Researchers International Symposium on Multilingualism (DISM 2016). Donostia (Espanya). 03-03-2016. Científic. 2016.

    • Authentic materials and early language learning: Incorporating cartoons in preschool classrooms
    • Richard Mark Nightingale. Plurilingualism Conference and Workshop: New practices for the teaching-learning of foreign languages. Castelló de la Plana (Espanya). 06-07-2015. Docent. 2015.

    • ¿Y el inglés en casa? Los dibujos animados como recurso en el desarrollo multilingüe
    • Richard Mark Nightingale. Hacia una escuela plurilingüe: convendría adoptar una metodología de inmersión lingüística para favorecer el aprendizaje del inglés?. Castelló de la Plana. 10-11-2014. Docent. 2014.

    • Social network use and language attitudes in young multilinguals: a dynamic perspective
    • Richard Mark Nightingale. 9ª International Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism. Uppsala University, Stockholm (Suècia). 12-06-2014. Científic. 2014.

    • Use, indentity and conflict: three languages in contact in the Valencian Community
    • Richard Mark Nightingale. XXXI Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA). Comunicación, Cognición y Cibernétic@. San Cristobal de La Laguna, Tenerife (Espanya). 18-04-2013. Científic. 2014. Ed. Asociación Española de Lingüística Aplicada. ISBN 9788461686803.

    • A descritive analysis of exposure to formulaic language in children's entertainment media
    • Richard Mark Nightingale. 25th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition (ICFSLA 2013) . Szczyrk (Polònia). 23-05-2013. Científic. 2013.

    • Bridging the gap between the internal and the external: The effect of sociocultural factors in adolescent learners' attitudes towards English
    • Richard Mark Nightingale. 8th International Conference on Third Language Acquisition and Multiligualism. Castelló de la Plana (Espanya). 13-09-2012. Científic. 2012.

    Conferències invitades en altres centres d'investigació


    • Exploiting qualitative data in multilingualism research: a focus on affective and contextual factors
    • Richard Mark Nightingale. University of London (Regne Unit). 13-03-2019.