UJI

Informació personal

GIRÓN GARCÍA, CAROLINA
  • Professor/a Ajudant/a Doctor/a Tipus II
  • Dep. d'Estudis Anglesos - Filologia Anglesa
  • Secretari/ària de departament
  • Coordinador/a d'Intercanvi
  • Grup de Recerca en Semàntica Contrastiva i Aplicada
  • INSTITUT INTERUNIVERSITARI DE LLENGÜES MODERNES I APLICADES
  • HC1322DD - (964 729603)
  • gironc@uji.es
  • Ressenya Personal

    Formació acadèmica:

    - Llicenciatura en Filologia Anglesa. Universitat Jaume I. Juny 2005

    - Doctora "cum laude" per unanimitat en Anàlisi del discurs. Teoria i aplicacions a l'ús i adquisició de la llengua anglesa. (12510) R.D. 778/1998. Universitat Jaume I. Octubre 2013.

    Experiència acadèmica:

    - Anys de vinculació: 2007 i continua

    - Figura contractual actual: Ajudant/a Doctor/a Tipus II (2015)

    Linies de investigació:

    - Aprenentatge de segones llengues i llengues estrangeres

    - Ús de les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)

    - Noves literàcies i concepte de gènere digital

    - Modes de lectura "online"

     

    Investigació


    Horari Actual


    Horari de tutories de Carolina Girón García


    Primer semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dimecres 11:30 13:00 09-09-2019 22-01-2020
    Divendres 11:00 12:30 09-09-2019 22-01-2020

    El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre


    Segon semestre


    Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    Dimarts 10:00 13:00 23-01-2020 31-07-2020

    El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre


    Horari de docència de Carolina Girón García


    Primer semestre


    Assignatura Dia Hora Inicial Hora Final Data Inicial Data Final
    DR1009 - PR1 Dimecres 09:00 11:00 16-10-2019 18-12-2019
    DR1009 - PR1 Divendres 08:30 10:30 11-10-2019 20-12-2019
    DR1009 - TE1 Dimecres 09:00 11:00 11-09-2019 02-10-2019
    DR1009 - TE1 Divendres 08:30 10:30 13-09-2019 04-10-2019
    EA0904 - PR3 Dijous 13:00 15:00 12-09-2019 19-12-2019
    EA0904 - PR3 Dimarts 13:00 15:00 10-09-2019 17-12-2019
    EA0911 - PR1 Dijous 11:00 13:00 12-09-2019 19-12-2019
    EA0911 - TE1 Dimarts 11:00 13:00 10-09-2019 17-12-2019

    Assignatures amb docència


    Assignatures Titulació
    DR1009 - Anglès Jurídic (Idioma Modern) Grau en Dret
    EA0904 - Anglès Escrit: Textos Bàsics Grau en Estudis Anglesos
    EA0911 - Fonètica i Fonologia Angleses Grau en Estudis Anglesos
    EA0938 - Trabajo de Final de Grado Grado en Estudios Ingleses
    SBC016 - Autonomia i Aprenentatge de Llengües Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües (Pla de 2013)
    SBC021 - Llengua Anglesa (Perfeccionament) Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües (Pla de 2013)
    SBC041 - Pràctiques Externes Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües (Pla de 2013)
    SBC042 - Treball de Final de Màster Màster Universitari en Comunicació Intercultural i Ensenyament de Llengües (Pla de 2013)

    Publicacions


    Publicacions periòdiques amb comitè de selecció


    Llibres


    • Learning Styles and Reading Modes in the Development of Language Learning Autonomy through "Cybertasks"
    • Carolina Girón García. 2013. Autoria. Tesi doctoral. ISBN 9788469591796. Barcelona. Ed. Universitat Jaume I.

    Capítols de llibre


    • Metaphors in the digital world: The case of metaphorical frames in ‘Facebook’ and ‘Amazon’
    • Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau. Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse. Berlin (Alemanya). Ed. De Gruyter. 2019. ISBN 9783110625882. Científic.

    • Task-based Learning Activities in English Language: The emergence of Cybertasks
    • Carolina Girón García. Language & Technology. Computer Assisted Language Learning. Iran (Iran). Ed. Khate Sefied Press. 2013. ISBN 9786006311692. Científic.

    • Exploring "Spontaneous" New Literacies though "Cybertasks"
    • Carolina Girón García. Multiple Voices in Academic and Professional Discourse. Current Issues in Specialised Language Research, Teaching and New Technologies. Newcastle. Ed. Cambridge Scholars Publishing. 2011. ISBN 9781443829717. Científic.

    • The Use of Webquest as a Pedagogical Proposal for the Development of Language Learning Autonomy in the Foreign Language Learning Classroom
    • Carolina Girón García. Helping people to learn foreign languages: Teach-niques and Teach-nologies. Murcia. Ed. Fundación Universitaria San Antonio. 2009. ISBN 9788496353886. Científic.

    Ponències a congressos


    • The Emergence of the "Multimodal" Learning Style and the Use of "Wix" in the ESP Classroom at the Universitat Jaume I
    • Noelia Gargallo Camarillas, Carolina Girón García. V Jornada d'Experiències d'Innovació Educativa de l'UJI (JEIE2019). Castelló de la Plana (Espanya). 11-07-2019. Docent. 2019.

    • The Role of Metaphorical Language in the Virtual Context
    • Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco. Conference The Creative Power of Metaphor. Oxford (Regne Unit). 29-03-2019. Científic. 2019.

    • Students’ self-perception of motivation regarding a cybertask integrating different types of online resources in the esp classroom
    • Carolina Girón García, Antonio José Silvestre López. 13th International Technology, Education and Development Conference (INTED2019). València (Espanya). 11-03-2019. Científic. 2019. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788409086191.

    • Analysing the Configuration of Digital Metaphors at the Level of Frame
    • Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García. V International conference on metaphor and discourse: Metaphor across cultures and social spheres. Castellón de la Plana (Espanya). 08-11-2018. Científic. 2018.

    • Cognitive constructs guiding digital metaphors: a study of metaphorical transference
    • Montserrat Esbrí Blasco, Carolina Girón García. Multidisciplinary and Multicultural Discourses: Research and Profession (ENTRETEXTOS 2018). Castelló de la Plana (Espanya). 25-10-2018. Científic. 2018.

    • Navigating the mind: “Metaphorical Transference” in the digital environment
    • Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco. XI Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Cognitiva (AELCO). Córdoba (Espanya). 17-10-2018. Científic. 2018.

    • Metaphor’s Analysis in the Digital Age: How to interpret Reality in ‘Pinterest’
    • Carolina Girón García. Metaphor Festival Amsterdam 2017. Amsterdam (Països Baixos). 31-08-2017. Científic. 2017.

    • Semantic Frames As a Tool of Comparison Between Virtual and Real-Life Cognitive Domains
    • Carolina Girón García. X Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Cognitiva (AELCO). Universidad de Alcalá (Espanya). 26-10-2016. Científic. 2016.

    • Identifying metaphorical expressions in digital genres: The case of Facebook
    • Carolina Girón García. IV International Conference on Metaphor and Discourse "New Cognitive Domains in the 21st Century". Castellón de la Plana (Espanya). 03-12-2015. Científic. 2015.

    • Metaphors, frames and social networks
    • Carolina Girón García. Seminar on "Frame Semantics". Castellón de la Plana (Espanya). 26-05-2015. Científic. 2015.

    • Metaphors in Social Networks: A Review of Lexical Units in "Facebook"
    • Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau, Montserrat Esbrí Blasco. XXXIII Congreso Internacioal de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA.) La comunicación Multimodal en el siglo XXI: Retos Académico y profesionales (AESLA 2015). Universidad Politécnica de Madrid (Espanya). 16-04-2015. Científic. 2015.

    • Metaphor, cybergenre and user strategic modes
    • Carolina Girón García. IX Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Cognitiva (AELCO 2014). Badajoz (Espanya). 15-10-2014. Científic. 2014.

    • "Facebook" as a metaphorical virtual space
    • Carolina Girón García, María Luisa Renau Renau. IX Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Cognitiva (AELCO 2014). Badajoz (Espanya). 15-10-2014. Científic. 2014.

    • How to assess speaking in esp contexts with a speaking-based rubric: a qualitative study with undergraduate students
    • Carolina Girón García. XXXII Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA).Industrias de la Lengua y Cambio Social (AESLA 2014). Universidad Pablo de Olavide, Sevilla (Espanya). 03-04-2014. Docent. 2014.

    • Digital Literacy and Metaphorical Models
    • Carolina Girón García, Ignasi Navarro Ferrando. EduRe'14 International Virtual Conference on Education, Social and Technological Sciencess. Univsersidad Politécnica de València (Espanya). 13-03-2014. Científic. 2014. ISSN 2341-2593.

    • Literacy and the New Technologies in EFL settings: How do university students really cope with reading comprehension through online task-based activities?
    • Carolina Girón García. 2º International Conference on Innovation, Documentation and Teaching Technologies (INNODOCT 2014). Universitat Politécnica de Valencia (Espanya). 08-05-2014. Científic. 2014. Ed. Universitat Politècnica de València. ISBN 9788490482728.

    • Design and development of a webquest for the course "English Applied Linguistics: An Introduction" (EA0914). Evaluation of its educational role in the classsroom
    • Carolina Girón García, María Noelia Ruiz Madrid. 2º International Conference on Innovation, Documentation and Teaching Technologies (INNODOCT 2014). Universitat Politécnica de Valencia (Espanya). 08-05-2014. Docent. 2014. Ed. Universitat Politècnica de València. ISBN 9788490482728.

    • Internet for teaching and learning purposes: students' attitudes towards learning EFL in university settings
    • Carolina Girón García. VII International Conference on Language Acquisition (AEAL). Universidad del País Vasco (Espanya). 04-09-2013. Científic. 2013.

    • Towards a digitial education in English as a foreign language (EFL)
    • Carolina Girón García. Fifth AILA-Europe Junior Researcher Meeting. Dublin (Irlanda). 18-06-2013. Científic. 2013.

    • Second Language acquisition wich ICTS. Students' most effective learning styles and reading modes in German, French and English
    • Carolina Girón García, María Victoria Gaspar Verdú. 6th International Technology, Education and Development (INTED 2012). Valencia. 05-03-2012. Docent. 2012. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461555635.

    • Reading on the Internet: A relationship between Computer, Language and Literacy
    • Carolina Girón García. X Congreso Internacional de Lingüística General. Zaragoza (Espanya). 18-04-2012. Científic. 2012. Ed. Universidad de Zaragoza. ISBN 9788492522705.

    • An online language learning task: learning styles and reading modes
    • Carolina Girón García. 6th International Technology, Education and Development (INTED 2012). Valencia (Espanya). 05-03-2012. Científic. 2012. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461555635.

    • An evolution towards cybergenres: results from the Cibertaaal Project
    • Carolina Girón García. 6th International Technology, Education and Development (INTED 2012). Valencia (Espanya). 05-03-2012. Científic. 2012. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461555635.

    • Variables affecting learners' cognitive and pragmatic strategies when reading hypertext. Results from the CIBERTAAAL PROJECT LE
    • María Victoria Gaspar Verdú, Carolina Girón García, Mercedes Sanz Gil. 6th International Technology, Education and Development (INTED 2012). Valencia (Espanya). 05-03-2012. Científic. 2012. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461555635.

    • English language learning: from previous knowledge to self-assessment
    • Carolina Girón García. 4th International conference on education and new learning technologies (EDULEARN12 ). Barcelona (Espanya). 02-07-2012. Docent. 2012. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788469534915.

    • Foreign language learning in ICT contexts: a study of learning styles and reading modes in English, French and German
    • Carolina Girón García, María Victoria Gaspar Verdú. 4th International conference on education and new learning technologies (EDULEARN12). Barcelona (Espanya). 02-07-2012. Científic. 2012. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788469534915.

    • Digital context teaching: learning to learn in a foreign language
    • Carolina Girón García. 4th Internacional Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN 2012). Barcelona (Espanya). 02-07-2012. Científic. 2012. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788469534915.

    • Learning how to write: cybertasks as a pedagogical tool in English language
    • Carolina Girón García. International Conference of Education, Research and Innovation (iCERi2011). Madrid (Espanya). 14-11-2012. Científic. 2011. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461533244.

    • El projecte GIAPEL i l'autonomia de l'aprenentatge
    • Carolina Girón García. Jornades de Manualística "Els llibres de text, a examen". Castellón. 22-11-2010. Docent. 2010.

    • The influence of language levels and navigation strategies on task-based activities
    • Carolina Girón García. International Conference on Education and New Learning Technologies ( EDULEARN 10). Barcelona (Espanya). 05-07-2010. Científic. 2010. Ed. Edulearn. ISBN 9788461393862.

    • Exploring "spontaneous" new literacies through "cybertasks"
    • Carolina Girón García. International Conference "Interdisciplinarity, Languages and ICT". Valencia (Espanya). 12-03-2010. Científic. 2010.

    • Learning to learn in an english language classroom through autonomising task-based activities
    • Carolina Girón García. International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2010). Madrid (Espanya). 15-11-2010. Científic. 2010. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461424399.

    • Cybertask as a Pedagogical Tool in the Development of Language Learning Autonomy
    • Carolina Girón García. First Conference of Young Researchers on Anglophone Studies. Salamanca (Espanya). 01-10-2009. Científic. 2009.

    • Autonomy language learning through "Cybertasks": learning styles and strategies of navigation
    • Carolina Girón García. 2nd International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2009). Madrid (Espanya). 16-11-2012. Científic. 2009. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461329557.

    • Methods and Instruments for Analysis
    • Carolina Girón García. Genre Theory and New Literacies. Applications to Autonomous Language Learning. Castellón (Espanya). 11-11-2008. Científic. 2008.

    • The concept of genre and the new literacy: an evolution towards cybergenres
    • Carolina Girón García. I International Conference on the Language of Science and Technology. Castellón (Espanya). 16-10-2008. Científic. 2008.

    • The Use of WebQuests as a Pedagogical Proposal for the Development of Language Learning Autonomy in the EFL Classroom
    • Carolina Girón García. III International Conference on Human and Material Resources in Foreign Language Learning. Murcia. 17-07-2008. Docent. 2008.

    • Cybergenres and autonomous language learning. Pragmatic strategies and cognitive models in the production and processing of digital genres
    • Antonio José Silvestre López, Ignasi Navarro Ferrando, María Luisa Villanueva Alfonso, Carolina Girón García. International Technology, Education and Development Conference (INTED 2008). Valencia (Espanya). 03-03-2008. Científic. 2008. Ed. International Academy of Technology, Education and Development (IATED). ISBN 9788461201907.

    Comités de congresos


    • Carolina Girón García. 1st International Conference on Digital Linguistics (CILiDi'19). Granada (Espanya). 29-05-2019. Científic.

    • Ignasi Navarro Ferrando, Ulrike Oster, Antonio José Silvestre López, María Luisa Renau Renau, Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco, Sorina Stelea, Noelia Gargallo Camarillas, Lorena Bort Mir, José Luis Otal Campo, José Javier Juan Checa, Nuria Flor Fabregat, Begoña Andrés Sánchez. V International Conference On Metaphor And Discourse: Metaphor across cultures and social spheres. Castelló de la Plana (Espanya). 08-11-2018. Científic.

    • Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño, Vicente Beltrán Palanques, Pilar Ezpeleta Piorno, Carolina Girón García, Teresa Molés Cases, Ignasi Navarro Ferrando, María Luisa Renau Renau. II Congreso Internacional Entretextos: Multidisciplinary and Multicultural Discourses: Research and Profession. Castellón de la Plana (Espanya). 25-10-2018. Científic.

    • Begoña Bellés Fortuño, Anabel Borja Albi, Pilar Ezpeleta Piorno, Isabel García Izquierdo, Carolina Girón García, Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Ignasi Navarro Ferrando, Vicent Manuel Salvador Liern. II Congreso Internacional Entretextos: Multidisciplinary and Multicultural Discourses: Research and Profession. Castellón de la Plana (Espanya). 25-10-2018. Científic.

    • Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco, Lorena Bort Mir, Carolina Girón García, José Javier Juan Checa, Ulrike Oster, José Luis Otal Campo, María Luisa Renau Renau, Antonio José Silvestre López. IV International Conference on Metaphor and Discourse "New Cognitive Domains in the 21st Century". Castellón (Espanya). 03-12-2015. Científic.

    Referee de publicacions periòdiques


    • Carolina Girón García. 2019 CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS.

    • Carolina Girón García. 2018 CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS.