Informació personal
|
SENENT VIDAL, MARÍA JOSÉ
|
Investigació
María José Senent Vidal és doctora en Dret per la Universitat Jaume I i professora T.U. en el Departament de Dret privat de la Universitat Jaume I, a la qual es va incorporar l'any 1991; és coordinadora del Máster Universitari en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat; i és vicepresidenta de la Fundació Isonomia.
Realitza activitat docent, a primer i segon cicle universitari, grau, master i doctorat; principalment en els graus d'Enginyeria Informàtica i Disseny i Desenvolupament de Videojocs de la Universitat Jaume I, així com als Masters en Igualtat i Gènere a l'Àmbit Públic i Privat de la Universitat Jaume I, i en Economia Social (Cooperatives i Entitats No Lucratives) de la Universitat de València.
És membre del Grup d'investigació consolidat "Dret, Gènere i Igualtat Efectiva de Dones i Homes" de la Universitat Jaume I, dins del qual centra la seua tasca investigadora, principalment, en els àmbits de l'aplicació de la perspectiva de gènere al Dret mercantil, del Dret de l'economia social, i del Dret de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
És autora de nombrosos articles i ponències, així com de capítols de llibre i de dues monografies. Ha sigut investigadora responsable i ha participat i participa en diversos projectes d'investigació.
Ha realitzat diferents tasques de gestió acadèmica: Secretaria General de la Universitat; Presidenta de la Junta electoral; Secretaria del Departament de Dret privat; membre del Claustre Constituent; Presidenta de la Junta de personal del PDI; i membre de diversos comités i comissions consultives.
Horari Actual
Horari de tutories de María José Senent Vidal
Primer semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Dimarts | 13:00 | 14:00 | 09-09-2020 | 22-01-2021 |
Dimecres | 14:00 | 15:00 | 09-09-2020 | 22-01-2021 |
Dimecres | 11:00 | 12:00 | 09-09-2020 | 22-01-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre
Segon semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Dilluns | 12:00 | 13:00 | 23-01-2021 | 31-07-2021 |
Dijous | 12:00 | 14:00 | 23-01-2021 | 31-07-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre
Horari de docència de María José Senent Vidal
Segon semestre
Assignatura | Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|---|
EI1026 - AV1 | Dilluns | 08:00 | 12:00 | 08-02-2021 | 17-05-2021 |
EI1026 - PR1 | Dijous | 09:30 | 11:00 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
EI1026 - PR2 | Dijous | 11:30 | 13:00 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
EI1026 - SE1 | Dijous | 09:30 | 11:00 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
EI1026 - SE2 | Dijous | 11:30 | 13:00 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
EI1026 - TE1 | Dijous | 15:00 | 16:30 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
EI1026 - TU1 | Dijous | 09:30 | 11:00 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
EI1026 - TU2 | Dijous | 11:30 | 13:00 | 04-02-2021 | 27-05-2021 |
VJ1232 - AV1 | Dilluns | 19:00 | 19:30 | 08-02-2021 | 17-05-2021 |
VJ1232 - PR1 | Dilluns | 17:00 | 19:00 | 08-02-2021 | 24-05-2021 |
VJ1232 - TE1 | Dilluns | 15:00 | 17:00 | 08-02-2021 | 24-05-2021 |
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
EI1026 - Dret de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions | Grau en Enginyeria Informàtica |
SRM041 - Pràctiques Professionals | Màster Universitari en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat (Pla de 2013) |
SRM042 - Treball de Final de Màster | Màster Universitari en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat (Pla de 2013) |
SRM044 - Treball de Final de Màster d'Investigació | Màster Universitari en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat (Pla de 2013) |
SRM045 - Tècniques d'Investigació i Treball de Final de Màster | Màster Universitari en Igualtat i Gènere en l'Àmbit Públic i Privat (Pla de 2013) |
VJ1232 - Aspectes Legals dels Videojocs | Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs |
Publicacions
Publicacions periòdiques amb comitè de selecció
- "¡Mis socios no me dejan conciliar!": el derecho a la conciliación de la vida familiar y laboral en las sociedades cooperativas : comentario a la sentencia del Tribunal de Justicia de la Unión Europea (Sala segund), de 16 de junio de 2016
- La ley de titularidad compartida de las explotaciones agrarias y sus potenciales efectos jurídicos en las entidades de economía social
- Principios cooperativos, género y RSE
- ¿Cómo pueden aprovechar las cooperativas el talento de las mujeres? Responsabilidad Social, Empresarial e Igualdad Real
- Nuevas metodologías docentes en asignaturas de Derecho Constitucional de la Universitat Jaume I
- Equidad de género en la responsabilidad social empresarial
- Aspectos relevantes de la investigación jurídica en economía social
- La protección jurídica del denominado "conocimiento libre"
- EL REGLAMENTO INTERNO DE RÉGIMEN INTERNO DE LA COOPERATIVA "INSTRUCCIONES DE USO"
- COMENTARIO A LA SENTENCIA DEL TRIBUNAL SUPREMO DE 1 DE JUNIO DE 2004 (CIVIL) ESTABLECIMIENTO EN REGLAMENTO DE RÉGIMEN INTERIOR DE COOPERATIVA COMO CAUSA DE BAJA OBLIGATORIA DE LOS SOCIOS...
- LAS COOPERATIVAS COMO EMPRESAS DE INSERCIÓN SOCIAL
- NOVEDADES DE LA LEY 8/2003 DE COOPERATIVAS DE LA COMUNIDAD VALENCIANA
- El concepto de interés social en la cooperativa
Llibres
- LA IMPUGNACIÓ DELS ACORDS SOCIALS A LA COOPERATIVA
- Apunts de Dret de la informática
Capítols de llibre
- El género en la responsabilidad social empresarial. Especial incidencia en las acciones positivas de buen gobierno corporativo
- Las cooperativas en España
- Estatutos sociales y otros documentos
- Constitución de la cooperativa. Registro de Cooperativas
- El principio de presencia equilibrada en el ámbito del Derecho privado
- La aplicación del principio de presencia equilibrada de mujeres y hombres en las sociedades cotizadas
- L'aprenentatge cooperatiu com a proposta d'ensenyament en la docència universitària (II)
- L’aprenentatge cooperatiu com a proposta d’ensenyament en la docència universitària.
- LA IGUALDAD EN LA RESPONSABILIDAD SOCIAL DE LAS EMPRESAS
- Virtualitat i autoavaluació: incorporació a la didàctica de la traducció jurídica d’exercicis d’autoavaluació en entorns virtuals per a l’adquisició de competències extralingüístiques i traductològiques.
- Millora educativa mitjançant aprenentatge cooperatiu
- La Llei de sindicats agricoles i la posterior evolució de la legislació cooperativa agraria
- Adaptació de la docència de l’assignatura D42, Dret de Cooperatives, a la metodologia de PBL (Problem Based Learning) o «aprenentatge orientat a la solució de problemes».
Ponències a congressos
- Planes de igualdad en la empresa
- Aproximación jurídica y de género al "consumo responsable"
- La ley de titularidad compartida de las explotaciones agrarias y sus potenciales efectos jurídicos en las entidades de economía social
- El Derecho de la Red
- Aspectos Jurídico- Societarios y Laborales de las Empresas de Inserción
- Iniciación a la aplicación de perspectiva de género en asignaturas jurídicas (1ª parte)
- El proyecto de mejora educativa "¿Cómo introducir la perspectiva de género en asignaturas jurídicas?"
- El aprendizaje cooperativo en la introducción de la perspectiva de género en asignaturas jurídicas
- Los derechos y deberes de las socias
- La regulación jurídica de las cooperativas desde una perspectiva de género
- Principios cooperativos, equidad de género y gobierno cooperativo
- ASPECTOS JURÍDICOS DE LA RESOLUCIÓN ALTERNATIVA DE CONFLICTOS EN LA COOPERATIVA
- Apuntes sobre el Reglamento del Registro estatal de cooperativas de 2002 VIII Jornadas de Investigadores en Economía Social y Cooperativa
- Impugnación de acuerdos en las sociedades cooperativas
- La protecció jurídica de les obres multimèdia
Comités de congresos
- Mercedes Alcañiz Moscardó, María Consol Victoria Aguilar Rodenas, Sonia Agut Nieto, María Nieves Alberola Crespo, Rafael Ballester Arnal, Eva Cifre Gallego, Amparo Fabra Galofre, Iluminada Fuertes Fuertes, Teresa Carmen Gallego Navarro, María José Gámez Fuentes, Santiago García Campá, Cristina Giménez García, Francisco Javier Ginés Sánchez, Emma Gómez Nicolau, José Joaquin Gual Arnau, Cristina Guisasola Lerma, María del Carmen Lázaro Guillamón, José Francisco López Segarra, Maria Lozano Estivalis, Ana Maria Martí Gual, María Josefina Mateu Carruana, Esther Monzó Nebot, Andrés Piqueras Infante, Andrea Planchadell Gargallo, Vicente Alberto Querol Vicente, Sonia Reverter Bañón, María Auxiliadora Sales Ciges, Adoración Sales Salvador, María José Senent Vidal, Fernando Vicente Pachés, Irene Comins Mingol, María de las Mercedes Correa Sanz. III Congrés Investigació i Génere. Castelló (Espanya). 10-05-2018. Científic.
- Rosa María Agost Canós, Rafael Ballester Arnal, Eva Cifre Gallego, María de las Mercedes Correa Sanz, José Joaquin Gual Arnau, Rafael Lapiedra Alcamí, Adoración Sales Salvador, María José Senent Vidal. III Congrés Investigació i Gènere a la Universitat Jaume I. Castelló de la Plana (Espanya). 10-05-2018. Científic.
- Ana María Arnal Pons, Joaquín José Castelló Benavent, Irene Epifanio López, Carlos Galindo Pastor, Pablo Gregori Huerta, Ana María Lluch Peris, Vicente Martínez García, Iván José Barreda Tarrazona, Sergio Barrachina Mir, Jorge Adell Segura, Miguel Angel Fortea Bagán, Isabel García Izquierdo, María Ripollés Meliá, María José Senent Vidal, Asunción Ventura Franch. Avances en tecnologías, innovación y desafío de la educación superior ATIDES 2016 (virtual). Castelló (Espanya). 24-10-2016. Docent.
- Asunción Ventura Franch, Mercedes Alcañiz Moscardó, María José Gámez Fuentes, Santiago García Campá, María Josefina Mateu Carruana, María José Senent Vidal, Fernando Vicente Pachés. El derecho a una vida libre de violencia de género. Universitat Jaume I (Espanya). 19-10-2016. Científic.
- Asunción Ventura Franch, Consol Aguilar Rodenas, Mercedes Alcañiz Moscardó, Aurelia Bengochea Morancho, María Ángeles Fernández Izquierdo, Ana María Fuertes Eugenio, María Amparo Garrigues Giménez, Carmen Rosa Olaria Puyoles, María José Senent Vidal. VIII Congreso Estatal Isonomía sobre igualdad entre mujeres y hombres:"El género de la economía o la economía de género". Universidad Jaume I. 14-09-2011. Científic.
Apunts docents
- Legislación Internacional, Europea, Constitucional y Administrativa en materia de igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres
- Legislación civil y mercantil en materia de igualdad de oportunidad entre mujeres y hombres (nº24)
- Legislación laboral en materia de igualdad de oportunidades entre hombres y mujeres (nº21-22)
- Texto Refundido de la Ley de Cooperativas de la Comunidad Valenciana