Informació personal
|
NAVARRO FERRANDO, IGNASI
|
Ressenya Personal
Ignasi Navarro i Ferrando és llicenciat en Filologia Hispànica i Filologia Anglogermànica, doctor en Filologia Anglesa, premi extraordinari per la Universitat Jaume I (UJI).
Va dur a terme activitat docent a la Universitat de Magúncia el 1989, i des de 1991 en la Universitat Jaume I on és professor titular de Filologia Anglesa. El 2011 va impartir docència a la Universitat d'Hamburg durant un semestre sabàtic.
Coeditor de llibres com Els Estils d'Aprenentatge de Llengües: Representacions Culturals i Interaccions d'Ensenyament-Aprenentatge (1997), Cognitive and Discourse Approaches to Metaphor and Metonymy (2005) i Sistemes lingüístics i perspectiva cognitiva (2010). És coautor del llibre Cultures Cara a Cara. Relats i Activitats per a la Comunicació Intercultural (2006). Ha col·laborat en nombrosos projectes d'investigació i en l'actualitat participa en el grup Lexicom, en el marc del projecte "Cognitive modeling and meaning en construcció across languages: theory, Implications, and applications" (FFI2013-43593-P) finançat pel ministeri de Economia i Competitivitat,, i dirigeix el projecte "Expressió metafòrica de l'espai virtual. Models cognitius idealitzats metafòrics dels entorns virtuals en anglès i en espanyol. Implicacions pragmàtiques i pedagògiques ". (Ref .: P1 · 1A2014-02), finançat per la UJI. És autor de nombroses publicacions científiques algunes de les quals es poden consultar al portal www.academia.edu. Des de 2008 a 2012 va ser secretari de l'Associació Espanyola de Lingüística Cognitiva, on és vocal de la junta directiva en l'actualitat . Ha exercit diversos càrrecs en l'UJI: coordinador i tutor del programa Erasmus, secretari de departament, director de titulació de grau, vicedegà, coordinador de comissió d'elaboració de pla de estudis, coordinador de l'especialitat de llengües en el màster de formació de professorat i, en l'actualitat, director del departament d'estudis anglesos.
Horari Actual
Horari de tutories de Ignasi Navarro Ferrando
Primer semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Dimarts | 15:00 | 16:30 | 09-09-2020 | 22-01-2021 |
Dijous | 15:00 | 16:30 | 09-09-2020 | 22-01-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el primer semestre
Segon semestre
Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|
Divendres | 13:00 | 14:00 | 23-01-2021 | 31-07-2021 |
Divendres | 09:00 | 11:00 | 23-01-2021 | 31-07-2021 |
El professor/a té tutories virtuals en el segon semestre
Horari de docència de Ignasi Navarro Ferrando
Primer semestre
Assignatura | Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|---|
EA0927 - PR1 | Dijous | 13:00 | 15:00 | 08-10-2020 | 17-12-2020 |
EA0927 - PR1 | Dimarts | 13:00 | 15:00 | 29-09-2020 | 12-01-2021 |
Segon semestre
Assignatura | Dia | Hora Inicial | Hora Final | Data Inicial | Data Final |
---|---|---|---|---|---|
EA0903 - TE1 | Divendres | 11:00 | 13:00 | 23-04-2021 | 23-04-2021 |
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
EA0903 - Lingüística | Grau en Estudis Anglesos |
EA0927 - Semàntica de la Llengua Anglesa | Grau en Estudis Anglesos |
EA0938 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Estudios Ingleses |
Publicacions
Publicacions periòdiques amb comitè de selecció
- Metaphorical Concepts and Their Cognitive Functions in Medical Discourse: Research Papers vs. Press Articles
- Tipos de metáfora conceptual en oncología: Funciones cognitivas y comunicativas
- Metaphors in the conceptualisation of meditative practices
- Metaphorical Models, Cybergenres and User Strategic Modes in Virtual Space
- Tom Lundskaer-Nielsen, Prepositions in English grammar until 1801-with a survey of the Western European background (Book Review)
- Lexical decomposition of English spatial particles and their subsumption in motion constructions
- Semantic configuration of the spatial concept "behind" in English
- Website Architecture, Information Flows and Cognitive Models
- Diachronic Change in the Semantic Configuration Of Six Verb-Preposition Combinations
- Functional contrasts in spatial meaning
- A comparison of the Use of At, In, and On by EFL Students and native Speakers
- A Cognitive Semantic Analysis of the English Lexical Unit IN
- El contínuo entre léxico y gramática: Algunos ejemplos de partículas inglesas
Llibres
- Current Approaches to Metaphor Analysis in Discourse
- Sistemas Lingüísticios y Perspectiva Cognitiva
- Culturas cara a cara
- In-Roads of Language: Essays in English Studies
- Cognitive and Discourse Approaches to Metaphor and Metonymy
- Los estilos de aprendizaje de lenguas
Capítols de llibre
- Metaphor analysis in discourse. Introduction
- Metaphorical Aspects in Cancer Discourse
- Exploring the lexical representation of English particles in the lexical-constructional model
- Prólogo
- Recopilació de materials i elaboració d’apunts de suport sobre lingüística cognitiva per a l’assignatura H25 lingüística teòrica anglesa
- Prepositions and adverbs in English VPCS. The case of In and On: Corpus-driven usage patterns and pedagogical implications
- Cybergenre Representation and Metaphorical ICMs of Feature Websites in English
- Anàlisi i disseny de la docència, metodologia i evaluació i elaboració de materials i recursos docents per a l’assignatura “Ortologia i registres de la llengua anglesa” de Filologia Anglesa
- On the Meaning of Three English Prepositions
- Image schemas vs. Complex Primitives in cross-cultural spatial cognition
- Towards a typology of false friends on the basis of semantic relations.
- Towards a Description of the Meaning of At
- Thinking with english prepositions and adverbs.
- Thinking with English Prepositions and Adverbs
- Is function part of the literal meaning of English prepositions?
- Psycholinguistic Implications in the Learnability of Spatial Prepositions
- A Multimodal System for the Description of Spatial Semantics: The Preposition On
- El cambio de cultura en la enseñanza-aprendizaje de lenguas. La investigación en la acción en el marco universitario.: contextualización del proyecto Giapel
- Estudio de las representaciones lingüísticas de los estudiantesde la UJI: Cultura de Enseñanza vs cultura de aprendizaje
- Two models for the contrast of prepositions
- Polisintaxis y polisemia de las preposiciones inglesas. Un problema de categorización lingüística
- Estrategias de comunicacion y enseñanza de lenguas
Ponències a congressos
- Image-schematic structures of near, next to and by in the landscape context of The Hobbit
- Cognitive parameters in learning polysemy in EFL
- Analysing metaphor with qualitative data analysis software: Uses and functions of metaphors in the discourse of meditation
- Gamificando semántica con Kahoot: experiencia de innovación docente en la universidad
- ‘Metaphor use and functions in meditation discourse
- Aprender Semántica con "kahoot": beneficios de la gamificación observados en la docencia universitaria
- On the theorical adequacy of "qualia" in spatial knowledge representation
- Introducción de técnicas de atención consciente en los estudios universitarios de grado
- Digital Literacy and Metaphorical Models
- Parameters in contrastive spatial semantics: English under/below and Spanish bajo/debajo/por debajo de
- Reflexiones sobre el lenguaje natural como objeto de investigación científica
- Metaphorical senses and contrastive semantics of english under/below and spanish bajo/debajo
- Perceptual parameters, animacy and frames of reference in spatialpolysemy: The case of "opposite", "in front of", and "against"
- Spatial knowledge representation in LCM
- What is behind "behind"? Semantic Configuration of a Spatial Concept
- Exploring the Lexical Representation of English Particles in LCM
- Internal Constraints in the Lexical Representation of Prepositions in LCM
- Cybergenres and autonomous language learning. Pragmatic strategies and cognitive models in the production and processing of digital genres
- Prepositions and adverbs in English VPCs. The case of in and on: corpus-driven usage patterns and pedagogical implications
- Towards a classification of false friends in computing science and other ESPs
- La inscripción de los sesgos socio-cognitivos en la lengua
- A Comparison of the Use of AT by EFL Students and Native Speakers
- Las dimensiones cognitiva y pragmática de los estilos de aprendizaje de lenguas
- Mental spaces and the understanding of prepositional phrases
Conferències invitades en altres centres d'investigació
- Aspects of qualitative metaphor analysis
- Teaching and Learning Vocabulary in the EFL classroom. Problems and Strategies
- English Studies at Jaume I University in Spain
- Function and Polysemy of English Prepositions
- On the meaning of English prepositions and some reasons why it is dificult to learn them
- What are image-schemas?
Comités de congresos
- Jorge Martí Contreras, Griselda Vilar Sastre, Ignasi Navarro Ferrando. II Congreso Internacional de Estudios Culturales Interdisciplinares. Madrid (Espanya). 01-04-2020. Científic.
- Ignasi Navarro Ferrando, Ulrike Oster, Antonio José Silvestre López, María Luisa Renau Renau, Carolina Girón García, Montserrat Esbrí Blasco, Sorina Stelea, Noelia Gargallo Camarillas, Lorena Bort Mir, José Luis Otal Campo, José Javier Juan Checa, Nuria Flor Fabregat, Begoña Andrés Sánchez. V International Conference On Metaphor And Discourse: Metaphor across cultures and social spheres. Castelló de la Plana (Espanya). 08-11-2018. Científic.
- Begoña Bellés Fortuño, Anabel Borja Albi, Pilar Ezpeleta Piorno, Isabel García Izquierdo, Carolina Girón García, Vicente Francisco Montalt Resurreccion, Ignasi Navarro Ferrando, Vicent Manuel Salvador Liern. II Congreso Internacional Entretextos: Multidisciplinary and Multicultural Discourses: Research and Profession. Castellón de la Plana (Espanya). 25-10-2018. Científic.
- Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño, Vicente Beltrán Palanques, Pilar Ezpeleta Piorno, Carolina Girón García, Teresa Molés Cases, Ignasi Navarro Ferrando, María Luisa Renau Renau. II Congreso Internacional Entretextos: Multidisciplinary and Multicultural Discourses: Research and Profession. Castellón de la Plana (Espanya). 25-10-2018. Científic.
- Ignasi Navarro Ferrando. XI Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Cognitiva (AELCO). Córdoba (Espanya). 17-10-2018. Científic.
- Ignasi Navarro Ferrando, Montserrat Esbrí Blasco, Lorena Bort Mir, Carolina Girón García, José Javier Juan Checa, Ulrike Oster, José Luis Otal Campo, María Luisa Renau Renau, Antonio José Silvestre López. IV International Conference on Metaphor and Discourse "New Cognitive Domains in the 21st Century". Castellón (Espanya). 03-12-2015. Científic.
- Ignasi Navarro Ferrando. IX Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Cognitiva (AELCO 2014). Badajoz (Espanya). 15-10-2014. Científic.
- Ignasi Navarro Ferrando, Amador Antón Antón, Manuel Ignacio Ibáñez Ribes, María Calzada Pérez, Miguel Salvador Bauzà, Francisco Javier Gómez Tarín, María Auxiliadora Sales Ciges, Carlos Fanjul Peyró. XV Jornades de Foment de la Investigació en Ciències Humanes i Socials. Universitat Jaume I (Espanya). 10-05-2010. Científic.
- Ignasi Navarro Ferrando. VI Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Cognitiva (AELCO). Castellón. 22-10-2008. Científic.
- Ignasi Navarro Ferrando, José Luis Otal Campo. II International Workshop. Metaphor and Discourse: Where cognition and communication meet. Castelló de la Plana. 02-02-2006. Científic.
- María Luisa Villanueva Alfonso, Ignasi Navarro Ferrando, Begoña Bellés Fortuño. I Congreso Internacional TIC y Autonomía Aplicadas al Aprendizaje de Lenguas. Universitat Jaume I. 26-05-2004. Científic.
Referee de publicacions periòdiques
- Ignasi Navarro Ferrando. 2020 INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY.
- Ignasi Navarro Ferrando. 2012 LANGUAGE VALUE.
- Ignasi Navarro Ferrando. 2007 RAEL : REVISTA ELECTRONICA DE LINGUISTICA APLICADA.
- Ignasi Navarro Ferrando. 2006 ANNUAL REVIEW OF COGNITIVE LINGUISTICS.
- Ignasi Navarro Ferrando. 2004 ANNUAL REVIEW OF COGNITIVE LINGUISTICS.
Comité revistes científiques
- Dirección/ Editors
- Dirección/ Editors
- Cultura, Lenguaje y Representación