Rogles de cançons i misèria

17/12/2025 | SASC
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Companyia

Cactus Teatre

Duració

75 minuts

Seients numerats

si

Tipus

Teatre

Data: 5 de març de  2026
Hora: 19.30h
Preu:  8€ - Tarifa reduïda: 6€
Lloc: Paranimf de la Universitat Jaume I

Text i direcció: Paula Llorens i Isabel Martí
Intèrprets: Paula Llorens, Isabel Martí i Raquel Piera
Durada: 75 minuts

 

Cinc rogles. Un rogle de safareig, un rogle de cosir, un rogle de donar a llum, un rogle de menjar i un rogle del rosari. Aquesta obra recull diferents relats sobre les dones de la generació de les nostres iaies, dones anònimes amb grans històries «sense importància» que mereixen ser contades.

Les veïnes renten la roba al riu mentre xafardegen, una jove que no vol casar-se de negre es prova el vestit davant les cosines, una dona a punt de donar a llum ha d’acabar de cosir un vestit per al bateig del fill de l’ama, tres germanes de trenes llargues comparteixen llit, les familiars d’una vídua amortallen el mort abans del vetlatori... I parts, molts parts. I planys, molts planys. I sabó i aigua i agulles i fils i
dolors i ceba i pa (amb sort, blanc). I silenci. Mut. De tant en tant una cançoneta, un ball, una carícia per a recordar tota la vida. Un moment amable enmig de tanta misèria.

 

entrades

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals