11/09/2019 | SASC

• A vore a-vore a-vore

Dv. 8 de novembre - 20 h | 10 € – Tarifa reduïda: 8 € | Ramon Balagué & Sònia Gómez & Astrio | Paranimf de la Universitat Jaume I

Apertura

Cicle

XXVII Mostra de Teatre Reclam

Companyia

Ramon Balagué & Sònia Gómez & Astrio

Duració

60 minuts

Seients numerats

si

Tipus

Teatre

Data: Divendres 8 de novembre 2019
Hora: 20 h
Preu: 10 € – Tarifa reduïda: 8 €
Lloc: Paranimf de la Universitat Jaume I

Direcció: Sònia Gómez i Ramon Balagué
Música: Astrio i Pau Puig
Ballarines: Carme Balagué i Sònia Gómez

Fa més de cent anys, una nova tendència en música i dansa s’estenia des de Viena per tota Europa fins a arribar a la ciutat de Tortosa. Els iaios es posaven les mans al cap veient com els valsets i els balls agarrats desbancaven ritmes i costums de sempre. El modern era allò, i l’espècie invasora transformava una manera de fer i sentir.

A vore és un projecte de mestissatge temporal i «tradificció» sobre la cultura popular de les Terres de l’Ebre. És una recerca musical i de dansa que treballa a partir del document i l’expressivitat tradicional, els ritmes, les danses, les paraules de les comarques del Baix Ebre (Montsià i Baix Maestrat) i les fa dialogar amb la música d’Astrio i la dansa performativa de Sònia Gómez. En aquest espectacle es fa palesa la possible convivència de la música i la dansa tradicional amb la dansa i la música contemporànies.

Ramon Balagué és realitzador audiovisual; amb la seua productora Minifilms ha realitzat programes de divulgació de TVE com ara Redes o El cazador de cerebros. També és músic i ha compost per a coreògrafs com ara Rafael Bonachela, Roberto Olivan o la companyia IT dansa.

Sònia Gómez és ballarina, performer i coreògrafa. Les seues creacions són muntatges multidisciplinaris; aquesta varietat de materials, de diferents disciplines, aprofundeix de forma coherent i lúdica en una obra també complexa i sofisticada.

entrades

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals