Exposició virtual | 'Ajudar és guanyar’ | Un projecte educatiu per a conscienciar a través de l'art UJI -encultura projectes

06/07/2021 | SASC

Dates de l'event

01/06/2021

01/09/2021

Acte

Exposició virtual

Títol

'Ajudar és guanyar’ | Un projecte educatiu per a conscienciar a través de l'art

Entitat

Universitat Jaume I. Vicerrectorat de Cultura i Relacions Institucionals, Càritas, Koopera, Creu Roja i Banc d'Aliments, altres centres educatius, instituts i escoles de diverses localitats de Castelló entre d'altres.

L'UJI impulsa el projecte educatiu ‘Ajudar és guanyar' per a conscienciar a través de l'art

Una exposició virtual arreplega el treball d'alumnat de l'UJI i altres centres educatius, instituts i escoles de la província

Després del bon acolliment de l'exposició virtual “Sols amb igualtat serem millors”, presentada al desembre de 2020, la Universitat Jaume I de Castelló torna a liderar un projecte educatiu en suport online que pretén conscienciar a la població mitjançant l'art en les seues diferents disciplines. La mostra, sota el lema “Ajudar és guanyar” ofereix obres artístiques creades per l'alumnat de l'UJI i altres centres educatius, instituts i escoles, localitats de Castelló, juntament amb col·laboracions en els camps del dibuix, el teatre, la literatura i la fotografia. El projecte, financiat amb la convocatòria de projectes culturals UJI-encultura del Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals, també ha comptat amb la col·laboració d'entitats no lucratives com Càritas, Koopera, Creu Roja i Banc d'Aliments.

L'exposició pot visualitzar-se en el canal de Youtube de CulturaNet baix el títol 'Exposició virtual Ajudar és guanyar' o al següent enllaç. Una altra de les novetats d'enguany és que l'exposició s'oferirà en valencià amb subtítols en castellà.

Les quatre temàtiques que ha abordat, durant el curs 2020-21, l'alumnat de l'assignatura “Màrqueting social i polític” de 4rt d'Administració d'Empreses de l'UJI, encarregats de coordinar a tots els centres, han sigut l'ajuda de persones que no tenen recursos econòmics per a poder alimentar-se, o vestir-se, ni tan sols per a continuar estudiant, i l'ajuda a les famílies amb xicotets que no tenen un joguet per a poder gaudir. L'ombra allargada de la pandèmia i els seus estralls està darrere de moltes d'aquestes temàtiques. Encara que l'espectador també podrà reflexionar sobre l'altra cara de la moneda a partir del consumisme exacerbat i les compres compulsives (en roba, aliments…).

Els centres i persones que han participat en aquesta iniciativa són alumnes d'ADE de l'UJI, CEIP Censal de Castelló, CEIP Grangel Mascarós de l'Alcora, la contacontes Rosabel Canós, l'artista grafitera Isabelle Nuytten, l'escriptor i mestre Josep Joan Miralles i Torlà, el també escriptor Raúl Hernández, alumnat de 3rt d'ESO de la Secció d'Educació Secundària Alfons XIII de Cabanes, el fotògraf Joan Tomàs Miralles, l'artista de reciclaje creatiu Alejandra Campos, alumnat de l'IES Gilabert de Centelles de Nules, l'Escola d'Art i Superior de Disseny de Castelló, grup Maset de Frater de Castelló, alumnat de l'assignatura de Producció Audiovisual del grau de Publicitat i Relacions Públiques de l'UJI, el graffitero Lucás Adrián Rocher i Rubén Guzmán García,  enginyer de disseny industrial per la Universitat de València.

La coordinació de tot el projecte ha sigut, una vegada més, dirigida pels professors Vicent Tortosa Edo (ADE) i José Antonio Arias (EASD). L'exposició està dissenyada per la signatura Culturanet amb la veu en off de la periodista cultural Patricia Mir Soria.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals