22/11/2019 | SASC

Memòria Viva 10 – Un nou concepte de patrimoni cultural. Convocatòria general de resums

Obrim el procés de construcció de Memòria Viva 10, la revista anual del projecte Patrimoni del Programa d'Extensió Universitària (PEU) de la Universitat Jaume I de Castelló amb la convocatòria general de resums.

La data límit per a presentar resum serà el 18 de desembre de 2017.

Memòria Viva 10 – Un nou concepte de patrimoni cultural (punt de partida)

Ens trobem enmig d'un procés d'evolució del concepte de patrimoni cultural en el qual la persona – el subjecte – ocupa el lloc central de la definició. Som éssers patrimonials. Nosaltres som els qui dotem de valor, significat i marc a l'objecte a partir de la nostra subjectivitat i dels nostres vincles emocionals, records i experiències.

En aquesta ampliació fragmentada del concepte de patrimoni, la suma de mirades individuals constitueix el principi d'un procés per a la autoreflexión del valor i importància del patrimoni i per a l'inici de la cerca d'un consens comunitari que es plantege, des de la seua legitimitat, quins patrimonis són importants per a la comunitat i quins han de ser protegits, conservats i difosos.

En Memòria Viva 10 volem conèixer exemples de comunitats patrimonials que reflexionen, dissenyen i desenvolupen espais per a la trobada i la valorització dels seus patrimonis i que, en aquest mateix procés, articulen metodologies i recursos basats en la participació i la inclusió des dels quals es decideix sobre el present i el futur d'aquests patrimonis invisibles i dels grups comunitaris que els sustenten.

Memòria Viva 10: Lliurament del resum (18 de desembre de 2017)

Els resums seran revisats per una Comissió formada per una representació dels Grups Locals del projecte Patrimoni i per una representació dels tècnics del Programa d'Extensió Universitària – PEU. La Comissió podrà demanar més informació als autors abans de l'admissió de la proposta. La data límit per a presentar resum serà el 18 de desembre de 2017.

Els resums tindran la següent estructura:

Títol de l'article

Autor / autors

Perfil professional / acadèmic

Paraules clau (màxim 4)

Resum (150 paraules)

Per a l'enviament de resums:

Correu electrònic a: patrimoni-peu@uji.es

Assumpte: resumMV10_cognom1nom (per exemple, resumMV10_portolesangel)

Lliurament de l’article complet (17 de març de 2018)

Una vegada admès, el termini de lliurament de l'article complet serà l'17 de març de 2018. Les característiques generals dels article són:

- màxim 4.000 paraules

- màxim 8 figures (imatges, gràfics…)

Memòria Viva (ISSN: 1889-6359) es publica en versió digital en valencià i en castellà. Els autors seleccionats tindran dret a 3 revistes en format paper. Data prevista de publicació de Memòria Viva 10: juliol de 2018

Memòria Viva, la revista del projecte Patrimoni, pot consultar-se i descarregar-se de manera gratuïta. Enllaç a la revista.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals