Teresa convertix en llegenda 11 històries locals gràcies al taller 'Mitologia de Barri' organitzat pel PEU-UJI i La Libelula Negra

14/02/2024 | SASC

Gmail

El taller 'Mitologia de Barri' va aconseguir recuperar 11 històries relacionades amb la localitat de Teresa en l'activitat realitzada per la companyia Vudú Teatre durant el primer cap de setmana de febrer. L'esdeveniment va comptar amb la participació d'unes 25 persones que van comptar i van exposar les seues vivències i anècdotes relacionades tant amb el carnestoltes com amb les històries que han viscut al poble.

La iniciativa programada pel Col·lectiu La Libèl·lula Negra i el Programa d'Extensió Universitària (PEU) de la Universitat Jaume I es va desenvolupar en horari matinal i vespertí i va recuperar experiències de diferents èpoques amb l'objectiu de convertir-les en mites i llegendes del municipi, al mateix temps que es generaven vincles entre els habitants i el seu espai.

La primera part del taller es va realitzar en un to divertit i amé, a causa del punt còmic que tenien la major part de les històries que es van donar a conéixer i també al fet que la imaginació propiciava l'exageració de les anècdotes. La responsable del col·lectiu La Libèl·lula Negra, Pilar Cortés, explica que “una vegada la participant contava la seua història, la segona fase era exagerar-la o inventar altres coses perquè fora més impactant i misteriosa. Des d'eixe punt la convertíem en un format artístic”. Així, durant el procés es van crear una cançó, un poema i dos estatuetes perquè les històries perduren en la història i en la memòria col·lectiva dels habitants de Teresa.

Durant la segona fase de l'activitat, els participants del taller van visitar tots els llocs relacionats amb els relats i es parava en cadascun d'ells per a llegir el poema o cantar la llegenda sorgida, sempre acompanyats per l'acordió de Nelo Sebastián, de Vudú Teatre, persona que impartia el taller.

Amb esta experiència es consolida l'objectiu del col·lectiu La Libèl·lula Negra, que és recopilar històries i donar-los un format real, com una exposició, un vídeo, o un llibre d'històries, “que és un projecte que perseguim”, assegura Pilar Cortés “i, al mateix temps, desenvolupar activitats que fomenten la participació i ajuden a aconseguir històries”.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals