El projecte d'acompanyament CreaPalancia aborda en la seua huitena sessió mètodes per a construir projectes culturals

01/02/2023 | SASC

La creació d'iniciatives culturals ha sigut el fil argumental de la huitena reunió del projecte d'acompanyament CreaPalancia, que ha tingut lloc en la localitat de Viver, i en la qual han participat els AODL i els tècnics de turisme i cultura dels 18 municipis que conformen l'Alt Palància. Impulsat pel Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I (PEU-UJI), en coordinació amb la Mancomunidad Alto Palancia, la iniciativa ha aprofundit en la utilització de la metodologia Enfocament de Marc Lògic (EML) a l'hora de preparar i justificar projectes culturals davant l'administració.

Aquest sistema se centra en la detecció de problemes, analitzant les causes i les conseqüències d'aquest, i a través d'una sèrie de passos tracta d'arribar a solucions que atenuen o facen desaparéixer les dinàmiques negatives. En aquest sentit, el tècnic d'acompanyament del programa, Roberto Ramos, explica que aquest mètode “és especialment útil en cooperació cultural, on es treballa amb diferents actors o grups socials. Per tant, en el procés i en les activitats es té molt en compte la realitat social i territorial, estimulant la creació del projecte des de baix fins dalt”.

Així mateix, el responsable del programa assenyala que “en els contextos rurals és important que les persones senten que se'ls escolta”, i en aquest sentit, “és fonamental fomentar la diversitat i recuperar la comunicació intergeneracional”.

CreaPalancia és un espai de trobada entre agents d'ocupació i desenvolupament local, tècnics de turisme, cultura i persones amb responsabilitats públiques en matèria de cultura i desenvolupament que va nàixer en 2020 que pretén convertir-se en una plataforma des d'on es coordinen les activitats culturals que es realitzen a la comarca de l'Alt Palància, participat per les diferents entitats i administracions.

Durant els quatre anys de funcionament s'ha aconseguit contractar un tècnic de cultura en la Mancomunidad Alto Palancia, crear una pàgina web i connectar els recursos culturals dels diferents municipis, a més de desenvolupar una base de dades dels artistes i projectes culturals establits a la comarca.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals