XVII Jornada de Patrimoni PEU: sabers i espais botànic-afectius PEU

28/11/2022 | SASC

La Jornada de Patrimoni del PEU és un espai de trobada entre projectes, col·lectius i persones interessades a conèixer la xarxa del PEU UJI. En 2022, la jornada es centra en la importància de la transmissió dels coneixements botànics tradicionals, acumulats durant generacions per les dones, i transmesos de mares a filles al llarg del temps.

En aquesta edició número dèsset de la jornada, l'artista Marco Ranieri ens proposa el taller “Sabers botànics i espais botànic-afectius” amb la intenció de generar un compendi participatiu de sabers botànics i un arxiu de llocs botànics- afectius.

Aquest taller s'emmarca en el projecte “Botàniques de l’Àvia” del programa “CoSSos. Comunitats de sabers subalterns” del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i persegueix construir un relat poètic col·lectiu basat en l'experiència vivencial de les i els participants i establir una xarxa de contactes i d'intercanvi de sabers des de la qual generar comunitat.

Ja per la vesprada, en la XVII Jornada de Patrimoni PEU UJI es presentarà el número 14 de Memòria Viva. La revista anual del projecte Patrimoni recull tota una sèrie d'articles centrats en processos de gestió i socialització del patrimoni i la cultura i es divideix en dos apartats principals: “Projectes en el territori” amb aportacions de les comunitats de la xarxa PEU UJI i “Investigacions”, resultat de la convocatòria oberta d'articles especialitzats.

A continuació, la Jornada es completa amb un espai de comunicacions en el qual es presentaran les experiències i projectes de la xarxa PEU UJI que van participar en la cinquena edició del Congrés Internacional d'Educació Patrimonial - CIEP celebrada a Madrid el mes d'octubre. La part final de la Jornada serà l'Assemblea anual de la xarxa PEU UJI.

Les inscripcions a la XVI Jornada de Patrimoni ja estan obertes i poden realitzar-s' en aquest enllaç: XVII Jornada de Patrimoni PEU: sabers i espais botànic-afectius

Programa de la XVII Jornada

Dissabte, 3 de Desembre. Universitat Jaume I. Facultat de Ciències Humanes i Socials. Sala de Graus Germà Colón Domènech (HC0114FR)

10 h Bienvenida
10.15 h. Taller “Sabers botànics i espais botànic-afectius”. Marco Ranieri
11.30 h. Pausa
12.15 h Continuació del taller
14.00 h. Dinar
16.00 h. Presentació de Memòria Visca 14
16.30 h. Comunicacions de projectes de la xarxa PEU UJI:

Els passejos patrimonials: co-dissenyant una nova comunitat patrimonial a la Puebla de Arenoso. Manuel Cebrián.
Les persones i els patrimonis: definir la comunitat patrimonial de Penyagolosa. Elvira Safont.
Coneixent allò nostre. Una pràctica d'educació patrimonial a l'escola indígena “Veu'e Tu'un Xavi” de Tijuana B.C. (Mèxic). Fátima Pérez
Cosint espardenyes. Teixint comunitat a Villores. Tesa Giner
Salvem el nostre museu. Generant comunitat al voltant de l'educació patrimonial a Cirat. Puri Chiva i Marisa Chiva
Reial Fàbrica i Territori, un projecte de dimensió territorial. Diana Sánchez