Cirat inaugura l'Espai Cultural “Casa Abadia” PEU UJI

05/09/2022 | SASC

L'ajuntament de Cirat juntament amb l'Associació cultural Las Salinas de Cirat i el suport tècnic del projecte Patrimoni del Programa d'Extensió Universitària - PEU de la Universitat Jaume I inauguren l'espai cultural “Casa Abadia”.

El passat 13 i 14 d'agost van tenir lloc en el municipi de Cirat (Castelló) les activitats culturals d'estiu que, en aquesta edició, porten per títol “Un Museu per a tots (Salvem el nostre Museu)”. Entre les activitats programades en aquest cap de setmana festiu, els veïns, veïnes i visitants van poder participar en una completa i variada programació cultural amb música en viu, tallers, visites culturals, xerrades i teatre.

Entre les activitats programades, el dissabte 13 d'agost va tenir lloc la inauguració de l'espai cultural “Casa Abadia”. La “Casa Abadia” és una casa tradicional de Cirat que en 2022 es reformula com a espai cultural i patrimonial per a la ciutadania i que compta amb la recreació d'espais d'una casa de mitjan segle XX, jardí interior, espai de col·leccions donades i cedides i sala de reunions, tallers, conferències i projeccions.

El desenvolupament del projecte de la “Casa Abadia” forma part d'un procés que s'inicia en 2016 per part de Cirat per a donar a conèixer el patrimoni cultural del municipi entre els veïns i veïnes. Entre les accions destacades realitzades en aquests anys, es destaca l'inventari de peces del museu, el taller de conservació preventiva del patrimoni, les campanyes mensuals de catalogació comunitària del patrimoni o la jornada “Quin museu volem” de 2022. En tot aquest recorregut, el treball i dedicació de l'Associació Cultural Las Salinas ha estat fonamental per a connectar el patrimoni i la cultura amb les persones, generant una comunitat patrimonial sensible a la importància i valors dels seus patrimonis.

La inauguració de l'espai cultural “Casa Abadia” suposa per a Cirat un punt important en un procés cultural que continuarà amb la redefinició de l'edifici del Forn com a espai museístic.

La col·laboració que ve desenvolupant-se des de 2017 entre Ajuntament de Cirat, AC Las Salinas i PEU UJI va cristal·litzar en 2020 amb la signatura del conveni de col·laboració ENCLAU_UJI per a l'acompanyament tècnic de projectes i accions culturals.

La imatge de les jornades de 2022 i el díptic de la “Casa Abadia” ha estat realitzat per Diana Sánchez Mustieles.

Enllaç a vídeo amb imatges de les Activitats culturals 2022 “Un Museu per a tots (Salvem el nostre Museu)”

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals