Èxit d'assistència de la primera sessió presencial del projecte Patrimoni ets tu! del 2021

30/03/2021 | SASC

El GAL Castelló Sud 1420, el Programa d'Extensió Universitària de l'UJI, la Fundació de Turisme i l'Ajuntament de Montanejos i ARAE Patrimoni i Restauració han iniciat la temporada 2021 del projecte Patrimoni ets tu! amb una excel·lent acceptació per part del públic, que coincidint amb una lleugera reducció de les restriccions de mobilitat decretades per a la no expansió de la COVID-19 va acollir grups de treball de poblacions de l'Alt Palància, Alt Millars i L'Alcalatén.

En aquest sentit, Eva Aparicio, gerent del GAL, ha destacat "el bon acolliment d'aquesta nova edició i l'alt grau de participació malgrat les circumstàncies" i ha ressaltat la "importància d'aquesta mena de projectes per al desenvolupament dels municipis". Per la seua part Ángel Portolés del Programa d'Extensió Universitària (PEU) de la Universitat Jaume I ha recordat que aquest projecte "és un punt de partida per a establir relacions, col·laboracions i intercanvis entre associacions, grups i persones interessades en el patrimoni cultural".

La jornada ha desenvolupat en la recentment restaurada Vila Purificació, una antiga vila d'esbarjo de començaments del S. XX transformada en centre d'esdeveniments i de dinamització d'activitats a Montanejos. Les persones assistents han conegut la història de la Vila i han realitzat una ruta senderista al voltant de l'entorn fluvial i la importància de l'aigua en el municipi, el paisatge i la dona dirigida per David Vizcaíno, director de la Fundació Turisme de Montanejos.

Posteriorment, s'ha conclòs amb una acció amb pictogrames al voltant dels coneixements adquirits durant el dia per David Vizcaíno.

Finalment, en la trobada s'ha valorat la possibilitat de realitzar la pròxima reunió a Sot de Ferrer amb l'objectiu de conéixer un patrimoni descobert recentment i també enfortir la xarxa d'associacions, grups i persones que donen forma al projecte.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals