El PEU inicia a Villanueva de Viver un nou projecte que acostarà iniciatives culturals a la localitat

19/11/2020 | SASC

El Programa d'Extensió Universitària de l'UJI ha presentat a Villanueva de Viver el projecte ENCLAU UJI i així es formalitza la relació entre ambdues institucions. ENCLAU UJI és una xarxa del Programa que engloba diversos municipis de la província de Castelló on s'estan desenvolupant projectes culturals que compten amb la col·laboració i l'assessorament tècnic del PEU.

La presentació del projecte es va realitzar a través de la conferència "Persones i Patrimonis. La xarxa d'experiències en el territori ENCLAU UJI" a càrrec d'Ángel Portolés, coordinador del programa d'acompanyament del PEU, que s'integra en el programa d'activitats titulat 'Dissabtes amb la "Dipu"’.

En la ponència es va explicar què és el Programa d'Extensió Universitària i es va parlar sobre la seua singularitat com a iniciativa que acosta la universitat al territori i ofereix assistència, formació tècnica i xarxes d'intercanvi a grups locals amb projectes sobre cultura, patrimoni, educació, desenvolupament o creació i llenguatges contemporanis. En la segona part d'aquesta presentació, es van mostrar alguns exemples de grups i iniciatives ciutadanes que formen part de la xarxa del PEU.

Aquesta primera xarrada suposa l'inici d'un projecte cultural entre Villanueva de Viver i el PEU que naix amb l'objectiu d'acostar a aquesta població de la comarca de l'Alt Millars, les diferents iniciatives culturals que s'estan desenvolupant en el marc de la xarxa del PEU i del seu programa d'acompanyament tècnic.

La pròxima activitat programada d'aquest projecte tindrà lloc el pròxim 5 de desembre i comptarà amb la participació del Festival de les Arts de Vilanova d'Alcolea - FAVA365.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals