El Programa d’Extensió Universitària comença nous projectes d’acompanyament a Villores, La Mata i L’Alcora

01/07/2020 | SASC

El Programa d’Extensió Universitària de l’UJI (PEU-UJI) inicia l’acompanyament de tres nous projectes culturals a La Mata, Villores i la Reial Fàbrica del Comte d’Aranda de l’Alcora amb la finalitat de donar suport a aquestes tres iniciatives en el procés de desenvolupament dels seus projectes i la seua inclusió en altres xarxes vinculades al PEU.

La iniciativa “Espai Cultural Comunitari: Cabdell” de La Mata va sorgir en el marc del curs de postgrau “Cultura i desenvolupament. Ocupació en el sector cultural” organitzat pel PEU i la Diputació de Castelló. Dels projectes presentats, aquest és el primer en començar a materialitzar-se i en este sentit, el PEU continua treballant en les gestions necessàries per a posar en marxa altres dels projectes que va presentar l’alumnat del curs.

“Espai Cultural Comunitari: Cabdell” s’integra en la línia “Desenvolupament i participació ciutadana” del Programa d’Acompanyament de PEU i es basa en la idea que la lluita contra el despoblament implica impulsar accions des de la mateixa ciutadania.

A Villores es treballarà en dues línies, d’una banda l’acompanyament de la Mostra de Cinema Rural “Al nostre ritme” i d’altra, el d’una iniciativa que busca l’activació ciutadana per a definir de manera col·laborativa un projecte cultural per a la conservació, rehabilitació i difusió del patrimoni cultural i natural de la població.

El tercer projecte que s’inicia en l’Acompanyament del PEU és la Reial Fàbrica del Comte d’Aranda de L’Alcora amb l’objectiu d’activar a la ciutadania al voltant del patrimoni de la Real Fàbrica incidint en la importància de la socialització del seu patrimoni i la seua dimensió territorial mitjançant l'educació patrimonial i la interpretació del patrimoni.

La Diputació i la Universitat es reafirmen en la voluntat de  seguir treballant pel futur del nostre territori, suman esforços i recursos.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals