El PEU participa en la II edició d’Encontres Perifèrics per la innovació rural els dies 16 i 17 d’octubre

14/10/2020 | SASC

El Programa d’Extensió Universitària de la Universitat Jaume I participa de nou en l’organització de la segona edició dels Encontres Perifèrics conjuntament amb Europimpulse i amb la Cooperativa Canopia d’Almedíjar, un projecte que té la finalitat de lluitar contra la despoblació juvenil.

La convocatòria va nàixer en 2019 amb una edició pilot i la intenció de dotar la comarca de l'Alt Palància amb eines per al desenvolupament i per a dinamitzar el territori fent-lo més atractiu per als més joves, i en aquesta segona sessió s’amplia a l’àrea d’influència de les comarques del Millars i la Plana Baixa.

En l'edició pilot van participar projectes de les entitats Almedíjar Vive, Col·lectiu feminista Alt Palància i La libèl·lula negra, així com el projecte de happening sonor d'Ángela Teruel. Ara els seus integrants passaran a ser mentors, acompanyant als nous projectes, de manera que transmetran les seues experiències i coneixements als nous participants i fomentaran la creació de sinergies.

El tret d'eixida d'aquesta segona edició tindrà lloc els dies 16 i 17 d'octubre en l'alberg La surera, a Almedíjar. En representació del PEU participaran en les jornades Albert López i Ángel Portolés.

Inscripcions ací

PROJECTES II EDICIÓ ENCONTRES PERIFÈRICS

- Ángela Teruel. Projecte happening sonor "Deixa que et compte".

- Almedíjar vive. Projecte "Pobles vius". Consisteix a desenvolupar unes jornades de trobada d'agents i població de zones rurals per a intercanvis multitema referent al tema de la despoblació.

- Projecte Palabras mayores. Aquest projecte consisteix en la creació d'un arxiu sonor amb relats de les vides de les nostres persones majors, pares, avis, veïns, etc. Amb l'objectiu de conéixer el passat i entendre el present de cara al desenvolupament del futur.

- Proyecto Nuevo encanto / projecte demostratiu d'agricultura sintròpica. És un projecte experimental d'agricultura sintròpica per a la regeneració d'espais naturals degradats.

- Projecte Cartografía del entorno: Saberes otros. El projecte té com a objectiu l'elaboració d'una cartografia artística del context en el qual es desenvoluparà la proposta, amb l'objectiu de valorar el territori i la noció de cultura i saber.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals