El PEU celebrarà la XV Jornada de Patrimoni els dies 30 i 31 d’octubre al voltant dels ODS

22/10/2020 | SASC

A causa de la COVID-19 la jornada es podrà seguir tant de forma presencial com virtual

El projecte Patrimoni del Programa d’Extensió Universitària  (PEU) de l’UJI ha programat la XV Jornada de Patrimoni per als pròxims dies 30 i 31 d’octubre. Un espai de trobada entre projectes, col·lectius i equips tècnics de la xarxa del PEU al qual en aquesta edició i a causa de la COVID-19 es podrà assistir de manera presencial o virtual.

Els Objectius del Desenvolupament Sostenible seran el fil conductor de la jornada  que tindrà lloc a la Sala de Graus Germà Colón Domènech de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I.

La Jornada de Patrimoni acollirà la presentació el nou projecte de participació “17 objectius i una xarxa” que s’emmarca en el pla d’acció de les Nacions Unides en favor de les persones, el planeta i la prosperitat a càrrec d’ARAE Patrimonio y Restauración.  El projecte te la finalitat de posicionar les activitats patrimonials en les estratègies comunitàries mundials a través d’un espai virtual multimèdia.

En la primera jornada d’aquest encontre també participaran Andrea Moreno Martín i Alejandro Peña Carbonell amb la xarrada “Museu Virtual de Quart de Poblet: el museu que fa el poble” i Ruth Marañón Martínez de la Puente amb la seua intervenció “Patrimonis perduts: l’ètica de la trobada.

En la segona jornada Guadalupe Espinosa, Salvador Cardero, Raquel Pérez, Joan Mª Romaní i Arturo Gaya presentaran “Els cants de les plantes. De música, bones herbes i cistelleria”. Durant la sessió també es presentarà el nou número de la publicació del projecte Patrimoni del PEU “Memòria Viva 12” i finalment l’assemblea de grups de Patrimoni-PEU tancarà la Jornada.

Les inscripcions tant per a l’edició online com la presencial, ja estan obertes i poden realitzar-se a través d’aquest enllaç.

PROGRAMA XV JORNADA PATRIMONI

DIVENDRES 30 D’OCTUBRE
10 h Benvinguda
10.15 h Presentació del projecte “17 objectius i una xarxa”. ARAE Patrimonio y Restauración
11.15 h Pausa
11.45 h Presentació de Memòria Viva 12
11.50 h Museu Virtual de Quart de Poblet: el museu que fa el poble. Andrea Moreno Martín i Alejandro Peña Carbonell
12.20 h Patrimonis perduts: l'ètica de la trobada. Ruth Marañón Martínez de la Puente.

DISSABTE 31 D’OCTUBRE
10 h Benvinguda
10:15h “17 objectius i una xarxa”. ARAE Patrimonio y Restauración
11.15 h Pausa
11.45 h Presentació de Memòria Viva 12
11.50 h Els cants de les plantes. De música, bones herbes i cistelleria. Guadalupe Espinosa, Salvador Cardero, Raquel Pérez, Joan Mª Romaní i Arturo Gaya.
12.30 h Assemblea de grups de Patrimoni – PEU

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals