El FAVA comparteix l'experiència del seu projecte amb Villanueva de Viver

10/12/2020 | SASC

El projecte d'acompanyament del Programa d'Extensió Universitària (PEU UJI) Festival de les Arts de Vilanova d'Alcolea, FAVA365, ha participat en la primera jornada d'Acompanyament en Villanueva de Viver presentant la seua experiència al voltant del projecte. Una jornada que té com a objectiu compartir experiències de la xarxa del PEU a Villanueva de Viver i establir relacions i intercanvis amb altres projectes.

En la sessió van participar Mayte Pastor, que va ser l'encarregada de la presentació en representació de Villanueva de Viver. Va parlar sobre la importància de l'art contemporani com a agent transformador de la societat i també en el medi rural, des dels processos basats en la formació i l'aprenentatge.

També van donar la benvinguda a la jornada Amparo Pérez, alcaldessa de Villanueva de Viver, i Ángel Portolés, responsable d'Acompanyament del PEU.

A continuació, va intervenir Eugeni Trilles, AEDL de Vilanova d'Alcolea i membre de l'equip de coordinació del FAVA365, mostrant el projecte del FAVA com un procés d'aprenentatge al voltant de l'art i la creació contemporània a partir de la cerca de la participació del veïnat del poble.

A més a més, Eugeni Trilles va apuntar algunes claus tingudes en compte en el procés del FAVA365: la cerca de la implicació dels col·lectius, grups i associacions locals en el disseny i desenvolupament del festival, la implicació i presència de l'escola i la concepció del projecte del festival com a espai per a l'aprenentatge en els llenguatges de l'art contemporani des de les pràctiques.

Pel que fa a les persones assistents, un dels aspectes que més van cridar l'atenció i pel qual es van interessar va ser el model de residències artístiques del festival com un espai que reuneix artistes i ciutadania a partir de l'intercanvi i connexió entre l'obra, el lloc i les persones.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals