27/11/2017 | SASC

Jornades d'Avaluació 2017 de Morella. Una conclusió.

La passada setmana, els dies 15 i 16 de novembre el PEU va realitzar els seus tan habituals com a necessàries Jornades d'Avaluació, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Morella i especialment de la seua ADL Anaïs Miralles.
Enguany remarquem la importància de que la reflexió crítica sobre la realitat i l'aprenentatge compartit són claus del nostre procés de creixement. Així les dues jornades que vam dedicar a avaluar els diferentes eixos d'actuacions al Programa d'Extensió Universitària es centraren en  la reflexió, el debat i la participació i deixant que el protagonisme fora per a la mateixa avaluació del PEU. Per tot això el revisàrem des de diferents metodologies, treballant diferents mètodes d’avaluació i participació.

Cada any fem un esforç per trobar els mètodes que millor s’adapten al nostre projecte i per això, els nodes d’aquesta xarxa distribuïda treballen per tal de facilitar-nos les recomanacions de formes d’avaluar un programa com el PEU, els seus projectes, la seva gestió.

La utilització de la metodologia col·laborativa ja comença en la fase de disseny de les Jornades, quan n grup de membres del PEU participen en reunions a la universitat, elaborant documents de forma col·laborativa i després participant en la posada en marxa durant els dies en que es realitzen les jornades. La participació activa dels protagonistes en el procés avaluador és fonamental per a que el procés de millora i desenvolupament del mateix sigui efectiu.

Aquest model ha donat un resultat satisfactori i el format de les jornades va ser variat en quant a metodologies i va complir l'objectiu d'aconseguir la participació de tots els assistents mitjançant les dinàmiques de treball utilitzades.

Els participants eren tots membres de la Xarxa de Treball Tècnic, formada per agents de desenvolupament local, treballadors socials, tècnics de cultura dels ajuntaments, empreses que ofereixen activitats al nostre Catàleg Virtual, col·laboradors i tutors de projectes. L'assistència d'enguany ha sigut de de 22 persones.

En conclusió, les jornades d'avaluació realitzades a Morella han sigut molt fructíferes i profitoses, i en part important per la compromesa participació dels assistents, que han treballat molt, seguint la metodologia proposada, i elaborant documents amb els que ara redactarem les conclusions finals que compartirem amb tota la Xarxa de Treball Tècnic. A més l'acollida per part del municipi de Morella ha sigut immillorable, tant del personal de l'ajuntament, com dels dels restaurants i l'hotel que ens han atès, i per això aprofitem per a donar-los les gràcies pel seu magnífic acolliment.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals