UJI

L’UJI col·labora en el Congrés Internacional sobre l’estatut i la construcció d’Europa a Morella

Última modificació: 07/10/2019 | Font: SASC

La Universitat Jaume I, a través del Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals col·labora en el Congrés Internacional de l’estatut de Morella i la construcció d’Europa que es celebrarà els dies 25, 26 i 27 d’octubre a Morella en el marc del 40 aniversari de l’inici del procés autonòmic del País Valencià que va tindre lloc allí l’any 1979.

Ja estan obertes les inscripcions per aquelles persones interessades a assistir, les inscripcions per a l’estudiantat de l’UJI estan gestionades pel Programa d’Extensió Universitària i hauran de fer-se a través d’aquest enllaç abans del dia 23 d’octubre.

S’espera una especial participació de l’estudiantat de la Universitat  Jaume I i de la resta d’universitats públiques valencianes. En aquest sentit, les universitats ofereixen un servei de transport diari i gratuït des de València i Castelló a Morella. I s’estudiarà la possibilitat d’oferir també beques o ajudes per a l’allotjament.

El congrés està organitzat sobre cinc eixos principals: els inicis de l’autonomia valenciana; els antecedents de la reivindicació de l’autogovern al llarg dels segles XVIII, XIX i XX; els processos i experiències descentralitzadores o autonòmiques als països més pròxims com a l’antiga Corona d’Aragó i les institucions o experiències similars o divergents a la resta d’Europa occidental; les realitats i aspiracions de la ciutat de Morella en aquell moment i el futur, a escala europea de les autonomies, les regions, els pobles i les nacions.

D’aquesta manera, al voltant de 40 ponents participaran en aquestes jornades, les quals, albergaran cinema, exposicions i les principals conferències.

Més informació i inscripcions per a persones externes a l’UJI.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals