Jornades | RELACIONAr'T 2022 | Quarta edició | Vincles: Art, Educació i Territori MENADOR espai cultural

20/07/2022 | SASC
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Títol
Jornades | RELACIONAr'T 2022 | Vincles: Art, Educació i Territori | Quarta edició

Lloc
Sala de Conferències de MENADOR espai cultural. Plaça de l’Hort dels Corders, 4, 12001 Castelló  de la Plana

Entitat
AVALEM

Contacte
castellon.avalem@gmail.com / asociacionavalem@gmail.com

Programa de les Jornades
Sessió 1. Divendres 30 de setembre
Sessió 2. Dissabte 1 d’octubre  

Destinataris
Personal docent en general, gestors culturals, professionals de l’àmbit de la divulgació de patrimoni, professionals de l’educació en museus, alumnat de Magisteri, alumnat de BBAA, alumnat de titulacions relacionades amb l’educació i les ciències humanes, tota aquella persona interessada en l’educació en general, en l’educació artística i en l’educació des de l’àmbit no formal.

Assistència
presencial (fins completar aforament) i amb emissió en directe per videoconferència.

Inscripció gratuïta
Personal docent CEFIRE Castelló, click ací
Personal no docent, click ací

Cap a la idea de Ciutat Educadora
Per a aquesta quarta edició de RELACIONAr’T es pretén donar un pas més i focalitzar el debat educatiu i artístic en un espai concret, en les ciutats.
Està augmentant el públic interessat en les temàtiques on conflueixen aspectes com l’art, el patrimoni, l’educació, els museus, la creativitat, les tecnologies, la gestió cultural i la mediació cultural. La societat que avança entre el que és presencial i el que és virtual, cal replantejar-se el concepte d’espai educatiu des de diferents àmbits, analitzant-lo des de perspectives poroses i evocadores. Calen reflexions continuades sobre com millorar els entorns educatius, incloent-hi no solament els tradicionals elements arquitectònics i artístics, sinó ampliant-ho a un conjunt de noves possibilitats, esborrant les fronteres tradicionals, potenciant les capacitats educatives d’aquests entorns i la seva influència en la formació de la ciutadania i aprofundint en les noves relacions entre docents i alumnat. Com ens indiquen els investigadors Ricard Huerta i Amparo Alonso.
La pròpia carta de ciutat educadora de l’AICE (Associació Internacional de Ciutats Educadores) ens planteja reflexions i anàlisi, precisament, del paper educatiu que té La Ciutat, entesa com a comunitat generadora de fets educatius.
Per a aconseguir-ho i encaminar esforços, el treball en xarxa, amb interessos comuns, enriqueix la pràctica docent i requereix d’un coneixement mutu i d’un treball conjunt i intens entre professionals de l’educació. Les ponències i experiències d’aquestes jornades contribueixen a aquesta complicitat necessària i exemplifiquen la reciprocitat entre agents educatius que fomenten entorns d’aprenentatge. Ens conviden per tant a mirar-nos, a RELACIONAR-NOS i a repensar-nos per dissenyar projectes educatius des de la creació artística.

Programa en pdf

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals