Les cinc universitats públiques valencianes llancen un nou portal web compartit

09/02/2016 | ALICIA ANDRÉS MARTÍNEZ

Les cinc universitats que componen el Sistema Universitari Públic Valencià han posat en marxa el portal SIUVP, que ofereix un complet sistema d'informació format per més de 62 indicadors a partir de dades homogènies i comparables entre les cinc institucions.

Com és l'oferta docent de les universitats valencianes? Quants alumnes estudien en les seues aules? Quines són les titulacions més demandades? Amb quina plantilla compten aquestes institucions? Quin volum de recursos econòmics manegen? Com és la seua activitat investigadora? Estan internacionalitzades?
Totes aquestes preguntes i moltes més tenen resposta en http://www.siuvp.es

El portal web SIUVP és un Sistema d'Informació de les Universitats Públiques Valencianes creat de la col·laboració entre la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat d'Alacant, la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat Miguel Hernández, amb la vocació de donar a conèixer a la ciutadania la seua activitat i resultats a partir d'un extens ventall d'indicadors objectius que anirà ampliant-se progressivament. Entre altres dades, es pot accedir a l'oferta docent, el nombre d'estudiants, la demanda de titulacions, la plantilla de les universitats i els seus recursos econòmics.

Aquesta web és una eina més a través de la qual les universitats públiques valencianes rendeixen comptes a la societat mostrant, en un exercici de transparència, l'eficàcia i eficiència aconseguida en el seu funcionament. En aquesta web, adaptada per a ordinadors i dispositius mòbils, es pot consultar la definició dels indicadors empleats i les variables a partir de les quals es calculen, permetent a l'usuari seleccionar l'indicador que desitge conèixer i personalitzar la seua consulta a partir de l'elecció del període temporal, una universitat concreta o el sistema en general i, en alguns indicadors, el detall per branca d'ensenyament o titulació. Tota la informació continguda en el portal es visualitza a través de gràfics i taules i permet la seua descàrrega.

El portal web SIUVP és el resultat del treball conjunt de les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana i el Ivie (Institut Valencià de Recerques Econòmiques) que han desenvolupat una metodologia compartida per a oferir informació homogènia i comparable i accessible per a tota la ciutadania. El portal permet accedir al detall d'aquesta metodologia, la definició de tots els indicadors i les variables considerades.