La comunitat universitària té una cita amb les urnes el pròxim 20 de maig per a elegir els nous representants al Claustre i al Rectorat. En aquests comicis el cens està format per 14.812 persones que triaran els 139 membres del Claustre i la persona que ocuparà el Rectorat, al qual només s’ha presentat la candidatura de Vicent Climent.
El 439 membres del PDI funcionari doctor elegiran 71 representants entre dues candidatures col·lectives, la del Projecte Universitari Convergent (PUC) i la del Profesorado Independiente Alternativo (PIA), i 11 candidatures individuals. La resta del PDI, que ascendeix a 710, triarà 14 claustrals entre les tres candidatures col·lectives del PUC, PIA i TEPV, a més d’una candidatura individual.
D’altra banda, el personal d’administració i serveis, compost per 578 membres, renovarà els seus 16 representants entre les candidatures conjuntes de Recuperació de Drets Perduts i PAS 3.0 i 10 candidatures individuals.
Pel que fa al col·lectiu de l’estudiantat, amb 12.381 membres, elegirà 37 representants entre cinc candidatures col·lectives: Campus Jove UJI, Opció Col·lectiva, Unión Universitaria, Front d’Estudiants per la Universitat Pública i La Plantilla.
Finalment, el personal becari i l’estudiantat de doctorat no té cap candidat per al lloc a cobrir en el Claustre, per la qual cosa no podrà exercir el seu dret al vot.
Campanya electoral
El candidat a rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, va presentar el programa electoral de la candidatura del Projecte Universitari Convergent (PUC) que se centra en tres reptes principals: aconseguir la sostenibilitat econòmica de l’UJI a llarg termini; continuar el camí cap a l’excel·lència en els estudis, la docència i la recerca i defensar el model d’universitat pública basada en el servei a la societat, en la igualtat d’oportunitats, en la qualitat i l’esperit crític, i en la transparència i rendició de comptes. A més, va presentar el que serà el nou equip rectoral conformat pel rector, el secretari general (càrrec que ocuparà José Luis Blasco en substitució de María Victoria Petit) i nou vicerectors, dels quals repeteixen set i entren dos de nous: María José Oltra i Isabel García Izquierdo.
D’altra banda, el 13 de maig tindrà lloc un debat obert a tota la comunitat universitària amb l’únic candidat a rector amb la fórmula de «Tinc una pregunta per a vostè». El debat es realizarà a les 12 hores a la sala de juntes de Rectorat. Així mateix, el 15 de maig se celebrarà el debat «Tinc una pregunta per a l'estudiantat» de 10 a 12 hores a la sala de premsa en el qual participaran representants de les diferents candidatures del col·lectiu de l’estudiantat, excepte de La Plantilla, que ha declinat participar.