2.173 estudiants i estudiantes s'examinen de les proves d'accés a la universitat a l'UJI La Universitat Jaume I informarà l’alumnat de les notes de selectivitat a través de missatges curts de text

17/06/2013 | SCP

• Selectivitat selectivitat selectivitat

La prova constava d'una fase general obligatòria i una específica voluntària. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

Un total de 2.173 estudiants de la província de Castelló es van matricular per a examinar-se a la Universitat Jaume I de les proves d’accés a la universitat (PAU) en la convocatòria de juny de 2013.

El nombre d’alumnes inscrits enguany era inferior al de la convocatòria de juny del 2012, quan s'hi van inscriure 2.238 persones. Dels presentats el 2012, van aprovar el 97,68%, un percentatge similar al dels últims anys; en la convocatòria de juny de 2011 va aprovar el 97,31% de l’alumnat, i al juny de 2010 va aprovar el 95,76% de l’estudiantat.

Del total de 2.173 alumnes inscrits, 1.923 ho van fer en la fase general i/o específica, i 250 només en la fase específica. Del batxillerat hi havia 2046 matriculats i 127 dels cicles formatius de formació professional. Hi havia 1.258 dones i 915 homes.

La prova va incloure dues fases: una general obligatòria, que permet accedir a la universitat i té una validesa indefinida, i una fase específica voluntària amb una validesa de només dos anys. La fase general va consistir en cinc exàmens (castellà, valencià, idioma, història i una assignatura de la modalitat), cadascun dels quals durava 1 hora i 30 minuts i es puntuava de zero a 10, amb dos decimals.

En la fase específica hi havia un màxim de quatre exàmens, a elegir entre les assignatures de la modalitat, les hagueren cursat o no, sense repetir l’elegida en la fase general. Es considera superada cada matèria quan la nota siga igual o superior a 5 i serveix per a millorar la nota d’accés als estudis universitaris.

La Universitat Jaume I informarà l’alumnat de les notes de selectivitat a través de missatges curts de text (SMS) als telèfons mòbils, i el 21 de juny podran accedir al portal de l’alumne a consultar el detall de les seues qualificacions. Els alumnes també rebran, sense cap cost, el resultat de la preinscripció quan estiguen processades totes les dades. El termini per a sol·licitar aquest servei finalitza el 19 de juny de 2013 en l’adreça: https://appweb.edu.gva.es/paseu/.

Com en convocatòries anteriors, les peticions de reclamacions o segones correccions d’exàmens es faran a través d’un formulari web. Sols en el cas que l'estudiant haja demanat segona correcció d'alguna matèria, una vegada feta la petició via web,  imprimirà la seua sol·licitud en paper i la presentarà a la Universitat junt amb la targeta original. El lliurament de la targeta original i la sol·licitud és indispensable per tal que es puga atendre la petició de segones correccions.