Professionals de l’esport aposten per la formació en matèria de nutrició, fisioteràpia i psicologia per tal de millorar l’aprenentatge dels joves esportistes

11/10/2013 | SCP

• Esport base primer-toque esport-base

La jornada va incloure una taula redona sobre l'esport base. | FOTO: SERVEI D'ESPORTS

La Universitat Jaume I i Primer Toque C.F. van organitzar el passat 4 d’octubre la I Jornada Formativa d’Esport Base amb el títol «Esport base, una formació sana i multidisciplinària». En la jornada, en la qual van participar més de 30 alumnes, es van abordar temes com la nutrició, la fisioteràpia, la relació pares-col·legi-esport base i també la psicologia. Tots els ponents van coincidir que encara hi ha molt a fer en l’esport base, però és essencial treballar en la formació dels professionals de l’esport per a millorar l’aprenentatge dels joves esportistes.

Nadine López, bioquímica i nutricionista, va obrir la jornada tractant la implicació del jove esportista en la seua alimentació. En aquest sentit, va conscienciar els assistents que el missatge de l’entrenador en matèria nutricional és clau perquè «en moltes ocasions, són més escoltats els entrenadors que els mateixos pares i mares», va assenyalar.

D’altra banda, Pablo Granell, diplomat en Fisioteràpia, va incidir en la importància que els mateixos entrenadors siguen capaços de diferenciar les lesions greus de les lleus i que sàpiguen quina és la millor forma d’actuar en cada cas.

En l’àmbit educatiu, Jordi Masnou, director esportiu de Primer Toque C.F., va abordar la renúncia a l’esport que es produeix en moltes ocasions davant una situació de fracàs escolar. Al respecte, Masnou va assenyalar que «el principal és aprendre a organitzar-se el temps. No s’ha d’abandonar l’esport atès que aquest aporta molts aspectes positius als nostres joves».

Finalment, Carlos Salas, màster en Psicologia Esportiva, va posar en relleu la influència del vessant psicològic en l’esport i va instar els professionals a tenir en compte aquest factor no sols en els partits, sinó també en el treball diari.