L'UJI reuneix a les  vuit universitats de la European Digital UniverCity (EDUC) per a fixar l'estratègia de consolidació de l'aliança

20/01/2023 | SCP

Representants de totes les universitats sòcies de la European Digital UniverCity (EDUC), aliança de vuit universitats europees coordinada per la Universitat de Potsdam i finançada per la Unió Europea amb 12,8 milions d'euros per al període 2023-2026, es reuneixen els dies 19 i 20 de gener de 2023 a la Universitat Jaume I de Castelló en la primera trobada transnacional del projecte en aquesta nova fase de consolidació de l'aliança després de la incorporació de la Universitat del Sud-est de Noruega i l'UJI. L'objectiu d'aquesta reunió és fixar l'estratègia de consolidació de l'aliança per a fer front als desafiaments globals i avançar cap a un nou model d'universitats europees.

La reunió del comité directiu s'ha iniciat amb benvinguda institucional a càrrec de la rectora de l'UJI, Eva Alcón, qui ha destacat el potencial d'aquesta aliança per a l'acceleració de la digitalització en l'ensenyament i la investigació perquè permetrà als membres de la Universitat poder estudiar i col·laborar acadèmicament més enllà de les fronteres nacionals de manera senzilla. «EDUC representa una associació estratègica entre universitats de diferents països per a respondre de manera sòlida i amb projecció de futur als grans reptes socials d'Europa» ha apuntat la rectora. «Aquesta és l'estratègia d'internacionalització més ambiciosa que hem desplegat fins ara en l'UJI i, sens dubte, ens permetrà aprofundir en la vocació europeista de la nostra universitat, on entenem Europa com l'espai natural de treball i de relació universitària» ha afegit.

Per part seua, el vicepresident d'Assumptes Internacionals de la Universitat de Potsdam, Florian Schweigert, ha subratllat la importància d'aquesta aliança basada en una forta cooperació per a fer front als múltiples desafiaments de la societat actual i de les universitats. «Iniciem aquesta segona fase marcada per la sostenibilitat amb el repte d'impulsar canvis en tots els àmbits de les universitats, especialment en la digitalització i l'europeïtzació» ha destacat.
A continuació, s'ha donat pas a les sessions paral·leles en les quals participen vicerectors/vicepresidents d'ensenyament i estudis, d'educació i d'assumptes internacionals així com representants dels estudiants de les universitats associades per a analitzar la fase pilot del consorci i abordar les línies estratègiques per als pròxims anys amb l'objectiu de crear sinergies innovadores i construir múltiples ponts entre els diversos sistemes educatius i regions.

European Digital UniverCity (EDUC)
EDUC és una de les 17 aliances universitàries pilot finançades per la UE des de 2019 que rebrà finançament de la Comissió Europea per altres quatre anys per un import de 12,8 milions d'euros.
Inicialment formada per la Universitat de Potsdam a Alemanya, la Università degli Studi di Cagliari a Itàlia, la Universitat de Masaryk a la República Txeca, la Universitat de Pécs a Hongria i les Universitats de Nanterre i Rennes a França, EDUC va ampliar en 2022 l'aliança incorporant a la Universitat South-Eastern-Norway de Noruega i a la Universitat Jaume I. Amb això, aconsegueix una grandària rellevant amb vuit socis de set països europeus diferents, la qual cosa suposa una comunitat de 200.000 estudiants, 17.500 docents i personal investigador i 13.500 persones d'administració i serveis.

Fotografies

Official kick-off of the second phase of European Digital UniverCity (EDUC) -vídeo- | Short video of the meeting (90 seconds)

Recurs d'imatge educ-2 index

EDUC

La Universitat Jaume I ha clausurat la trobada transnacional de la European Digital UniverCity (EDUC) en la qual representants de les vuit universitats que integren el consorci han abordat durant dos dies l'estratègia de consolidació d'aquesta aliança universitària finançada per la Unió Europea.