La Universitat Jaume I celebra la Setmana de Benvinguda

22/10/2021 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha celebrat la Setmana de Benvinguda al campus universitari amb un programa d’activitats culturals i lúdiques organitzades pel Consell de l'Estudiantat per a tota la comunitat universitària i la societat castellonenca.

Entre les activitats de la setmana, s’ha realitzat una exposició sobre els 30 anys de promoció lingüística que mostra una part de les campanyes que el Servei de Llengües i Terminologia, mitjançant l’Àrea de Promoció Lingüística, i moltes vegades en col·laboració amb la resta d’universitats públiques valencianes i la Generalitat Valenciana, ha dut a terme durant aquest període de 30 anys. La mostra es pot visitar fins al 15 de desembre al vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials.

D’altra banda, s’han organitzat xarrades de temàtica diversa, la fira d’associacions i serveis, i jocs tradicionals. Així mateix, s’ha instal·lat una carpa informativa per a l’estudiantat i s’ha repartit fruita cada matí de part d’UJI Hàbitat Saludable.

A més, cada vesprada, l’Àgora ha acollit actuacions i espectacles com els concerts de la Big Band de l’UJI i de Fantuka; l’espectacle «Riures en valencià» de Maria Juan, Saray Cerro i Cabrafotuda i l’actuació del mentalista Toni Pons.

L’última jornada de la Setmana de Benvinguda s’ha tancat amb una plantació d’arbres, un taller sobre ocupació, jocs interculturals i degustació de dolços d’altres països, entre altres activitats culturals i lúdiques.

Les representants del Consell de l’Estudiantat, Elisa Bisbal i Maria Palomar, juntament amb la vicerectora d’Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez, han plantat un grup d'alzines singulars al Bosc de la Sostenibilitat-UJI. L'activitat ha comptat també amb la presència de l'Associació Amics de Palanques, subministradors dels arbres, que han explicat les seues particularitats, i els tècnics del Consell de l'Estudiantat, Victor Garné, i de l'OCDS, oficina impulsora del Bosc de la Sostenibilitat, David Joan Marí.

La plantació té un triple objectiu: d'una banda, és la manera més natural de compensar l'emissió de CO2 que té tota activitat humana, com la Setmana de Benvinguda. D'altra, es protegeix la biodiversitat amb un grup d'alzines que tenen una particularitat genètica que les fa especialment interessants. A més a més, es trasllada a la comunitat universitària i a la societat en general que la plantació d'arbres és una necessitat per tal de frenar el canvi climàtic, i que cal augmentar les nostres aportacions a aquesta pràctica.

L'acció ha tingut una gran càrrega simbòlica, deixant palès el compromís del Consell de l'Estudiantat i l'UJI amb la protecció de la natura i en la lluita contra el canvi climàtic, i alhora ha eixamplat qualitativament i quantitativament el Bosc de la Sostenibilitat de l'UJI.

D'altra banda, l’Oficina de Relacions Internacionals ha organitzat en el seu estand de l’Àgora uns jocs interculturals guiats per estudiantat de Polònia, Hongria i Bèlgica; han impartit una classe de polonès, hongarès i francès; i han repartit alguns dolços típics d’aquests països. Per últim, l'Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques ha portat a terme la xarrada-taller «Puja al tren de l’ocupació».

Fotografies