La Jaume I commemora el Dia Internacional del Llibre

27/04/2021 | SCP

La Biblioteca de la Universitat Jaume I ha celebrat un any més el Dia Internacional del Llibre amb diverses iniciatives i trobades amb escriptors i escriptores. Les activitats han estat emmarcades en els actes de commemoració del 30 aniversari de la creació de l’UJI i s’han organitzat en col·laboració amb el Vicerectorat d'Investigació i Transferència, el Vicerectorat de Cultura i Relacions Institucionals i el Servei d'Activitats Socioculturals.

La Biblioteca ha presentat a través d’una pàgina web les novetats bibliogràfiques que s’han adquirit a petició de la comunitat universitària i entre les que s’inclouen títols per al temps d’oci. Enguany s’han adquirit un total de 170 obres, de les quals 142 són novel·les (25 en format digital i el 32% en valencià). També s’han sumat 15 títols de literatura infantil i juvenil; cinc còmics; quatre libres de poesia i teatre, dues pel·lícules en DVD i el mateix nombre de guies de viatge. Actualment, la Biblioteca disposa d’un ampli fons de material per al temps lliure, fruit de les adquisicions realitzades al llarg de 23 anys de celebració, i que compta amb 8.240 títols, 6.030 títols de novel·la, assaig, poesia i teatre; 843 guies; 1.071 pel·lícules en DVD i 188 còmics.

El programa d’activitats també ha inclòs l’acte de commemoració dels 15 anys del Taller d'Escriptura Creativa de l’UJI al Paranimf, en el qual s’ha fet un repàs de la trajectòria del taller i s’ha presentat el llibre Irreductibles, que ha comptat amb la participació de 114 autors i autores que han format part del taller i que també inclou les obres guanyadores i finalistes de la primera convocatòria dels premis de creació literària Premi UJI «Irreductibles».

D’altra banda, s’han celebrat una sèrie de conferències al Menador espai cultural amb els escriptors Santiago Posteguillo i Sebastián Roa, que es tancarà el pròxim 30 d’abril amb la xarrada de l’escriptora i professora de l’UJI Rosario Raro, titulada «La literatura del nosotros en la ficción basada en hechos reales», a les 19 hores. En aquesta línia, la Facultat de Ciències Humanes i Socials també es suma als actes de celebració amb un col·loqui amb Rosario Raro que tindrà lloc el 29 d'abril a les 12 hores a la sala de Graus Germà Colón, amb inscripció prèvia mitjançant un correu a fchs@uji.es, i de forma no presencial a través de Google Meet. Entre els assistents presencials, se sortejaran exemplars de l’última novel·la de l’autora: Desaparecida en Siboney.

Les activitats del Dia del Llibre s’han completat amb una sessió del Club de lectura virtual de la novel·la El secreto de la modelo extraviada d’Eduardo Mendoza i l’exposició «Bibliopuzles», a la sala de conferències del Menador, formada per uns panells amb composicions fetes amb títols de llibres.