L'UJI rep a dos milers d'estudiants de secundària en les primeres sessions de portes obertes

17/02/2020 | SCP

La Universitat Jaume I celebra, durant el mes de febrer, les XXIX Jornades de Portes Obertes, unes sessions que tenen la finalitat de donar a conéixer a l'estudiantat de secundària la universitat pública de Castelló, i donar-li informació detallada perquè puguen triar bé el grau a cursar.

Durant les dues primeres jornades han assistit un total de 2.109 estudiants de diversos centres de secundària. En la primera sessió, que va tindre lloc el 5 de febrer, 978 estudiants de 18 centres de la província de Castelló i València van visitar l'UJI. Els graus que han van despertar un major interés en l'estudiantat han sigut les tres titulacions de la Facultat de Ciències de la Salut, Medicina, Infermeria i Psicologia; els graus en Maestro/a d'Educació Primària i d'Educació Infantil, de la Facultat de Ciències Humanes i Socials; el Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes a l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, i les titulacions d'Administració d'Empreses, Finances i Comptabilitat i Economia, de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

En la segona sessió, corresponent a l'11 de febrer, el nombre de visitants ha sigut de 1.131 participants de 20 centres diferents de la província de Castelló i València i, a títol individual, estudiantat de Tarragona i Osca. El grau que ha despertat major interés ha sigut Medicina seguit de la resta de titulacions de Ciències de la Salut: Psicologia i Infermeria; de la Facultat de Ciències Humanes i Socials els graus de Maestro/a d'Educació Primària i d'Educació Infantil i els graus de Publicitat i Relacions Públiques, Periodisme i Comunicació Audiovisual; el grau en Química i el grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes a l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, i les titulacions de Dret, Criminologia i Seguretat, Administració d'Empreses, Finances i Comptabilitat i Economia, de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

La jornades s'han iniciat en el Paranimf amb un acte de benvinguda que ha comptat amb la presència de la vicerectora d'Estudiantat i Compromís Social, Inmaculada Rodríguez; la portaveu del Consell de l'Estudiantat, Laura Alcaide; i la coordinadora de la Unitat d'Orientació Preuniversitària, Beatriz Bonet.

La vicerectora ha sigut l'encarregada de donar la benvinguda a l'estudiantat de secundària, preferentment de segon de batxillerat, que accedirà el curs que ve a la universitat. Inmaculada Rodríguez ha presentat l'UJI com una universitat pròxima, jove, moderna i inclusiva; amb un campus nou, verd i sostenible; informatitzada i tecnificada, molt considerada en els rànquings nacionals i internacionals; amb programes d'excel·lència, de mobilitat internacional, i possibilitats d'accedir a beques, i amb oficina d'inserció professional.

A continuació, la coordinadora de la Unitat d'Orientació Preuniversitària, Beatriz Bonet, ha explicat el programa de la jornada i el portal web de transició secundària-universitat, i Laura Alcaide, portaveu del Consell de l'Estudiantat, ha aconsellat a l'estudiantat que aprofite la jornada per a informar-se bé de les alternatives per a triar bé els estudis. Finalment, l'alumnat ha acudit a les presentacions dels diferents graus i a dues xarrades sobre l'accés en la Universitat. A més, ha tingut l'oportunitat de realitzar itineraris guiats pels diferents centres, per la Biblioteca i per les instal·lacions esportives.

Les XXIX Jornades de Portes Obertes de la Universitat Jaume I, organitzades per la Unitat de Suport Educatiu i el Vicerectorat d'Estudiantat i Compromís Social, comptarà amb una última sessió el 19 de febrer.

Fotografies de la primera sessió (25/02/2020)

Fotografies de la segona sessió (11/02/2020)